CombatPsycho Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 @Kim Salabim, da ville jeg heller ha fulgt med på Kompletts demosalg. Jeg kjøpte et 4870x2 til 3000 kr her om dagen. Will do. Var dette en 1gb eller 2gb? Anywho, hvordan er denne 4850X2 2GB kortet? Har sett noen reviews osv, men hva synes dere? Imma bumb Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skjønner ingenting jeg nå, la inn ny windows og nye ccc driverene... fikk en bra run i 3dmark06, men for hver run jeg tar nå så går scoren nedover og nedover... why ? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 @Kim Salabim, da ville jeg heller ha fulgt med på Kompletts demosalg. Jeg kjøpte et 4870x2 til 3000 kr her om dagen. Will do. Var dette en 1gb eller 2gb? Anywho, hvordan er denne 4850X2 2GB kortet? Har sett noen reviews osv, men hva synes dere? Imma bumb Det er 2gb. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Cat 9.2 virker uten problemer her. men i forhold til 9.1, har jeg ca 1-2 fps mindre i FarCry 2 bench.. og 100p mindre i 3dmark vantage på tide det øker, ikke minsker snart! Endret 21. februar 2009 av Simkin Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Så du kjører vantage, da har du enten vista eller win7 el noe sånt da og ikke xp? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Trodde win xp var utdødd jeg Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Så du kjører vantage, da har du enten vista eller win7 el noe sånt da og ikke xp? kjører Vista ja Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Trodde win xp var utdødd jeg XP fikk akkurat nytt liv i hodet mitt - Vista og Win7 støtter ikke spanning av skjermer. Lenke til kommentar
fredrikhh Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg har et lite problem, når jeg spiller GTA så får jeg bare opp 1gb ram i options. Hvordan får jeg aktivert så begge kjerene vises i options ? Regner da med at jeg kan presse grafikken enda mer da. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Trodde win xp var utdødd jeg XP fikk akkurat nytt liv i hodet mitt - Vista og Win7 støtter ikke spanning av skjermer. Er denne noe tess for deg tro? http://www.realtimesoft.com/ Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Cat 9.2 virker uten problemer her. men i forhold til 9.1, har jeg ca 1-2 fps mindre i FarCry 2 bench.. og 100p mindre i 3dmark vantage på tide det øker, ikke minsker snart! Snedig opplegg, fikk 150 mer i Vantage og 7fps mer i FC2, sammenlignet med 9.1... Er tydligvis en del variasjoner i hvordan driverne reagerer på hardwaren det benches med.... Endret 22. februar 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Trodde win xp var utdødd jeg XP fikk akkurat nytt liv i hodet mitt - Vista og Win7 støtter ikke spanning av skjermer. Er denne noe tess for deg tro? http://www.realtimesoft.com/ Jeg elsker deg.. Ó,ò Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Gjelder denne tråden for oss med HD4830 også? Lenke til kommentar
fredrikhh Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg har et lite problem, når jeg spiller GTA så får jeg bare opp 1gb ram i options. Hvordan får jeg aktivert så begge kjerene vises i options ? Regner da med at jeg kan presse grafikken enda mer da. Jeg har 4870 X2. Endret 22. februar 2009 av fredrikhh Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Du får ikke mer enn 1Gb maks med 4870X2... Mange er forvirret over dette, men 4870X2, GTX 295, 9800GX2 osv, alle disse kortene ser ut som ett enkelt kort med ett enkelt PCI-E spor som du setter i hovedkortet. Men det er egentlig 2x skjermkort med det totale minnet delt på 2. Og nei, du kan IKKE, jeg gjentar IKKE lagre forskjellige data i minnet til de to grafikkbrikkene. Disse må ha samme dataene, så da blir 2Gb totalt minne delt på 2 = 1Gb med data speilet til GPU2. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Trodde win xp var utdødd jeg XP fikk akkurat nytt liv i hodet mitt - Vista og Win7 støtter ikke spanning av skjermer. Er denne noe tess for deg tro? http://www.realtimesoft.com/ Jeg elsker deg.. Ó,ò Kom med tilbakemelding om hvordan du synes programmet er da Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Trodde win xp var utdødd jeg XP fikk akkurat nytt liv i hodet mitt - Vista og Win7 støtter ikke spanning av skjermer. Er denne noe tess for deg tro? http://www.realtimesoft.com/ Jeg elsker deg.. Ó,ò Kom med tilbakemelding om hvordan du synes programmet er da Jeg syntes det var skikkelig bra, men ikke noe jeg ville anbefale for den "average" mann. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kanskje en bios-feil som det har vært på andre kort?Ligger ihvertfall fungerende bios på Tweaktown sine sider=) Tenkte på at det kunne være selve biosen, men etter å ha undersøkt litt mer ser det ut til å være varmerelatert. Kjerna på GPU holder seg stabilt rundt 70grader ved full belastning, mens spenningsregulatorene sliter. Når kortet idler ligger temp på spenningsregulatorene +-90grader. Ved belastning stiger de opp mot 160grader! De er visstnok spesifisert til å tåle rundt 100 grader. Målingene ble gjort med GPU-z Hvis jeg manuelt kjører vifta på 100% fungerer de fleste spill normalt men etter en stund kræsjer det. Temp havner da på rundt 120grader. Kjøleribbene kjenne svært varme ut så det virker ikke til å være spesielt dårlig kontakt der. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre? Alternativene er å kjøpe ny kjøler eller sende inn kortet til reperasjon. Jeg flashet biosen til skjermkortet med nye vifteprofiler for flere måneder siden, eneste som ble gjort var å øke minimums viftehastighet. Er det nødvendig å flashe tilbake til den orginale biosen før jeg sender inn kortet til Komplett? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hm, dette er kanskje ikke så aktuelt for de fleste her inne, men jeg opplevde veldig store forbedringer med Oblivion med den nye driveren. Med 9.1 opplevde jeg at spillet kræsja hele tiden, noe jeg trodde hadde med andre ting (som Oscuro's Oblivion Overhaul) å gjøre. Men etter å ha installert 9.2 har jeg spilt i flere timer nå uten problemer, og FPS'en er også merkbart bedre (har dog ikke kjørt bench, så det er subjektiv oppfatning). Lenke til kommentar
Prebsor Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Vurderer å kjøpe 4870, men er usikker på om jeg skal kjøpe med 512MB eller 1GB minne.. Har en Samsung 226CW, altså en oppløsning på 1680x1050. Vil det spille noen stor rolle egentlig? Vil jeg oppleve stor forskjell i forhold til 8800GTS 320mb? Har 2GB ram og en E6750@3GHz. Endret 25. februar 2009 av Prebsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå