Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Nå er d601 lyset tilbake hos meg og den kommer konstant på når jeg starter ett spill og har spilt i en god 20-30 min.

 

Har fikla rundt med kablene og diverse i pc'en men den kommer på uansett.

 

Finns det noe løsning som ikke har noe med nye data deler å gjøre?

 

(Har ikke en extra psu, så kan ikke teste om det er den eller skjermkorte som har begynt å slite)

 

Du bør "ta til deg" informasjonen om at "critical power fault" led lyser ved stor belastning.

Jeg googlet litt isted og en kar som ignorerte dette (D601 led) over tid fikk fried sitt radeon kort grunnet unclean spenning fra PSU da denne til syvende og sist døde. Gfx kortet sine VRMs e.l gikk altså føyken.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er d601 lyset tilbake hos meg og den kommer konstant på når jeg starter ett spill og har spilt i en god 20-30 min.

 

Har fikla rundt med kablene og diverse i pc'en men den kommer på uansett.

 

Finns det noe løsning som ikke har noe med nye data deler å gjøre?

 

(Har ikke en extra psu, så kan ikke teste om det er den eller skjermkorte som har begynt å slite)

 

Du bør "ta til deg" informasjonen om at "critical power fault" led lyser ved stor belastning.

Jeg googlet litt isted og en kar som ignorerte dette (D601 led) over tid fikk fried sitt radeon kort grunnet unclean spenning fra PSU da denne til syvende og sist døde. Gfx kortet sine VRMs e.l gikk altså føyken.

Aka strømforsyningen har begynt å svikte?

Lenke til kommentar
Det er en corsair 520w, funka knall før så jeg regner med at den har begynt å svikte.

 

Du har vel 2 stk 4870 + en overklokket/overvoltet Q6600 + 4-5 Harddisker.

Har vel såfall da kjørt PSUen din på grensen til tider og den har sakte blitt degradert.

 

Tror denne D601 måler og følger med på spennings nivået som kommer via +12v PCI-Ex(over,undervoltet eller fluktuerende/rippel)

Lenke til kommentar

Så kom det røde lyset på igjen. Etter litt crysis spilling.

 

EDIT:

 

Prøvde å boote opp med en usb pen. Uten harddisker, bare 1 ram brikke og tatt ut lydkortet i samme slengen men den lyser enda rødt.

 

Tydeligvis så er det enten skjermkortet, hovedkortet eller strømforsyningen som holder på å ta kvelden.

Endret av pxK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...