Caliber Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Finner du kortet under kontrollpanel ->system ->enhetsbehandling? Du kan prøve å ta "oppdater driver" fra enhetsbehandling og browse deg frem til den utpakkede mappen med driveren. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Under enhetsbehandling på Display adapters finner jeg kun: Standard VGA Graphics Adapter. Om jeg gjør som du sier så konstaterer bare Windows 7 med at denne driveren er den beste og vil derfor ikke oppdatere. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Under enhetsbehandling på Display adapters finner jeg kun: Standard VGA Graphics Adapter. Om jeg gjør som du sier så konstaterer bare Windows 7 med at denne driveren er den beste og vil derfor ikke oppdatere. Det er nok fordi windows har installert standard VGA-driver for å i det hele tatt kunne gi deg bilde på skjermen. Det er catalyst 9.4 du prøver å installere? Må jo være støtte for 4770 i den releasen. Det positive er at den finner at du har et skjermkort, eneste grunnen til at det ikke står noe om ati radeon 4770 er pga. driveren, så jeg tror nok ikke det er noe fysisk galt med kortet. Du kan forsåvidt prøve å fjerne skjermkortet fra enhetsbehandling og kjøre "scan for hardware changes" eller reboote, for å se om det løser noe som helst. Ved fjerning tror jeg dog du vil miste bildet til neste restart (hvor windows forhåpentligvis vil detektere kortet på nytt) Endret 5. mai 2009 av Caliber Lenke til kommentar
hsds Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Under enhetsbehandling på Display adapters finner jeg kun: Standard VGA Graphics Adapter. Om jeg gjør som du sier så konstaterer bare Windows 7 med at denne driveren er den beste og vil derfor ikke oppdatere. Det er nok fordi windows har installert standard VGA-driver for å i det hele tatt kunne gi deg bilde på skjermen. Det er catalyst 9.4 du prøver å installere? Må jo være støtte for 4770 i den releasen. Det positive er at den finner at du har et skjermkort, eneste grunnen til at det ikke står noe om ati radeon 4770 er pga. driveren, så jeg tror nok ikke det er noe fysisk galt med kortet. Du kan forsåvidt prøve å fjerne skjermkortet fra enhetsbehandling og kjøre "scan for hardware changes" eller reboote, for å se om det løser noe som helst. Ved fjerning tror jeg dog du vil miste bildet til neste restart (hvor windows forhåpentligvis vil detektere kortet på nytt) Da tok jeg en uninstall på kortet i enhetsbehandlingen, det krevde automatisk reboot. Tok så en 'scan for hardware changes' uten resultat. Prøvde enda en gang å velge driver manuelt men den foreslår fremdeles VGA driveren. Ved reboot kom det en popup om at VGA driver ble automatisk installert. Jeg tenker samme tanken som deg på at kortet i seg selv er nok ok ettersom den finner det og det faktisk fungerer. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Men det er catalyst 9.4 du prøver å installere? Prøv å laste ned driverpakken uten catalyst control center? Lenke til kommentar
hsds Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Men det er catalyst 9.4 du prøver å installere? Prøv å laste ned driverpakken uten catalyst control center? Det er 9.4 for Windows 7, har prøvd både med og uten. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Da har jeg ingen flere forslag foreløpig, desverrre. Prøvd å fjerne alt av ati software med Driver Cleaner 3 (freeware)? Uninstaller driveren, så kjører du driver cleaner, så prøver du å installere driveren fra ati på nytt. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Da har jeg ingen flere forslag foreløpig, desverrre. Prøvd å fjerne alt av ati software med Driver Cleaner 3 (freeware)? Uninstaller driveren, så kjører du driver cleaner, så prøver du å installere driveren fra ati på nytt. Tried it med Driver sweeper. Sitter med ati på tråden nå og loker rundt inne i registry Får se om de finner noe. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Under enhetsbehandling på Display adapters finner jeg kun: Standard VGA Graphics Adapter. Om jeg gjør som du sier så konstaterer bare Windows 7 med at denne driveren er den beste og vil derfor ikke oppdatere. Det er nok fordi windows har installert standard VGA-driver for å i det hele tatt kunne gi deg bilde på skjermen. Det er catalyst 9.4 du prøver å installere? Må jo være støtte for 4770 i den releasen. Det positive er at den finner at du har et skjermkort, eneste grunnen til at det ikke står noe om ati radeon 4770 er pga. driveren, så jeg tror nok ikke det er noe fysisk galt med kortet. Du kan forsåvidt prøve å fjerne skjermkortet fra enhetsbehandling og kjøre "scan for hardware changes" eller reboote, for å se om det løser noe som helst. Ved fjerning tror jeg dog du vil miste bildet til neste restart (hvor windows forhåpentligvis vil detektere kortet på nytt) Da tok jeg en uninstall på kortet i enhetsbehandlingen, det krevde automatisk reboot. Tok så en 'scan for hardware changes' uten resultat. Prøvde enda en gang å velge driver manuelt men den foreslår fremdeles VGA driveren. Ved reboot kom det en popup om at VGA driver ble automatisk installert. Jeg tenker samme tanken som deg på at kortet i seg selv er nok ok ettersom den finner det og det faktisk fungerer. VGAsave driveren skal alltid være der . Aldri fjernes. Denne (VGA) benyttes når driver .inf ikke har matchende device_id for ditt grafikk kort. Uten denne vil du ikke få noe bilde på skjermen . Catalyst 9.4 har IKKE .inf entry (PCI_DEV_ID)for 4770 HW. Hvis du har fått driver cd med fra OEM produsenten MÅ du bruke denne. Ellers så kommer 4770 HW støtte i Catalyst 9.5 pakken. Edit: Snakker du med ATI support be dem sende deg en beta/preliminær cat 9.5 Endret 5. mai 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
hsds Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Under enhetsbehandling på Display adapters finner jeg kun: Standard VGA Graphics Adapter. Om jeg gjør som du sier så konstaterer bare Windows 7 med at denne driveren er den beste og vil derfor ikke oppdatere. Det er nok fordi windows har installert standard VGA-driver for å i det hele tatt kunne gi deg bilde på skjermen. Det er catalyst 9.4 du prøver å installere? Må jo være støtte for 4770 i den releasen. Det positive er at den finner at du har et skjermkort, eneste grunnen til at det ikke står noe om ati radeon 4770 er pga. driveren, så jeg tror nok ikke det er noe fysisk galt med kortet. Du kan forsåvidt prøve å fjerne skjermkortet fra enhetsbehandling og kjøre "scan for hardware changes" eller reboote, for å se om det løser noe som helst. Ved fjerning tror jeg dog du vil miste bildet til neste restart (hvor windows forhåpentligvis vil detektere kortet på nytt) Da tok jeg en uninstall på kortet i enhetsbehandlingen, det krevde automatisk reboot. Tok så en 'scan for hardware changes' uten resultat. Prøvde enda en gang å velge driver manuelt men den foreslår fremdeles VGA driveren. Ved reboot kom det en popup om at VGA driver ble automatisk installert. Jeg tenker samme tanken som deg på at kortet i seg selv er nok ok ettersom den finner det og det faktisk fungerer. VGAsave driveren skal alltid være der . Aldri fjernes. Denne (VGA) benyttes når driver .inf ikke har matchende device_id for ditt grafikk kort. Uten denne vil du ikke få noe bilde på skjermen . Catalyst 9.4 har IKKE .inf entry (PCI_DEV_ID)for 4770 HW. Hvis du har fått driver cd med fra OEM produsenten MÅ du bruke denne. Ellers så kommer 4770 HW støtte i Catalyst 9.5 pakken. Edit: Snakker du med ATI support be dem sende deg en beta/preliminær cat 9.5 KORREKTO! Vi kom frem til samme konklusjonen hos ATI. Laster nå ned ifra PowerColor og håper det funker selv om det står for Vista. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Kan være du må gjøre som nevnt før . Pakke ut sette compability mode = Vista deretter "run as administrator" . Vi får se. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Kan være du må gjøre som nevnt før . Pakke ut sette compability mode = Vista deretter "run as administrator" . Vi får se. Jeg måtte velge driveren i device manager. TUSEN TAKK til alle som kom med forslag! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 ATI Catalyst 8.612 WHQL Windows 7 (64-bit) http://downloads.guru3d.com/ATI-Catalyst-8...nload-2266.html Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Skrytepave.... Burde hoppe på Windows 7 jeg også, men har ikke klart å bli forbanna nok på Vista enda. Selv om hatet begynner å bygge seg opp har jeg ingen intensjon om å nedlate meg selv ved å si at jeg har valgt feil med tanke på operativsystem. :!: Uansett, fint at du fant den der Nizzen. Sikkert mange som blir glade for den. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Skrytepave.... Burde hoppe på Windows 7 jeg også, men har ikke klart å bli forbanna nok på Vista enda. Selv om hatet begynner å bygge seg opp har jeg ingen intensjon om å nedlate meg selv ved å si at jeg har valgt feil med tanke på operativsystem. :!: Uansett, fint at du fant den der Nizzen. Sikkert mange som blir glade for den. Hadde det vært bedre 3D ytelse i Win7, så kunne man vel latt seg overtale til å prøve det og slite med punkbuster fixer, men så lenge det ikke er det så er det vel ingen hast... Bare trangen til å prøve noe nytt... Men, om nizzen eller andre dokumenterer bedre 3D ytelse med ATI kort, så kan man vel la seg friste, har jo lastet RC1 64bit og fått nøkkel... Endret 6. mai 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Men, om nizzen eller andre dokumenterer bedre 3D ytelse med ATI kort Blir egentlig mer intressert i om du kan dokumentere hva som blir nevnerdig dårligere i som du kaller 3d ytelse?. Har jo selvsagt hørt at scoren skal være bedre i XP i 3dmark, men det er ikke nok i seg selv til å droppe dx10 støtte. ps:dette er fordi jeg lurer, ikke for å sette deg fast på noe etc. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg lastet ned Win7 RC og kjører den nå. Det er nok enkelte ting som ikke er helt som det skal, men driveren til AMD/ATI (=DAAMIT) funket bra i går kveld synes jeg. Nå har jeg bare kjørt left4dead foreløpig, men tenkte å smekke i WIC og Crysis litt senere. Hadde noen "hung-ups" i går i korte øyeblikk, men så hadde jeg høy ping også så det trenger ikke ha noe med 4870 kortet mitt og Win7 RC + driveren. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hadde vært fint med tilbakemelding fra deg bjornh, for jeg har også HD4870 og lurer på å ta en reinstall med w7 snart. Har hatt Vista en god stund nå, og føler jeg trenger en fresh begynnelse snart. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Win7 fungerer helt fint, har kjørt mange spill helt uten problemer. Tvært imot går ting-tang mer problemfritt i forhold til vista. Av spill jeg kan huske - gta4-crysis-farcry2-left4dead-hl2-css-fsx-mightandmagic-Bioshock. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Win7 fungerer helt fint, har kjørt mange spill helt uten problemer. Tvært imot går ting-tang mer problemfritt i forhold til vista. Av spill jeg kan huske - gta4-crysis-farcry2-left4dead-hl2-css-fsx-mightandmagic-Bioshock. OK, høres lovendes ut Tror faktisk jeg bare begynner å laste ned w7 RC idag, så ser vi hva som skjer de neste dagene ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå