Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
genexxa:har du prøvd høyreklikka på cyisisikonet da kan du velge mellom dx9/dx10,velg dx9 og se om det hjelper.

 

Får ikke noe og velge mellom når jeg høyreklikker på Crysis ikonet :S

 

gjør det under games, der kan du starte det i dx 9, hvis ikke gå i hvor du har installert det der skal det være dx 9.

 

Er ikke helt med, men tror du mener dette:

 

BEVUFY9AXE_dasd.JPG

 

Kan ikke se noen plass hvor jeg kan starte i DX 9. Eller at jeg kan velge mellom DX 9 og DX 10. :S

 

merkelig greier, min folder på warhead ser ikke sånn ut xD

Men jeg ser du har xp, da har du ikke den derre games folder

Lenke til kommentar

Jeg fikk nå 19426 med CPU på 3,2 GHz. Er seriøst Core i7 920 (stock)bottleneck for 1 HD4870x2?? Eller er det bare CPU score som blir høyere? Jeg får ikke CrossFire til å fungere i Vista 64.. Får samme score med 2 kort og stock CPU hastighet som jeg får med ett. Det står at det er usikkert i Vista 64 om CrossFireX er enabled i GPU-z.

Endret av Pondus81
Lenke til kommentar

Vel får 20-25fps på wow med alt på max, og ca 50 når jeg har alt på det laveste. Det er dårligere enn med 4850 kortet. Når jeg har oppe to gpu-z så viser det at den andre kjernen i skjermkortet holder seg helt i ro, kommer kanskje opp mot %5 belastning. Virker til å bare være tull med dette kortet.

Lenke til kommentar
Vel får 20-25fps på wow med alt på max, og ca 50 når jeg har alt på det laveste. Det er dårligere enn med 4850 kortet. Når jeg har oppe to gpu-z så viser det at den andre kjernen i skjermkortet holder seg helt i ro, kommer kanskje opp mot %5 belastning. Virker til å bare være tull med dette kortet.

 

Kan hende det er på grunn av at Vertical sync er på/av.

 

På CS 1.6 får man ikke mer enn 72fps (?) med Vsync på. Slår du av får du med en gang 100fps.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en test nå bare for moro skyld og dette kom frem:

 

Core i7 920 @ stock 3DMark06 run:

SM 2.0 score: 6467

SM 3.0 score: 9125

CPU score: 4217

 

Core i7 920 @ 3,2 GHz 3DMark06 run:

SM 2.0 score: 7786

SM 3.0 score: 10309

CPU score 4317

 

Altså øker CPU score nesten ingenting, mens skjermkortet får mer rom å jobbe i.. Core i7 920 bottleneck for 1 HD4870x2?? Det hadde jeg ikke trodd.

 

Hvilken CPU har du crispin?

Lenke til kommentar

Ja, det var du det ja.. den kjører på 2,83 GHz den? Da er scoren normal, men fps skal vel være høyere på wow.. Vet ikke hvorfor det er slik..

 

Jeg hadde 3,8 GHz på et annet hovedkort. Husker ikke scoren fra så langt tilbake, men det var langt over 20000.. Får ikke CPU så høyt på FoxConn kortet. Elendig BIOS fra AMI..

Lenke til kommentar

Har testet counter-strike source litt, gikk litt bedre der, ligger på 90-200 alt etter som. Det er litt økning fra 4850 kortet men ikke mye. Og kjerne 2 er forsatt ikke i bruk :( Tror det blir retur på dette kortet ja.

 

Tror du jeg kan overklokke cpuen med stock kjøleren? Den virker veldig kald så langt iallfall. Ja den er 2,83ghz.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Har testet counter-strike source litt, gikk litt bedre der, ligger på 90-200 alt etter som. Det er litt økning fra 4850 kortet men ikke mye. Og kjerne 2 er forsatt ikke i bruk :( Tror det blir retur på dette kortet ja.

 

Tror du jeg kan overklokke cpuen med stock kjøleren? Den virker veldig kald så langt iallfall. Ja den er 2,83ghz.

 

Etter å ha skumlest de siste postene, så ser det ut for meg som du har testet wow, css og 3dmark06, stemmer det?

Om dette stemmer, så tester du knapt annet enn cpu, CF er komplett waste i disse 3 nevnte, og på disse er CPU frekvensen det eneste som teller, med unntak av 3dmark06 på høy CPU frekvens... Test CoD4, CoD5 eller annet som taxer GPU'ene, og da med eyecandy på max, da tipper jeg du ligger langt over dobbel FPS sammenlignet med HD4850 på høye oppløsninger..

 

Angående HD4870x2, sørg for at "Catalyst A.I." er på, og står i standard når du tester, for er den avslått så er CF disablet... Og, bruk Everest til å logge GPU bruken under spilling, da ser du utnyttelsesgraden på begge GPU'ene, og tempraturen..

Lenke til kommentar
Jeg gjorde en test nå bare for moro skyld og dette kom frem:

 

Core i7 920 @ stock 3DMark06 run:

SM 2.0 score: 6467

SM 3.0 score: 9125

CPU score: 4217

 

Core i7 920 @ 3,2 GHz 3DMark06 run:

SM 2.0 score: 7786

SM 3.0 score: 10309

CPU score 4317

 

Altså øker CPU score nesten ingenting, mens skjermkortet får mer rom å jobbe i.. Core i7 920 bottleneck for 1 HD4870x2?? Det hadde jeg ikke trodd.

 

Hvilken CPU har du crispin?

 

CPU scoren din er da helt på jordet på 3.2ghz, kan da aldri tenke meg at denne er i nærheten av det den skal være engang... Få noen andre med ci7 på samme frekvens til å kjøre CPU testene i samme OS, så får du begynne å finne årsakene etter det er gjort..

Min er 5950 i Vista/Srv08 64bit og 6500 i XP x64 på 4.0ghz, og CPU er flaskehals i stort sett allt som angår 3DMark 2006 sålenge man har et rimelig oppgående skjermkort...

Lenke til kommentar
Har testet counter-strike source litt, gikk litt bedre der, ligger på 90-200 alt etter som. Det er litt økning fra 4850 kortet men ikke mye. Og kjerne 2 er forsatt ikke i bruk :( Tror det blir retur på dette kortet ja.

 

Tror du jeg kan overklokke cpuen med stock kjøleren? Den virker veldig kald så langt iallfall. Ja den er 2,83ghz.

 

Etter å ha skumlest de siste postene, så ser det ut for meg som du har testet wow, css og 3dmark06, stemmer det?

Om dette stemmer, så tester du knapt annet enn cpu, CF er komplett waste i disse 3 nevnte, og på disse er CPU frekvensen det eneste som teller, med unntak av 3dmark06 på høy CPU frekvens... Test CoD4, CoD5 eller annet som taxer GPU'ene, og da med eyecandy på max, da tipper jeg du ligger langt over dobbel FPS sammenlignet med HD4850 på høye oppløsninger..

 

Angående HD4870x2, sørg for at "Catalyst A.I." er på, og står i standard når du tester, for er den avslått så er CF disablet... Og, bruk Everest til å logge GPU bruken under spilling, da ser du utnyttelsesgraden på begge GPU'ene, og tempraturen..

 

Hvor er catalyst A.I? jeg finner ikke den!

Lenke til kommentar

Nei det er jo ikke en endelig konklusjon, men jeg vil ikke ha et grafikkort som kun yter bra i high end spill, det har bare med å funke på litt mindre krevende spill også. Jeg synes det er ganske fair.

 

Eve online var heller ikke fantastisk, 4850 var minst like bra. Kjørte opp flere klienter og reknet med at her kom 4870x2 til og ha et bra overtak. Skal se om jeg ikke får testet noen litt mer krevende spill i morgen. Kjerne nr2 er forsatt like stille.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...