Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Tjaa, har hatt 7-8 Sapphirekort opp gjennom, fra 9700 Pro til 4870, men har til dags dato ikke hatt noe kluss med dem. Kan det være en "usererror" som av og til slår til?

hehe støtter den har hatt x850xt pe, x1950pro, hd2600xt og nå et 4870x2 å d var kun d siste som d ble rma på. kjører nå m samme kort uten hint av problemer. angrer på jeg solgte x850xt pe kortet.

Er en "kjent" sak at Sapphire hd48xx kort sliter.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1032534

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006199

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...55337&st=20

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-256056_15_0.html

Ofte kan det ha i sammenheng med at sapphire selger ufattelige mengder kort. Hvis man ser på % av solgte kort som det er feil på, så tror jeg ikkje Sapphire kommer noe dårligere ut enn f.eks EVEGA eller ASUS etc..

Jeg forsvarer ikkje noen merker, men det er ofte de som har noe galt med korta sine som roper høyest. Ikkje dem som har noe som funker.

Selv har jeg nå et Sapphire 4870 512 kort fra juni i fjor. Dette har ingen feil. Noen fikk kort med en bios som var litt bugga, men det er fiksa for lengst.

Synes alle merker er like dårlige jeg :D Får iallefall aldri nok ytelse på noe som heltst :p

Glemte å si at det er mange brukerfeil som er ute å går. ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt noen Ati-kort, og eneste gangen jeg følte jeg hadde sikkelige problemer var med 2900 i CF.

Noe som kunne være et herk og få klokket( frem til du viste hvordan...så brukerfeil ja:P)

De fleste problemer jeg har hatt havner under DSDEDSF ( Din Sopp Det ER Din Sin Feil )

Men såklart det er alltid noen som er uheldig og ja Sapphire sitt 4870 kort hadde bios-problemer...noe som er fikset nå.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
eeehhrrmmm.. hva er det som er drit med Nvidia?? Den må du gjerne forklare nærmere. Det eneste JEG synes er synd med Nvidia er at det er ganske dyrt i forhold til AMD/ATI :whistle: Ett av mine beste kort var faktisk 8800Gtx :!:

Alle som kjøpte 8800GTX gjorde nok det beste kjøpet på mange år, den originale G80 var en riktig perle. Ikke noe tvil at nVidia er en del dyrere enn ATi, uforståelig for meg at mange er så utrolig fanbois av nVidia, sånn som de priser produktene og behandler kundene sine.

Det som er drit med nVidia er at de prøver å få 3 år gammel teknologi til å fremstå som nytt. 8800Gt ble til 9800Gt og nå blir til GTS240. 8800Gt var konge både på pris og ytelse når det kom, men det å prøve å late som det er noe nytt er rett og slett uærlig og lamt. Dere som gidder kan ta dere en tur over til HardOCP og lese mer om GTS250 der, nVidia gir ut "spesielle klokkevennlige" kort til testere, og kun til dem som skriver godt nok om PhysX og CUDA.. (Hvor mange spill har PhysX? Who cares?) Resultatet er at nVidia banna dem, og HardOCP nekter å teste GTS250 siden det er et 8800GTS kort. Derfor er jeg mer vennlig til ATi for tia.

Ahem, GTS250 er et rebrandet 9800GTX som igjen er et rebrandet 8800GTX, men jeg vil huske at GTS 240 er rebrandet 8800GT osv...

8800GTx var 90nm G80. 9800GTX er et 8800GTS(G92 65nm og 512 mb minne)med høyere klokk.

8800 GTS-->9800GTX(65nm)-->9800GTX+(55nm)-->GTS 250.

GTS 240 er riktig som du sa 9800Gt eller 8800Gt som det het først.

OK -det ser ut til at du har rett. Stolte litt blindt på noen opplysninger der ute, men essensen er vel egentlig rebranding av en del kort. OK, det var OT, mens vi venter på HD 4970...

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg var nvidia bruker i mange år, og skeptisk, men så begynte nvidia med den skiten der, og 4850 kom så omsider.

Her i gården blir det Amd+Ati, hovedkort, cpu,chipset, skjermkort, så lenge de produserer produkter. Synes det er digg å ha mest mulig fra samme selskap. Mindre sider og støtte ting, driversider å holde seg oppdatert på.

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg var nvidia bruker i mange år, og skeptisk, men så begynte nvidia med den skiten der, og 4850 kom så omsider.

Her i gården blir det Amd+Ati, hovedkort, cpu,chipset, skjermkort, så lenge de produserer produkter. Synes det er digg å ha mest mulig fra samme selskap. Mindre sider og støtte ting, driversider å holde seg oppdatert på.

Er faktisk enig i dette. Er litt morro med en ren pc :p Mulig jeg tar en full AMD oppgradering neste gang :D

EDIT: Nice innlegstall du fikk amiganostalgia :)

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Sapphire funker flott det! Billig er det også. Grunnen til at det er billig, er at det følger ofte lite spill og dill med kortet. Dog det er jo kortet som er viktig :)

Et annet stort pluss med sapphire 4870 er at de nå har en laaangt bedre kjøler enn de andre standard kortene, fordi de har montert på den samme kjøleren som sitter på Toxic versjonen av samme kort. ;)

Lenke til kommentar
Se her ja :new_woot:http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...30&Itemid=1

4870 goes down to $149, 4850 to $129

Håper det skjer her og.

149 US$ = 1 062.9191 Norwegian kroner

Men så kommer jo toll og andre avgifter?

Det var jo faktisk snakk om dette før jul også, men ingenting skjedde dengang. Hvis det skulle skje denne gangen tipper jeg prisene legger seg på henholdsvis ~1600kr og ~1000kr de billigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...