Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Performance Improvements

Catalyst™ 9.2 brings performance benefits in several cases where framerates are

CPU-limited. Some measured examples are:

• Crysis DX10 gains up to 20%

• Crysis Warhead DX10 gains up to 20%

• World in Conflict gains up to 5%

 

Hva mener de egentlig? Er det bare i visse tilfeller/scener i Crysis/Crysis Warhead der cpu blir flaskehals at det vil hjelpe på litt? ... nah, skjønte ikke helt :p

 

Har Q6600 @ 3.5GHz, vil jeg merke forbedring?

 

(laster ned driver nå, 10 min xD)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å installere 9.2 driverene men får blå skjerm ved oppstart, win32k.sys feil.

 

Prøvde å rense med drivercleaner og driversweeper etc, uten hell.

 

Prøvde å installere manuelt og med/uten control center.

 

Samme skiten om igjen, klokket skjermkortet tilbake til standard firmware, hjalp heller ikke.

 

Så jeg skal nå prøve å gå tilbake til 9.1

edit: 9.1 drivern finnes ikke under "previous" drivere fra ATI.

 

Bra jobba ati! Grrrr.. 640x480 er slitsomt..

edit: Fant heldigvis 9.1 driveren på filehippo.

Reinstallerte 9.1 og ting fungerer som før igjen. Måtte gjøre avinstallering/installering på CCC for å få den til å fungere som normalt, ""fikk en sånn could not load file or assembly" feil. Fixen der er da og avinstallere CCC, og installere det på nytt, uten å restarte.

 

Er spent på om andre har problemer med 9.2

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Funka bra og innstalere 9.2 vista 64 bits drivere på Windows 7 beta'n

 

Null problemer alt ser ut til å virke 100%

 

Edit: Kom hjem å skule prøve vista 32bits driverne på windows 7 build 7022...Det var litt værre driverne nekter å innstalere seg, men ccc ble innstalert da...:hmm:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Test ut denne cat 9.2 i cod4 og cod5 nå i kveld.Virke som multicpu update i driver funker gansk bra for meg, Minimalfps gikk opp og fps drop forsvant gansk effektiv gitt. Gansk bra driver for cpu glad spill. Likt også disse blueray fiks for windvd/powerdvd også :)

 

Plus også crossfire fiks for 4800 kort skader jo ikke.

Endret av smy
Lenke til kommentar

I Cat. 9.2 har Powerplay slitet dukket opp igjen, dvs. at etter en reboot så henger en av HD4870x2 GPU'ene på 3D clocks, helt til man har vært inne i et spill og så gått ut igjen.. Forsåvidt greit at det er GPU2 denne gangen, siden den ikke forårsaker altfor høye temps om man skulle glemme seg bort...

Lenke til kommentar
Jeg gjorde noen forsøk til, men ikke faen altså. 9.2 driveren gir meg bare blåskjerm. Men CCC 9.2 funker fint i lag med 9.1 skjermkort driveren, også i lag med 9.2 chipset driver (som forøvrig er samme som før) og ati hdmi 9.2 driver (også samme som før, såvidt jeg kan se).

 

Prøv en manuell installasjon av kun selve driveren, bare pek på ATI mappen fra Device Manager. Reboot, og gå inn i Device Manager, og velg uninstall via høyre museknapp, ikke huk av "fjern alle filene", og reboot og la Windows selv finne og installere driverne. Etter den ber om en reboot og dette er gjort og du har skjekket at rette driverversjon er inne via Device Manager, kan du legge inn CCC og resten av softwaren....

 

Edit: Nyeste beta av DriverSweeper funker forøvrig bedre enn tidligere på ATI, ta en runde med denne først i SafeMode...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Skulle gjerne hørt om noen fikk 9.2 til å virke i windows 7 build 7022

 

IKKE f om windows 7 7022 har lyst til å lukte på noe annet enn 9.1 eller prerelease wddm 1.1 som det står i device manger :wallbash:

 

Usikker på build, men en kar på Rage3D forumet rapporterer veldig gode resultater med sin Win7 utgave. Les opp litt på forumet der, og se om noen kan hjelpe deg med å få dem inn....

Lenke til kommentar

Kan legge til at dersom man lager seg en "Desktop" profil, og går inn og editerer core til 300mhz og minne til 333mhz i idle rubrikken, så påvirker ikke Powerplaybuggen GPU2 lengre... Siden dette var eneste buggen jeg har funnet i Cat. 9.2, så fremstår nå driveren som en god driver, med masse ekstra ytelse...

 

Med idle clocks på overnevnte frekvenser, idler jeg nå på 49C på GPU1 og 39C på GPU2. Dette i et rom med noe over vanlig tempratur og Auto (27%) på viften...Kan også nevne at dersom man har GPU accelelerert mkv/Xvid avspilling, så hopper GPU opp i 507mhz automatisk, for så å dette ned igjen til 300 med en gang en avslutter avspillingen...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Performance Improvements

Catalyst™ 9.2 brings performance benefits in several cases where framerates are

CPU-limited. Some measured examples are:

• Crysis DX10 gains up to 20%

• Crysis Warhead DX10 gains up to 20%

• World in Conflict gains up to 5%

 

Hva mener de egentlig? Er det bare i visse tilfeller/scener i Crysis/Crysis Warhead der cpu blir flaskehals at det vil hjelpe på litt? ... nah, skjønte ikke helt :p

Det er snakk om fler-tråd kjøring for multi-core CPU'er i DX10. Ytelsen til Crysis beror ganske mye på CPU'en. Det gir også ytelse forbedringer i andre DX10 spill.

Lenke til kommentar

Ourasi : jeg skal se om det er en nyere versjon av driversweeper men jeg har prøvd det der som du foreslo allerede og flere andre kombinasjoner, uten hell.

 

edit - prøvde med driversweeper 2.0 beta 2, men ingen forandring, fant ikke noe mer å slette. Slettet tom en del filer den ikke tok manuelt.

Kan hende driveren vil fungere på reinstallert system, at det er noe igjen i registeret. Men jeg gidder ikke ta en reinstall, selv om jeg har det automatisert. Kunne prøvd andre versjoner med win32k.sys men gidder ikke det heller =)

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Performance Improvements

Catalyst™ 9.2 brings performance benefits in several cases where framerates are

CPU-limited. Some measured examples are:

• Crysis DX10 gains up to 20%

• Crysis Warhead DX10 gains up to 20%

• World in Conflict gains up to 5%

 

Hva mener de egentlig? Er det bare i visse tilfeller/scener i Crysis/Crysis Warhead der cpu blir flaskehals at det vil hjelpe på litt? ... nah, skjønte ikke helt :p

Det er snakk om fler-tråd kjøring for multi-core CPU'er i DX10. Ytelsen til Crysis beror ganske mye på CPU'en. Det gir også ytelse forbedringer i andre DX10 spill.

Jeg syns faktisk at Crysis kjørte litt bedre på de heftige scenene der man fikk oversikt over større områder. Virker som minimum fps har forbedret seg litt :)

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...