Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Kanskje riktig tråd.

Nå lyser det ett rødt lys på skjermkortet.

Litt googling og jeg fant ut det er lyst D601 som lyser.

D601 - Red LED On, shows critical Core power fault.

Hvordan fikses dette?

Sjekk om strømkablene i kortet sitter skikkelig, eller prøv en annen PSU hvis det ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp fått ny PC til å fungere, men ikke tweaket noe som helst. Lurer på om jeg overlever med standard ATI drivere på mitt 4870 HD 1gb Toxic kort, eller om det er noe annet som gir bedre bang for buck?

Alt er på auto-clock:

GPU: 780mhz

Memory: 1000mhz

Temp: 63c

Activity: 0%

Fan speed: 4-8%

Jævlig stille på idle, men virker som høy temp eller er det vanlig?

Oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73188

Endret av Cryogen
Lenke til kommentar

På 4870-kortet mitt ser det ut som det er 4 lys-dioder eller noe. Skal alle de lyse når kortet er i bruk?

Kanskje dumt spørsmål :p

EDIT: Fant ut etter litt googling at alle lysene indikerer forskjellige feil.

3 av lysene lyste, noe som igrunn bare understreker at det var rett av meg å sende PSU'en i retur :)

Endret av Leaf
Lenke til kommentar
Etter at jeg avinstallerte driverne til Nvidia 8800GTX og installerte ATI HD 4870 1Gb, så har jeg fått litt "blinking" eller litt hakking på skjermen ute i windows. Noen som vet hva det kan komme av?

Du har vel fjernet alle spor av nvidia drivere? :hmm:

Lenke til kommentar
Etter at jeg avinstallerte driverne til Nvidia 8800GTX og installerte ATI HD 4870 1Gb, så har jeg fått litt "blinking" eller litt hakking på skjermen ute i windows. Noen som vet hva det kan komme av?

Med forbehold om at jeg forstår deg rett: Hvilken skjerm har du? Er HZ riktig satt opp i henhold til skjermens spesifikasjoner?

Lenke til kommentar

ER det ikke uansett på tide å (Siden du tydligvis har gamer pc) og bytte til 64 bitt vista - windows 7(tror de blir gitt ut nye før release nøkler nå). Spesielt om du sitter på 32bitt XP, kan se du har quad core. Så får du utnyttet dx10 som kortet du har støtter også.

Lenke til kommentar

Etter å ha installert Vista (riktignok har jeg bare 32bits liggende) med Catalyst 9.3 (Vista) så ble majoriteten av "flickeringa" borte. Nå forekommer det i 2D av og til -men har ikke fått testa spill i dag, siden maskinen har stått og oppdatert seg. Det er et Club 3D 4870 1Gb jeg har.

Poenget er, at det forekommer, men ikke før jeg har installert driverne. Men heller lite, selv om det er der. Noen som har et forslag?

EDIT: leser rundt om på ulike forum at det ikke er et ukjent fenomen dette, med "flickering" eller blinking eller spretting om man vil. Ikke så ulikt mitt problem som denne karen beskriver på AMDs forum.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...