Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yes, takk. Også noen som vet forskjell på Vapor-X og vanlig kjøler? Hva er temp forskjellen?

 

Nå vet ikke hva normal kjøler klar ,men sikker noen andre så kan si det for deg. Ligger på 44c idle og 65-70c load på min 2 kort.

Jeg vil legg til at der ikke noen still opplevesel.

Lenke til kommentar

I RivaTuner må du nok vente på neste versjon fortsatt for 4890 støtte.

Unwinder støtter ikke nye kort sånn uten videre selv om det er mulig, han har blitt amerikanifisert og er redd for søksmål osv osv over ødelagt hardware etc etc.

 

Uansett, en rask titt på forumet til RivaTuner Thor, burde gi deg en kort leksjon hvordan du kan overstyre hans begrensninger og få det til å funke.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å anskaffe et HD4770 til en stillegående server, som da samtidig skal ha mulighet for å kunne kjøre spill relativt greit de få gangene jeg måtte føle for det!

 

Er det noen som vet hvor god kjøling dette skjermkortet trenger? Burde da være mulig å kjøre den passivt?

Vet ikke om du har fått svar på denne ennå men endel asus hovedkort har noe som heter AI nap. En litt spesiell strømsparende modus som slår av grafikkort m/vifte og kjører det meste annet ned på lavt nivå men uten å skru av systemet. Egentlig ment for å få en 'bråkemaskin' til å holde fred mens den fortsatt kan laste ned store filer om natta osv...

 

 

 

Edit: forøvrig leste jeg denne tråden for å finne ut hvorfor det er så få webshops som har HD4770 på lager.. begrenset produksjon var det så? Jaja, jeg kan vente... :hrm:

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Hmm, jeg lurer på hvorvidt man kan kjøre et HD4870, eventuelt et HD4890 relativt lydløst om jeg bytter kjøleløsningen?

Planen var HD4770 passivt med Arctic Cooling Accelero S1 Rev2, men vurderer nå kanskje litt kraftigere løsninger om det ikke skulle føre til stort mer støy da jeg kan få HD4870 med displayport til 1'500kr og HD4890 med displayport til 1'700kr som da kan være veldig aktuelle :)

 

Skal da stå i en server, som blir brukt til spilling i ny og ned, derfor burde den være tilnærmet lydløst idle og ikke sluke for mye strøm, men samtidig ha brukanes ytelse når den først skal benyttes, pluss at det hadde vært litt morsomt å endelig få benyttet displayport mulighetene til skjermen min! :)

 

 

Dårlig med displayport på nVIDIA skjermkort :(

Lenke til kommentar
Finnes det mange skjermer med displayport? Hva er det som er så bra med displayport egentlig på en server? Eller får man utnyttet det egentlig?

 

Hvilke fordeler det gir aner jeg ikke, går mer på ren skryte faktor og får å tilfredstille mitt sug etter å benytte meg av den seneste teknologien, om det så er logisk eller ikke :innocent:

 

Neida men, har en HP LP2475W H-IPS skjerm med displayport, så hadde vært litt morsomt med et skjermkort som faktisk har displayport!

Om jeg skulle hatt et kraftigere skjermkort enn HD4770 så er det jo stort sett kun HD4870, HD4890, GTX260, GTX275 og GTX285 som er aktuelle uansett, og jeg vil da helst noe som jeg kan bytte til en stillegående kjøleløsning på, som er tilnærmet lydløst idle og har nokså lavt idle strømforbrukt :)

 

Saken er at serveren og gamer maskinen er på en måte en og samme maskin, bruker den svært lite derfor står den som en server på rommet mitt med RAID5 NAS lagring for heimen på 3.7TB til vanlig, men kjører da et Core i7 og skal helst kunne benyttes til grei gaming når jeg føler for det! :)

Lenke til kommentar

På Tom's Hardwares skjermkortanbefaling for juni anbefales 4850 x2 (hvorfor finnes ikke dette kortet i prisguiden, btw??), evt 2 stk 4850 i CF, som det som gir mest bang for buck atm. Det utgjør en pris på 1800 kr nå og skal dekke de fleste behov man har om man ikke spiller på større skjermer enn 24".

 

Samtidig får man i dag et 4890 til rundt samme prisen. Hvordan skal man tolke det? Yter 4850 x2 bedre enn 4890?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...