Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spindre:

Du har fulgt med på Cuda? Nvidia vokste raskt opp til å bli det mest populære GPGPU alternativet. ATI har hatt lengre fartstid men de klarer ikke utnytte GPUen på langt nær like effektivt som man gjør med Cuda og Nvidia kort.

Disse GPGPU prosjektene presser kortene såpass hardt at jeg omtrent hver eneste uke hører om et eller flere GTX 280 som har gått føyken bare i F@H miljøet. Det skulle ikke forundre meg om 33-50% av returnerte Nvidia kort siste året har røket ifb. med GPGPU bruk.

Jeg vet også at GTX 280 raskt ble det mest populære kortet blant GPGPU entusiaster. Videre har jeg vanskelig for å tro de lave HD4850 tallene når dette kortet hadde ekstreme varmeproblemer under normal bruk de første 6-12mnd.

Lenke til kommentar

Åh åh åh...

Første bilder av et 4890-kort. Er det bare meg som tolker teksten feil, eller kommer den som 40nm?

Iallefall; Her.:)

*glede seg*

850MHz kjerne og 975MHz minne.

Idle på 59 grader.

edit:

PS:

"Sapphire and Powercolor Radeon HD 4890 are available now at EUR260 (about $340) at several e-tailers."

Edit2:

"Both listed cards run at 850MHz for the core, which is 100MHz higher than the RV770 based HD 4870. Memory has also been bumped up from 900MHz (3600MHz effective), to 975MHz (3900MHz effective). The stream processor and texture unit count stays the same, 800 and 40 respectively."
Endret av KaareAbdullah
Lenke til kommentar

Samme her, tror at det har vært en dårlig oversettelse fra kinesisk(expreview.com) til her.(en.expreview.com)

Men bra at det er 2x 6pins strømtilkoblinger, det betyr det ikke trekker alt for mye strøm( :whistle::( )

Se oxo på bildet av CCC: er 2D frekvensen satt til 240MHz? Og slideren på frekvensvelgeren går til 1000MHZ.... :ohmy: Får vi se første kortet som klarer over 1 GHz som standardkort?

Lenke til kommentar

Kommer mer informasjon om 4890 hele tide nå. Kanskje det kommer en tidlig launch a' la 4850?

Fudzilla sier iallefall at shaderene på 4890 er bedre, siden rv790 er raskere enn rv770 på samme frekvens.

We’ve heard that ATI's secret weapon with RV790 is not actually the higher clock speed, but rather improved shader efficiency, which enables it to do things a bit faster than a RV770.
Lenke til kommentar
mangler powercolor
Jeg tror også dette må være et meget isolert og begrenset blikk inn i RMA verdenen. Sapphire er de jeg hørte det var mest trøbbel med i starten men alikevel ligger det lavest på skalan. Dette rimer ikke.

En stor fransk forhandler? Sorry, det blir altfor begrenset og tildels inhabilt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hehe.

Vel en slik undersøkelse holder ikke vann i det hele tatt om den ikke er utført over flere land og flere forhandlere i hvert land. Dette blir ren propaganda er jeg redd.

EDIT:

FUD er vel et bedre ord. Det blir ingen pekepinn så lenge vi ikke får flere tallgrunnlag inn i miksen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hardware France managed to convince a major un-named French retailer to give them some RMA numbers in comparison to the number of units sold. The data was collected in the period of seven months from August 2008 to March of this year. The breakdown is vendor & product specific, which will give us a better idea on the reliability of brands as well as individual products.

r8dy6p.png

16arxxx.png

35j022p.png

Kilde

Ignorer hele det der tbh, alt for mye spørsmål som ikke blir svart. Takk for post uansett.

Lenke til kommentar

Nå var det vel noen 4870 Sapphirekort som kom med buggy bios en liten periode. Utover det tror jeg ikke Sapphire har noe høyere rma rate enn andre pr solgte enhet. Har selv hatt 8-10 Sapphire gjennom tidene, og har til dags dato aldri hatt noe problem. Mitt ene Powercolor derimot, tok kvelden etter et par mnd.

Derfor blir det alltid Sapphire på meg når jeg handler ATI.

Selvsagt kan vi ta grafene i spindre17 post med en stor klype salt, men hvis den forhandleren har gitt ut sine erfaringer med forskjellige skjermkort, så kan det like godt være sånn. Jeg har også liten tro på at en undersøkelse over flere land ville forandret noe på bildet. Tror ikke feks Powercolor solgt i Tyskland vil være et mer solid kort der,enn i feks Finland.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Sapphire har generelt vært bra men på HD4 serien var det en del problemer.

Og hvor kan du lese det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...