Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

8X hastighet for et 4870 går veldig bra, men er på nippet til og bli for lite, så jeg vil tro at for et 4850x2 vil 8x bli alt for lavt, og vil gå utover ytelsen betraktlig, desverre.

Samme grunn til at det ikke er smart og sette to 48(70\50)x2 i CF på et P45 hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 x PCIe 2.0 x16 (single max @16,dual @ x8 speed)

Dette står på mitt P45 hovedkort, og ville tro at du har det samme. Skal vel ikke spille noen rolle hvilket spor du velger.

Jeg tror det har noe å si, for på min personlige pc står det 16x (4870x2), og hvis jeg tar det på et annet pci-e spor så blir det 8x.

Men på spesifikasjonene står det at det er 2x pci-e 16x porter og en 4x port, så hvorfor blir det ikke 16x...

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Er kanskje forskjell på P45 hovedkortene da. Det var jo synd, for slikt som mitt er spiller det ihvertfall ingen rolle hvilket spor jeg putter det. Har testet i begge sporene uten å få noen forskjell når jeg skulle teste hvor det ble kjøligst og bråkte minst.

Lenke til kommentar

Sitter med 4870x2 + 4870 1gb - I vantage ser scoren ut som normalt i forhold til mitt oppsett 16 000p, men 06 får jeg ikke fart i så scoren ligger på det samme som single nemlig 19 000, burdet hatt ca 22 000. Ikke at det er så j... viktig men noen som har forslag om hvorfor?.

Lenke til kommentar
Ikke så mye vits å tenke i de baner får jeg får samme scoren med bare 4870x2, lite sannsynlig at cpu begrensningen slår så hardt til. Forøvrig quad @ 3.5

Blir nok litt cpu begrenset, ser det ut som. Med 4870 X2 uklokket, og en [email protected] havner 06 scoren min på litt over 22600 marks. Da har jeg ikke optimalisert minneklokken enda.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Kan jo se ut som dere har rett:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=976378&hl=

Troddet ikke kortene skulle møte veggen såpass med tydligvis, men som nevnt tidligere er selvsagt ikke dette viktig for 06 kjører jo på så lav oppløsning etc, men ble nyfiken ).

Hmmm legger merke til at Nizzen får 12 000 i vantage men 21 000 i 06, trolig drar jeg da såppass fra i Vantage pga 4870x2

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

:ermm: No må feilsøking til her, det fyste skjermkortet eg fekk (eit sapphire radeon 4870x2) måtte sendast til komplett pga støy under speling. Fekk eit nytt og va hoppandes gla. Fyrte opp Crysis idag og lyden er der forsatt berre ein god del svakare :ermm:

Straumforsyninga som er gapen? eller hovudkortet? drivera? har den nyaste frå sida til ati

Endret av knegg
Lenke til kommentar
Sitter med 4870x2 + 4870 1gb - I vantage ser scoren ut som normalt i forhold til mitt oppsett 16 000p, men 06 får jeg ikke fart i så scoren ligger på det samme som single nemlig 19 000, burdet hatt ca 22 000. Ikke at det er så j... viktig men noen som har forslag om hvorfor?.

Er denne scoren på 16000 GPU poeng? Om den er dette sliter du, for standard klokket TriCF ligger på 20k+......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...