knegg Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Har samme problemet som skrivet ført her med piping og rare lyda frå skjermkortet. Nokon som har ei løysing på problemet? 4870x2 kortet altso av sapphire Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Tror ikke det eksisterer noen god løsning på det punktet. Med vertical sync vil derimot lyden bli svakere, eller delvis fordufte, alt etter hvilket spill/program du kjører. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det va synd, :sadface: Rekna med komplett ikkje vil ta imot skjermkortet som er brukt. Er tilfeldigt kven det skjer med då? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Har samme problemet som skrivet ført her med piping og rare lyda frå skjermkortet Bytt stock kjøler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg vet at lyden varierer med frame rates, jo høyere fps desto lysere/sterkere blir lyden. Eneste løsning er å begrense max fps (eller vsync slik som Ohlja sier). Hvis grafikkortet bruker uskjermet spoler kan det hjelpe å lime vindingene på spolen(e) slik at de ikke er bevegelige. Piping er et kjent problem med eldre (crt) tv'er også, og der hjelper det å lime spolen. Har aldri hørt om noen som har limet spoler på grafikkortet før, så er faktisk usikker på om det hjelper. Man mister antageligvis garantien hvis man limer da. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Fra spolen?, fant litt om det tror jeg I had exactly same problem with my PowerColor HD4870X2. Noise is coming from card's voltage controler. I have tested my card on two other computers with diferent chipset (NForce 4 and Intel P965) but that high pitched noise was always there. At last i have returned card and take my money back. Now i'm waiting for Sapphire HD4870X2. I'll report if anything goes wrong with that card too. P.S.: Noise is loudest when running AtiTool 3D test. Everybody who owns this card (4870X2 any brand) could do that test and report. http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...;threadid=99197 ----------------------------- Dette er et problem med skjermkortet og om (tror du nevnte det) du har kjøpt det på komplett er du sannsynligvis heldig da de har en tendens til å lytte bedre til kunder en mange andre webshops\butikker. Be om å få byttet kortet og vis til andre med samme problem så får du sikkert prøvd et nytt. Endret 15. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja, å prøve å ta det på garantien vil nok være det beste. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hadde som nevnt før samme problem med et XFX Gtx280, så et Sapphire4870x2, og nå et EVGA Gtx285. Sapphire og XFX var dog verstingene når det kom til denne lyden. Etter at jeg ble klar over det samme problemet på 4870x2 dro jeg sporenstreks til Mamoz A/S i Tr.heim for å høre om det var mulighet for et nytt kort. De kom med den vanlige tralten om at de ville ta kortet inn til testing, og at de ville vurdere en løsning deretter. Mamoz er ikke akkurat eksperter på kundeservice så andre bedrifter vil nok være mer behjelpelige, kanskje de vet litt om hardware og Jeg beholdt imidlertid kortet da jeg litt senere leste en del om dette på nett, og så hvilke erfaringer andre med samme type kort hadde. Uansett om man bytter inn kortet i et tilsvarende er sannsynligheten stor for at du kommer til å sitte igjen med det samme problemet nok en gang. Noen løsning er iallefall ikke hostet opp her i gården, bortsett fra å lure ned fps. noen hakk. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja den lyden er iriterende, men jeg bruker som regel og høre på musikk og når jeg spiller har jeg selvfølgelig lyd på så da hører jeg ikke noe til det, det som er mest iriterende er at den j***ge lyden kommer til og med når jeg skroller ned en side . Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja den lyden er iriterende, men jeg bruker som regel og høre på musikk og når jeg spiller har jeg selvfølgelig lyd på så da hører jeg ikke noe til det, det som er mest iriterende er at den j***ge lyden kommer til og med når jeg skroller ned en side . Sånn lyd når man skroller ned en side får jeg med mitt Razer 5.1 headsett. Men får ikkje den lyden med mitt BeyerDynamic 770 pro Lenke til kommentar
knegg Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Eg får ta ein telefon med komplett imåra og høyre kva som kan gjerast. Eg kan oppdatere dykk om saken. Er sikkert andre som kan få/har samme problemet Lenke til kommentar
knegg Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja den lyden er iriterende, men jeg bruker som regel og høre på musikk og når jeg spiller har jeg selvfølgelig lyd på så da hører jeg ikke noe til det, det som er mest iriterende er at den j***ge lyden kommer til og med når jeg skroller ned en side . Sånn lyd når man skroller ned en side får jeg med mitt Razer 5.1 headsett. Men får ikkje den lyden med mitt BeyerDynamic 770 pro åja, eg får lyd i anlegget når eg bevega musa, klikka og scrolla. slå den! Logiteck G5 med ein forserkar frå 1975. Lyd uansett kva eg gjere men skal kjøpe nytt anlegg snart. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Har den lyden dere snakker om(4870). Jeg har tenkt å sende det inn, håper på å få nytt. Er amentio jeg har kjøpt det hos. Er litt kjipt, for bruker å ha på F@H sin gpu-klient om natta, og det er kjipt å høre på den pipinga når jeg prøver å sove. Tror dere jeg får et nytt eller får jeg det bare i retur? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 .....det som er mest iriterende er at den j***ge lyden kommer til og med når jeg skroller ned en side . Ja, det er festlig. Gir jo nesten et preg av personlighet Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Har aldrig hatt den (banker høyt i bordet) og jeg sitter med club3d 4870x2 og Asus "fan" 4870 1gb i CF. Endret 15. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Eg får ta ein telefon med komplett imåra og høyre kva som kan gjerast. Eg kan oppdatere dykk om saken. Er sikkert andre som kan få/har samme problemet Tror Amentio bruker samme leverandør som komplett(norek), så håper på en positivt tilbakemelding fra komplett. Du får si ifra om hva du finner ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ja den lyden er iriterende, men jeg bruker som regel og høre på musikk og når jeg spiller har jeg selvfølgelig lyd på så da hører jeg ikke noe til det, det som er mest iriterende er at den j***ge lyden kommer til og med når jeg skroller ned en side . Sånn lyd når man skroller ned en side får jeg med mitt Razer 5.1 headsett. Men får ikkje den lyden med mitt BeyerDynamic 770 pro åja, eg får lyd i anlegget når eg bevega musa, klikka og scrolla. slå den! Logiteck G5 med ein forserkar frå 1975. Lyd uansett kva eg gjere men skal kjøpe nytt anlegg snart. Vet ikke om det kan gi noe resultat å endre polling frekvensen på musa. Det kan du gjøre i instillinger for musa i windows. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Core2Dude: Jeg hadde ikke vurdert en slik løsning med bare 512MB vram. Jeg vet ikke hvorfor du vil oppgradere, men kanskje begrensingen du syns du har heller ligger mer på for lite vram enn ren rendering ytelse. Jeg hadde vel heller gått for 4870x2 eller ventet å sett hvordan "4890 1GB" blir for en rimeligere oppgradering. ah, ok. Så 512 bottlenecker en god del i 1680x1050 oppløsningen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Core2Dude: Jeg hadde ikke vurdert en slik løsning med bare 512MB vram. Jeg vet ikke hvorfor du vil oppgradere, men kanskje begrensingen du syns du har heller ligger mer på for lite vram enn ren rendering ytelse. Jeg hadde vel heller gått for 4870x2 eller ventet å sett hvordan "4890 1GB" blir for en rimeligere oppgradering. ah, ok. Så 512 bottlenecker en god del i 1680x1050 oppløsningen? Bare på noen få spill med 8+ AA og 16 AF Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) mitt 4870X2 ligger nå godt over 70 grader IDLE! vanligvis ligger det på 45-50, ingen endring i romtemp, vifter e.l noen ide? Endret 15. mars 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå