Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Fra Beyond3D forumet:

A few days ago on chiphell:

1) RV790XTX version < 1GHz, probably 950Mhz

2) RV740Pro something about 6 layer DDR3 version

3) RV740 without external power cannot wake up unless lower frequency

4) 40nm performance chip clients have been "badly beaten"

and later in thread RV790 has:

a) Die area larger than RV770

b) More pins than RV770

Apparently there is no plan for a RV790x2 product. There is also something about chip being 800 shaders and the memory speed that cant quite make out.

Finally NDA expires on April 8 USA time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tittet på den, men endte med HIS 1GB fra komplett til 1945,- da det står at det følger med pci-e splitter der, noe jeg tror jeg trenger. :wee:

Er forresten 30MHz klokk på den saken fra Club3D på kjernen og 100MHz på minnet, ikke 50MHz som netshop mener. Netshop referer til OC versjonen av 512MB varianten under "Linker", og den er klokket til 800MHz. 1GB utgaven er klokket til 780MHz.

Uansett ikke et dårlig tilbud, må bare si ifra at komplett heller ikke er helt borte, bare 74kr over :)

Lenke til kommentar
Fra Beyond3D forumet:

A few days ago on chiphell:

4) 40nm performance chip clients have been "badly beaten"

and later in thread RV790 has:

a) Die area larger than RV770

b) More pins than RV770

Høres ut som om det er flere som sliter med TSMC sin 40nm prosess.

Lenke til kommentar
sinnsykt tilbud på netshop denne uken!!!

Langt fra sinnsykt, har vært helt nede i 1500 på pixmania, kjøpte et på komplett nå får 1900kr for det jeg trengte noe annet der også (his fan 4870 1gb til 1940).

Pixmania nå 1600kr for saphire 4870 1gb.

Forøvring på kanten av å være spam reklame det du driver med der!!

edit

Tenker da på størelsen og måten det blir lagt frem på, ikke infoen i seg selv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hmm, skal bygge en pc for en kompis snart som skal holde lenge. Skulle egentlig ha 4850x2 2gb, men nå som 5 serien kommer eller 4970 er det kanskje lurt å bare kjøpe det 4870 kortet som er på tilbud og bytte det ut sennere? Hva sier dere?

Trolig (som det ofte er) er det bare OC det dreier seg om på den nye ATI serien i denne omgang. Så en veldig stor grunn til å vente er det ikke, men 4870x2 prisen kan synke.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

RV790 has different pin layout

Bare overklokk versjon etter 9 måneder høres vel litt lite ut, virker mere fornuftig ut det fudzilla skriver. Alt dette med overklokket rv770 kan det vel være amd som har satt ut rykter om for å gjøre konkurrentene optimistisk, akkurat som da alle sa rv770 skulle ha 480sp, men ble til slutt 800sp. Da erkjente nvidia at de undervurderte ati, ergo ati lurte nvidia.

Lenke til kommentar
RV790 has different pin layout

Bare overklokk versjon etter 9 måneder høres vel litt lite ut, virker mere fornuftig ut det fudzilla skriver. Alt dette med overklokket rv770 kan det vel være amd som har satt ut rykter om for å gjøre konkurrentene optimistisk, akkurat som da alle sa rv770 skulle ha 480sp, men ble til slutt 800sp. Da erkjente nvidia at de undervurderte ati, ergo ati lurte nvidia.

Fudzilla sier: "...that RV790 Asic doesn’t have..."

Trodde ASIC var det lille brettet GPU for bærbare var montert på? I såfall er det ikke sikkert at brikken er redesignet.

Om jeg har feil ang. ASIC og sånn, opplys meg gjerne.

Lenke til kommentar

Det står i artikkelen at RV790 skal ha 6+8pins strøm, slik som 4870 hadde. Men mitt 4870-kort har 2 stk 6pins kontakter. Er det feil i artikkelen eller bare mitt kort som er rart?

Så en ting til:

Jeg har hatt problemer med at strømforsyningen min lager en pipelyd når jeg belaster skjermkortet kraftig(som å spille eller å bruke F@H). Så da sendte jeg strømforsyningen min inn, men amentio fant ingen feil, og hørte ingen pipelyder. Da må det være skjermkortet, eller? Hva sier smartingene her? :)

Lenke til kommentar
Så en ting til:

Jeg har hatt problemer med at strømforsyningen min lager en pipelyd når jeg belaster skjermkortet kraftig(som å spille eller å bruke F@H). Så da sendte jeg strømforsyningen min inn, men amentio fant ingen feil, og hørte ingen pipelyder. Da må det være skjermkortet, eller? Hva sier smartingene her? :)

Kan hende det er en av kondensatorene på skjermkortet som sutrer? Har opplevd lignende selv og da var det problemer med en kondensator.

Lenke til kommentar
Så en ting til:

Nesten garantert skjermkort lyden kommer fra, og da som allerede nevnt fra noen kondensatorer. Til nå har jeg hatt Gtx280, Gtx285 og HD4870x2, og samtlige har hatt denne lyden i mer eller mindre varierende grad.

Lenke til kommentar

Først var jeg helt sikker på at det var skjermkortet, pga at det bare var pipelyd når det ble belastet. så åpnet jeg og hørte på. Fant da ut at lyden kommer fra strømforsyningen. Åpnet nå dekselet og stakk hodet inn, og er veldig usikker på hvor lyden virkelig kommer fra... Skal teste med et annet skjermkort i morgen tror jeg, så får vi se.

Lenke til kommentar

Har nå fått kjørt tester på GTA4 og 4870x2 - 4870 1gb CF Som til nå fungerer veldig bra, fikk satt opp drawdistance fra 28 til 50. Eneste man finner på nett\google ang denne kombinasjonen er at det ikke fungerer. Dette stemmer da ikke, så langt fungerer det veldig bra, skal teste viderei kveld da jeg desverre har andre ting jeg må gjøre akkurat nå.

Tja Kaare, meste av negativiteten på pixmania ser ut til at det er lang leveringstid fra dem, poenget er uansett ikke det. Poenget er og hvar at den prisen ikke er så unik (faktisk ikke unik i det hele tatt). Nettop satt i HIS FAN 4870 1gb fra komplett, virker mye mer solid en standard viften til 4870 serien.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Krasjet på den evige OpenAL.DLL missing på 3Dmark 06 igjen, utrolig at ikke en lettere fiks på problemet har kommet enda.

sitter på windows7, har innstallert OpenAL.DLL på nytt flere ganger, startet på nytt. Innstallert igjen fra OpenAL mappen. Men MISSING MISSING MISSING.

Hva i svarte .... er det jeg missing?. Ikke første gang jeg jokker med dette problemet som nevnt, forslag?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...