Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt merkelig av en gammel traver som deg, simalarion, å klage over feil og mangler med drivere og programmer under et OS som ikke er ferdig ennå... No offence, men kan jo tenkes det er der problemet ligger?

 

Tror jeg haddet fått det med meg om det ikke fungerte på w7 64 (ikke funnet noe spesifikt mens jeg har googlet). Sitter på ny rigga 4870 CF nå så er sugen på ligg 3dmark igjen ).

 

edit

Ja den eri xp og vista også, henger sammen med 64 bit os skulle jeg tro, siden jeg altid får den mener jeg.

edit

fiks etter mye tråling, mest krunglete OpenAL.dll løsningen så langt...

I had previously created a seperate thread regarding this issue and Nick[FM] responded stating they are looking into the issue.

 

To the delight of those of us running 3DMark06 on Vista x64, I have solved the issue of the missing OpenAL32.dll error.

 

Cause: 3DMark06 is looking for the 32-bit OpenAL32.dll. If you install on x64, you get the 64-bit version of the DLL.

 

Solution:

 

1. Go to http://www.openal.org and download the installer binary.

2. Right click, go to properties, and run it in Windows XP SP2 compatibility mode.

 

*Caution* This will replace OpenAL32.dll in your Windows Directory.

 

3. Navigate to Windows/System32, and take the OpenAL32.dll file out of there and drop it into the 3DMark06 directory.

 

4. Disable compatibility mode on the installer, re-run it so it reinstalls the 64-bit version.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har en liten svirrende tanke om å skaffe meg CrossFire med 2x HD 4870 512 kort.

 

Husker jeg leste noen tester den gang at det ikke var veldig stor forskjell fra 2x 4870 512 til HD 4870x2, men dette har vel endret seg med nye drivere?

 

Ser jo at HD 4870x2 gruser GTX285 lett på alle titler, selv i Crysis har jo HD4870x2 bra driverstøtte nå? :)

Lenke til kommentar

Core2Dude: Jeg hadde ikke vurdert en slik løsning med bare 512MB vram. Jeg vet ikke hvorfor du vil oppgradere, men kanskje begrensingen du syns du har heller ligger mer på for lite vram enn ren rendering ytelse.

 

Jeg hadde vel heller gått for 4870x2 eller ventet å sett hvordan "4890 1GB" blir for en rimeligere oppgradering.

Lenke til kommentar
Krasjet på den evige OpenAL.DLL missing på 3Dmark 06 igjen, utrolig at ikke en lettere fiks på problemet har kommet enda.

 

sitter på windows7, har innstallert OpenAL.DLL på nytt flere ganger, startet på nytt. Innstallert igjen fra OpenAL mappen. Men MISSING MISSING MISSING.

 

Hva i svarte .... er det jeg missing?. Ikke første gang jeg jokker med dette problemet som nevnt, forslag?.

 

OpenAL er lyddriver, og har lite med skjermkort å gjøre.. Men dette veit du vel allerede.. For å få denne til å registrere seg som installert, er det et par versjoner av openal som fixer dette, google det litt, siden jeg ikke husker detaljene rundt dette lenger.. Mulig du manuellt må legge den i system32 folderen...

 

Edit: ser du fant løsningen, da er det jo bare å benche ivei :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hei jeg har skjermkortet Asus Radeon HD 4780 X2, og jeg vil gjøre sånn at jeg kan game cs på den ene skjermen utenom "Window Mode" så jeg kan drive med andre ting på den andre skjermen, som MSN, musikk osv dette skal da være mulig? Det som skjer nå er at når jeg åpner cs blir den andre skjermen svart, når jeg da klikker et "Random" sted går begge skjermene tilbake til windows Er det noen innstillinger jeg må gjøre?

 

kjører standard ATi Catalyst Control Center

 

Den ene skjermen står oppført som 1.ATI Radeon HD 4870 X2 [ E-191]

Den andre 2.ATI Radeon HD 4870 X2 [ Default VGA monitor ]

 

Med de innstillingene jeg har nå da

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Oj lenge siden jeg har lest i denne tråden:P begynner (ER!) å bli stor:D

 

Mulig jeg har spurt om dette før men det går vel greit.

Jeg har jo et slikt sapphire kort med faulty BIOS fra juni elelr hva dte nå var, kjøpt hos komplett for 1800. Jeg opplever at det er sabla ustabilt i F@H på GPU og driveren må gjenopprette (starte på nytt) etter få minutter med det.

Saken er også den at BIOSen er bare halveis byttet ut, update funekt ikke på noen måte for meg så jeg måtte rename fikset BIOS til det min standard BIOS het og da gikk det, den ble bedre i spill osv men folding er og blir ustabilt.

Tror dere det er noe håp for meg å sende det til komplett å få et Sapphire kort med den nye og flotte kjøleren tilbake? Er det jeg egentlig er ute etter. Noe håp for meg? (synes på en måte "de" skylder meg det for at jeg har strevd å irritert meg i filler av den hærpa BIOSen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...