Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver GPU på 4870x2 kortet har sin seperate "egen" 1 gb på kortet, man kan ikke bruke 2 gig med en av brikkene ... X2 kortet er ett bra kort men som alle vet er ikke GTA optimisert skikkelig for hverken crossfire eller sli ..Spillet er en spøk har verken skikkelige skygger eler aa "OVER HYPE" spør du meg .. Det hører hjemme på konsollene uansett...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor så få butikker fører HIS HD4870X2? Synes prisen på dette kortet også er litt stivt iforhold til andre 4870X2kort...

Har nå et HIS HD4870 1gb kort, og er veldig fornøyd med det. Vil dermed ha et til HISkort om jeg skal kjøre CF. Har prisene på 4870serien gått mye ned siden 4890 kom?

Lenke til kommentar

Hm, de har fortsatt ikke fixsa buggen med at gpu2 på 4870x2 kjører med 3d clocks etter oppstart. Jaja. blir vel fiksa før eller siden. Jeg får heller ikke benyttet manuel vifte styring i CCC lengre, er bare gråa ut her. 9.4 bugger også litt når man har 2x fysiske skjermkort og 3 x skjermer, men fikk løst det etter litt mikkmakk.

Lenke til kommentar
Hm, de har fortsatt ikke fixsa buggen med at gpu2 på 4870x2 kjører med 3d clocks etter oppstart. Jaja. blir vel fiksa før eller siden. Jeg får heller ikke benyttet manuel vifte styring i CCC lengre, er bare gråa ut her. 9.4 bugger også litt når man har 2x fysiske skjermkort og 3 x skjermer, men fikk løst det etter litt mikkmakk.

På "ATI Override" vinduet må du trykke på den nøkkelen oppe der sånn at du kan manuelt justere på viftehastigheten.

Ingenting er bekrefta ang 4890x2. Er kunn amd som har sagt at de skal levere chippene (eller noe) så er det opp til partnerene av ATI\AMD om de vil lage x2 kort. AMD\ATI skal iallefall ikke.

Lenke til kommentar

På "ATI Override" vinduet må du trykke på den nøkkelen oppe der sånn at du kan manuelt justere på viftehastigheten.

Ingenting er bekrefta ang 4890x2. Er kunn amd som har sagt at de skal levere chippene (eller noe) så er det opp til partnerene av ATI\AMD om de vil lage x2 kort. AMD\ATI skal iallefall ikke.

Jeg er klar over det, men får ikke huket av for manuell vifte kontroll, boksen er grået ut. Fungerte fint med 9.3. Jaja, buggy interface i CCC eller noe da. Får sjekke litt mere senere.

Lenke til kommentar

Hvis man har et kortdesign ala HD4870X2, så bør det vel ikke være noen stor heksekunst å bytte ut chip'ene og lage HD4890X2. Og blir det opp til produsentene så får vi helt sikkert se noen slike kort ja. Er alltid folk som er villig til å betale for å ha det nyeste og beste, overkill eller ei.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått mitt 4870x2 i hus, og fytti rakkern så tungt og massivt kortet er, fikk med nød og neppe plass i kabinettet. Men når jeg titter i ccc innepå information center - graphics hardware, så står det først primary adapter, og lenger nede står det disabled adapter. Har prøvd å finne ut hvordan jeg kan sjekke at begge corene er aktive men no luck yet, det virker som den ene ikke er aktiv, hvordan kan jeg finne dette ut ?

Lenke til kommentar

En annen ting som var litt trist er at min ide hdd og dvd-rom ikke fungerer lenger, inne på device manager kommer det opp et gult utropsregn på primary IDE channel og Secondary IDE channel. This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12) - det er feil meldingen.

Lenke til kommentar
....det virker som den ene ikke er aktiv, hvordan kan jeg finne dette ut ?

Hvis du kjører XP så vil det stå "Disabled" i motsetning til Vista der CCC viser "Linked".

Du kan laste ned GPU-Z for så å åpne denne 2 ganger, ergo du vil ha 2 x GPU-Z åpent på skrivebordet.

Deretter finner du de 2 forskjellige kjernene, det enkleste vil være å se på temperaturforskjellen. Huk av for "Continue refreshing..blabla" som du ser på bildet. start deretter et spill eller annet GPU-krevende, gå så tilbake å se om det er load på begge kjerner.

post-180418-1239829597_thumb.jpg

Alt tydet i mitt tilfelle på at begge kjernene kjørte i XP32/64 og jeg merket heller intet ytelsessprang ved bytte til Vista.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Hei, bygde en pc for en kompis og sendte den i posten når den var klar.

En ting jeg ikke skulle gjort var å sende den sammen med skjermkortet 4850x2 montert, det veier så mye at det klarte å bøye pci express porten slik at man ikke får signal med kortet montert der selv om lyset viser grønnt.

Så det er montert på andre porten nå, men problemet er at det er 8x hastighet istedenfor 16x, jeg har lest at det ikke spiller noe særlig stor rolle, men gjelder dette også 4850x2 siden det er crossfire???

Eventuelt hvor mye taper man på det?

Og la til bilde av pci porten, litt offtopic kanskje men råd av hvordan man kan fikse den hadde vært veldig snillt :)

post-79212-1239915037_thumb.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...