Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide å oppdatere tittelen på denne tråden til å inkludere HD4890 og HD4770 også?

 

Nye HD4770 ser jo ut til å bli nok en suksess fra ATI. Som et par har vært inne på i artikkeltråden på HW.no, så kan vi jo håpe på å få se noen passivt kjølte utgaver av dette kortet.

 

Ellers så håper jeg på både å få se flere tester av dette kortet (bla på HW.no) og at folk poster sine erfaringer her etter som de får inn kortene :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Radeon HD 4890, er ikke det et kort som plasserer seg ytelsesmessig

rundt GeForce GTX 275?

 

Har ca 2500,- og ønsker et best mulig kort i den prisklassen...

 

Ellers hadde det vært fint om dere kunne fortelle meg hvorfor dere ville hatt

HD 4890 istedenfor HD 4850x2, 2 Gb ram.

 

Er det ikke en del ytelsesforskjeller mellom dem?

 

hadde vært fint med en liten diskusjon om ytelse på de kortene..

Lenke til kommentar

Den diskusjonen har pågått lenge. :wee:

 

Vi har så langt kommet frem til at det egentlig er ganske likegyldig hvilket kort man velger, da de yter veldig likt. Det er ikke så enkelt å si at det ene er bedre enn det andre fordi de topper hverandre ut i ulike spill. :)

 

GTX 275 koster også litt mer enn HD 4890. 2250 vs. 2000 ca. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Hva ville folk valgt av 4870 512mb i CF og 4870X2, og dere tenkte dere skulle ha dette ihvertfall over jul?

Hadde 1 x 4870 512mb før og nå 4870x2 2Gb. Ville ha valgt 4870x2. Mulig det bråker mere med 2 skjermkort i CF? :p 4870x2 er iallefall litt lenger en 4870(x1), bare så vidt jeg fikk plass.. tror neppe jeg får det ut igjen om jeg ikke gjør noe drastiske endringer innei kabinettet. :p

Lenke til kommentar

Hey boys.

 

Har et passivt kjølt Gigabyte HD 4850 1gb GPU. Kjørte det på Age of Empires III med maks grafikk, men det makset på 96 (!) celcius.

 

PCen min ser dere i signaturen min, og jeg vil ha pcen så stille som mulig. Jeg vurderer å kjøpe en 80mm Noctua-vifta og bare stripse den utenpå kjøleribba til GPUet. Men det anbefales kanskje ikke?

 

Tips mottas med takk!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Hey boys.

 

Har et passivt kjølt Gigabyte HD 4850 1gb GPU. Kjørte det på Age of Empires III med maks grafikk, men det makset på 96 (!) celcius.

 

PCen min ser dere i signaturen min, og jeg vil ha pcen så stille som mulig. Jeg vurderer å kjøpe en 80mm Noctua-vifta og bare stripse den utenpå kjøleribba til GPUet. Men det anbefales kanskje ikke?

 

Tips mottas med takk!

 

Skjermkort GPUene tåler litt over 100Celcius før du må tenke deg om hva du skal gjøre me den.

Man får vell kjøpt bedre kjøling på nett til de kortene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...