Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du sett 3x4890 imot 4870X2 sammen med et 4870?

3 kort er jo desidert det som skalerer perfekt, 4 kjerner så får du ofte dårligere resultater:(

 

 

Har ikkje det Soppen. :(

 

Jeg har sett det, på XS. :)

 

Men den er av en eller annen grunn fjernet nå. Det var ikke mye da. For det meste 3dMark og litt overklokking av CPU. Det var ikke så mye annet enn det og et bilde av 3 stk. HD4890 i alle fall. :)

 

Problemet med XS er at trådene blir slettet etter hvert. :(

Lenke til kommentar

ja då var 9.5 installert sammen med windows 7 rc.

Men får bare opp 1 adaptor på "ati overdrive" meine eg hadde 2 der før, samme gjelde på "grafisk hardware" der eg bare ser primary adapter nå.

 

Bruker et 4870x2 sapphire, noen så kan hjelpa meg me det? :hmm:

Lenke til kommentar
ja då var 9.5 installert sammen med windows 7 rc.

Men får bare opp 1 adaptor på "ati overdrive" meine eg hadde 2 der før, samme gjelde på "grafisk hardware" der eg bare ser primary adapter nå.

 

Bruker et 4870x2 sapphire, noen så kan hjelpa meg me det? :hmm:

 

Du må ta en reboot for å få opp begge to.......

Lenke til kommentar
Kom over dette kortet som jeg synes var forbausende billig!

 

HD 4870 2 GB Vapor X

 

Noen som vet noe om det? Regfer med dette er tråden å spørre om slikt.

 

Foresten er det mulig å kjøre en slik luring i CF?

 

Leo

 

To slike funker sikkert topp i CF. Men, ville garanter heller hatt HD4890 1GB, siden prisen er temmelig lik, mens ytelsen er ganske forskjellig. 2GB ram på et HD4870 synes merkelig, og ikke særlig fornuftig, om det er "gratis" for den ekstra rammen, tja, da skader det ikke, men det er sikkert mer vrient å klokke minne på disse.....

Lenke til kommentar

Etter mine tidligere kjøp så er Komplett MYE bedre servicemessig. Husker en gang da jeg hadde bestilt en svitsj fra Amentio - jeg måtte kjøre en halvtime for å komme til et lager(ja, jeg betalte full pris for frakt).

 

 

Enig med deg i den, Amentio bør man holde seg unna.

har noen saftige historier derfra ja:(

Nerder bruker ikke amentio.

Service er viktig og vite at man har, siden man bruker kanskje noen kroner på utstyret sitt.

 

Ingen som har noen tips til heatpipe / kjøling som kan la meg kjøre et HD4770 passivt? :)

 

Har ikke thermalright noen løsninger da?

kan sjekke litt:)

Lenke til kommentar

Er uenig med det om amentio, hele min ordre (bortsett fra en vifte av alle ting) er fra derifra. Skjermkortet røk pga produksjonsfeil, samme med hovedkortet (fikk igjen i dag faktisk :D) men servicen har bare vært fra øverste hylle.

 

Spesielt med hovedkortet siden de ikke hadde det samme på lageret, så det eg bestemte meg for i stedet var en smule dyrere, men slapp mellomlegget.

 

Så Amentio funker for denne nerden 8-).

 

For å være LITT mindre OT:

Selv om få (?) spill trenger mer enn 1gb minne nå, så skader det vel ikke akkurat å ha litt ekstra for å være framtidsrettet, spesielt hvis prisen ikke er så forskjellig.

Lenke til kommentar
Etter mine tidligere kjøp så er Komplett MYE bedre servicemessig. Husker en gang da jeg hadde bestilt en svitsj fra Amentio - jeg måtte kjøre en halvtime for å komme til et lager(ja, jeg betalte full pris for frakt).

 

Min erfaring er nå at Amentio som butikk har minst like god og rask service som noen andre. Det eg ikkje er fornøyd med hos Amantio er leverandøren de har valgt til å transportere varer til kunder. Det er ikkje godt nok å måtte enten reise i over en time til ett lager eller vente i opptil 5 dager til det passer med utkjøringsrutene til Schenker.

 

Dersom Amentio ikkje lar meg velge vanlig postpakke i fremtiden så kommer eg sannsynligvis ikkje til å kjøpe noe mere derfra. :thumbdown:

Lenke til kommentar

amentio bruker noen ganger alle slags levrandører ved bestilling. spørs vell på hvilket lager delene blir sendt fra. sist jeg bestilte en hau a deler fra amentio, så samla amentio bestillingen i bergen. for å så sende meg 1 pakke istede for 5(som faktisk har skjedd meg før, da fikk jeg en fra shenker og en fra et annet budfirma og resten av posten).

 

kjøpte meg et xfx hd4850. om noen lurte på om de skulle kjøpe seg et slikt et , så kan fraråde dette. for kjølern bråker veldig mye om man lar den stå på auto. og den blir forvarm om man glemmer å stille opp vifta, om man har satt vifta på manuelt 50%, for da er den ganske stillegående..

https://prisguiden.no/product.php?p...8&cat_id=30

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...