Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Prøvde det, men skruen sitter dønn fast:(

Men kanskje jeg må skaffe sikkelig lim, som kan lime metal og det sitter sammen selv om 2 bilder drar hver sin vei:P

Du vet de småskruene som er rundt undersiden av kjernen på 4870, de er det.

Men du mener jeg skal ta en god klyse med god superlim...la det tørke sikkelig med bit`en i.

Og så skru ut?

Får håpe det går, ellers legger jeg det ut på bk.no:P

Jeg er avhengig av og kunne sette på blokk, rør...du vet hvordan det er Ourasi.

Tusen takk for tipset.

Madamen kom med det samme, men jeg ventet ikke lenge nok heller tror jeg og jeg brukte altfor lite lim. Tror ikke limen er bra nok heller.

Er det en spesiell type lim du anbefaler?

Igjen tusen takk:)

Kortet holdt på og få sin livs flygetur:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde det, men skruen sitter dønn fast:(

Men kanskje jeg må skaffe sikkelig lim, som kan lime metal og det sitter sammen selv om 2 bilder drar hver sin vei:P

Du vet de småskruene som er rundt undersiden av kjernen på 4870, de er det.

Men du mener jeg skal ta en god klyse med god superlim...la det tørke sikkelig med bit`en i.

Og så skru ut?

Får håpe det går, ellers legger jeg det ut på bk.no:P

Jeg er avhengig av og kunne sette på blokk, rør...du vet hvordan det er Ourasi.

Tusen takk for tipset.

Madamen kom med det samme, men jeg ventet ikke lenge nok heller tror jeg og jeg brukte altfor lite lim. Tror ikke limen er bra nok heller.

Er det en spesiell type lim du anbefaler?

Igjen tusen takk:)

Kortet holdt på og få sin livs flygetur:P

 

Jeg kjøpte noe metall lim på byggmakker, hurtigtørkende. Du må ha så mye gods som er i kontakt med skruen som mulig, så her må du bruke fantasien godt. Siden det er en så knøttliten skrue, ville jeg noe som er flatt, f.eks. en liten umbrako bit, gjerne bruk litt fint metall sandpapir for å rubbe begge flatene først..

En annen mulighet er dremel med en liten/nedslitt kutteskive, der du lager ett spor for flatt skrujern, eller lager et kryss om det er plass... Du fixer nok dette... Kjøpte dremel med noen syltynne kutteskiver til 198,- på europris sist det var krise. Det er mange av mine kunder som gjerne skal fikse ting selv med PC'ene jeg har laget til dem, og det å kjøpe riktig størrelse på skrujern før de skrur, er visst vanskelig, og det koster jo hele 50 spenn, så har opplevd dette endel ganger. Har alltid klart å fikse det, selv om det ikke er spesiellt morsomt :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Skal nok få det til ja;)

Må bare bruke fantasien litt.

Har både dremel, borr osv. så den skal nok komme av til slutt. Heldigvis har jeg 4 slike kjøler liggende med skruer så hvis stock-kjølern må på igjen så er det null problem.

 

Siden du har kjølere liggende og ikke bryr deg om den som står på, så ville jeg bare frest av hodet på skruen med dremel, det er gjort på 30 sekunder :thumbup:

Lenke til kommentar
Tenkte på det selv, men hodet ligger helt flatt med festet:S

Men jeg skal få ordnet det, må det kan ikke ha et svart og et rødt kort i prosjektet:P

 

Du får slipe/frese bits til dremel som er spisse og tar den jobben der på strak arm, har selv gjort det samma på slike små skruer :yes:

Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte hvordan kjøleren på 4770 ser ut? Leste en stor test med mye bilder av en stor dual-slot kjøler, mens alle bilder i prisguiden er av en "ganske annet" kjøler. Har en bestilling inne på et 4830, men er vel tjukk i hue om ikke jeg bytter dette til et 4770?? En god del mer ytelse for ca. 100 kroner mindre. Dette er selvsagt helt uavhengig av kjøleren, den duger nok uansett!

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte hvordan kjøleren på 4770 ser ut? Leste en stor test med mye bilder av en stor dual-slot kjøler, mens alle bilder i prisguiden er av en "ganske annet" kjøler. Har en bestilling inne på et 4830, men er vel tjukk i hue om ikke jeg bytter dette til et 4770?? En god del mer ytelse for ca. 100 kroner mindre. Dette er selvsagt helt uavhengig av kjøleren, den duger nok uansett!

 

Det er fordi enginerings samples sendt direkte fra ATI til reviewers var utstyrt med ATIs egen dual slot kjøler.

 

Her ser du avbildet tre produsenters kort.

Sapphire 4770 512MB GDDR5

HIS 4770 512MB GDDR5

PowerColor 4770 512MB GDDR5

Du vil se at alle benytter samme referansekjøler

http://www.hexus.net/content/item.php?item=18207

http://www.tweaktown.com/pressrelease/1266...card/index.html

http://www.neoseeker.com/news/10594-powerc...4770-videocard/

Lenke til kommentar

Hvorfor bry seg om hva man får i 06 der oppløsning og eyecandy er historie?, som igjen betyr cpu begrensning så det griner. Jeg også stopper på rundt 18600 med 4870x2 - 4870 1gb CF, Men spillene går så det griner uten merkbare fps dropps, det som er viktig

 

På tide med nytt 3dmark som piner pcene våre med en høyere oppløsning og tålig med eyecandy på, gjerne et uten cpu test defualt da jeg personlig mener 3dmark hovedsaklig skal teste ut skjermkortene.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...