Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Okei, nå begynner jeg seriøst å bli drittlei og forbanna.

 

Har 2stk PowerColor 4850 i crossfire, som jeg kjøpte i fjor sommer/høst på et Asus P5Q Pro hovedkort.

 

Har kjørt Vista en stund, men har nå kjørt W7 siden beta (7000) kom ut.

 

Jeg sliter VOLDSOMT med at atikmdag.sys kræsjer pc-en helt vilkårlig, når som helst, og under alle slags typer bruk. Skjermene blinker 4-5 ganger, og deretter BSOD. Det er helt vilkårlig, og skjedde like vilkårlig under Vista som det gjør under W7. Mener å huske jeg av desperasjon testet XP, og det skjedde der også.

 

Eneste gangen det sluttet å skje, var under TG når jeg kjørte med bare 1 skjerm, men å kutte ut 2 skjermer hjemme er uaktuelt.

 

Har vært innom den relaterte tråden på ATI forumet flere ganger og lett etter en løsning, men det ser ikke ut til at verken MS eller ATI er intressert i å fikse dette problemet.

 

Er det noen her som vet om noe jeg kanskje har misset?

 

Som sagt, det er like før jeg hiver begge kortene i dass og kjøper et nVidia kort, for å holde på slikt begynner jeg å bli ekstremt lei av. Bare denne helga her har jeg hatt ca 6 BSOD, heeelt random.

 

Kanskje det fins muligheter for å få hevet kjøpet?

 

Hadde samme problem som deg i Windows 7 #7000 med 1x HD 4870 før. Skjedde ofte når jeg spillte, og av og til når jeg bare gjorde småting på skrivebordet. Det sluttet heldigvis etterhvert, huskeri kke hvordan jeg "fiksa" det, men tror Driver oppdatering gjorde susen.

 

ATI har nå laget drivere som er laget for Windows 7, du burde teste ut di.. og evt Installere Windows 7 RC 1. Har nå oppgradert til 4870x2, funker fint med dette kortet so far :)

 

Har forresten også 2 skjermer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, nå begynner jeg seriøst å bli drittlei og forbanna.

 

Har 2stk PowerColor 4850 i crossfire, som jeg kjøpte i fjor sommer/høst på et Asus P5Q Pro hovedkort.

 

Har kjørt Vista en stund, men har nå kjørt W7 siden beta (7000) kom ut.

 

Jeg sliter VOLDSOMT med at atikmdag.sys kræsjer pc-en helt vilkårlig, når som helst, og under alle slags typer bruk. Skjermene blinker 4-5 ganger, og deretter BSOD. Det er helt vilkårlig, og skjedde like vilkårlig under Vista som det gjør under W7. Mener å huske jeg av desperasjon testet XP, og det skjedde der også.

 

Eneste gangen det sluttet å skje, var under TG når jeg kjørte med bare 1 skjerm, men å kutte ut 2 skjermer hjemme er uaktuelt.

 

Har vært innom den relaterte tråden på ATI forumet flere ganger og lett etter en løsning, men det ser ikke ut til at verken MS eller ATI er intressert i å fikse dette problemet.

 

Er det noen her som vet om noe jeg kanskje har misset?

 

Som sagt, det er like før jeg hiver begge kortene i dass og kjøper et nVidia kort, for å holde på slikt begynner jeg å bli ekstremt lei av. Bare denne helga her har jeg hatt ca 6 BSOD, heeelt random.

 

Kanskje det fins muligheter for å få hevet kjøpet?

 

Når du kjører cf i et beta os, kan du oppleve mye rart. Blir litt enkelt å skylde på skjermkortene. Regner med at du bruker driveren som er laget for W7 spesielt?

Lenke til kommentar

Jeg skylder ikke på skjermkortene, men på ufattelig dårlige drivere, da det er de som kræsjer. Som du sikkert ser, så har jeg hatt samme problem i både Vista og XP, så det er ikke W7 som er problemet.

 

Merkoen: Takk for tipset, skal prøve de W7 driverne og RC1, må bare få sendt inn Hovedkortet og få et nytt et først :)

Lenke til kommentar
Er det noen som får CCC til å fungere med win 7? Bruker 7100 nå. Fikk ikkje CCC til å funke med 7077 heller. Dog får installert 9.4 driveren manuelt.

W7 ble ræl etter 7068. Ingenting funker :(

Hva er det som ikke funker? :p har ikke opplevd noe feil enda, men installerte igår, så dukker vel snart opp noe. hehe.

Lenke til kommentar
Er det noen som får CCC til å fungere med win 7? Bruker 7100 nå. Fikk ikkje CCC til å funke med 7077 heller. Dog får installert 9.4 driveren manuelt.

W7 ble ræl etter 7068. Ingenting funker :(

Hva er det som ikke funker? :p har ikke opplevd noe feil enda, men installerte igår, så dukker vel snart opp noe. hehe.

 

så du får til ccc med 9.4 driver i 64 bit win 7 7100? eller 7077?

Lenke til kommentar

Har et aldri så lite problem her nå, tror jeg da. :(

 

Når jeg har CF aktivert i CCC så virker det som om det bare er et kort som fungerer. Går inn på CrossFire diagnostikk og trykker "identifiser GPU". Da dukker det opp et ett-tall på skjermen. Betyr dette at det er kun et skjermkort som er koblet til og fungerer, eller har jeg flere? Er det noe galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...