Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Du kan slette to an innleggene, det er bare iriterende at man gjør sånn :yes:

Du har rensket sikkelig opp for gamle drivere før du la inn nye?

På medium på hvilken oppløsning?

 

Sorry for at jeg har postet 4 likedanne poster. Jeg trykka F5 3 ganger iløpet av går kvelden for og se om noen hadde svart meg. Tror det er derfor postene har blitt postet.

 

Jeg formaterte og instalerte XP på nytt.

Husker ikke i farta hvilken oppløsning jeg kjører GTA IV på. (Er på jobb akkurat nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nyeste

 

men jeg får denne beskjeden:

Warning! RivaTuner has not been tested with the currently installed display driver.

It is strongly recommended to upgrade blah blah.

Jeg har versjon 2.24, er ikke det det den nyeste?

 

og temperaturen virker for høy!

http://i40.tinypic.com/98tt2h.jpg

"Warning! RivaTuner has not been tested with the currently installed display driver." <- har lite med skjermkortet å gjøre. Den mld får man om man har nyere driver enn RivaTuner.

 

Temperaturen ser helt ok ut.

Lenke til kommentar
Da var problemet mitt med ikke å få se POST ved CrossFire løst.. Måtte oppgradere BIOS som nevnt her. Da var det lagt inn en funksjon for å enable PCIe port 3 og 4.. Istedet for at OS skulle avgjøre om disse skulle brukes.

 

godt og høre det ble ordnings på det :thumbup:

 

Hvilken BIOS-innstallerte du? 217 eller 218? :)

 

P10 :) FoxConn hovedkort.

Lenke til kommentar
Virker som det bare er den ene gpuen som er aktiv når jeg spiller, for når jeg sjekker gpu-z så står det at vifte på gpu går i 1rpm og ligger på 40grader ca. Mens den andre sviver på 1300++ og er 70grader. Hva gjør man da? :\

 

Vista, XP?

 

Åpne GPU-Z 2 ganger og huk av for "keep monitoring while in background..." (sånn ca). Kjør et spill eller lignende, å se deretter om begge kjernene yter under last.

Lenke til kommentar

Søkte gjennom tråden, men fant ikke noe om dette.

Er det noen som kjenner til Sapphire Vapor-x versjonene av 4850 og 4870?

Har funnet ut at Toxic versjonene til Sapphire har en vapor-x kjøleløsning, og eneste forskjellen jeg har funnet så langt er at vapor-x utgaven ikke kommer ferdig klokket i motsetning til toxic. Er det noen som kan bekrefte\avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Det står at de er enablet i gpu-z, kjører xp 64. Ja har pci-e 2.0 på hovedkortet. Får forøvrig rundt om 20-25fps på wow som er dårligere enn med 4850 kortet, lovende. Men tror jeg skal teste noen flere spill før jeg drar en konklusjon, hadde bare ikke flere installert på hdd'en jeg bruker.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
genexxa:har du prøvd høyreklikka på cyisisikonet da kan du velge mellom dx9/dx10,velg dx9 og se om det hjelper.

 

Får ikke noe og velge mellom når jeg høyreklikker på Crysis ikonet :S

 

gjør det under games, der kan du starte det i dx 9, hvis ikke gå i hvor du har installert det der skal det være dx 9.

 

Er ikke helt med, men tror du mener dette:

 

BEVUFY9AXE_dasd.JPG

 

Kan ikke se noen plass hvor jeg kan starte i DX 9. Eller at jeg kan velge mellom DX 9 og DX 10. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...