Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Spiller det meste, FPS, RTS osv.. Det eneste i horisonten er Diablo 3 og SC2 men de er neppe så kravstore, kjenner men Blizzard.

Så hvilken 4870 velger man? HIS er vel det høyeste jeg kan gå, men er bekymret for at det bråker, som sagt.

som sagt over, kjøp billigste, + en accelere S1 som du setter ei vifte på. da blir det kaldt og stille :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ønsker å kunne spille med i 1920x1200 oppløsning med high (ikke maks) grafikk og uten AA og FFAA eller hva det heter, hvilket radeon kort foreslår dere da? :p

4870 med en gig, evt 4870x2.

For å si det sånn, du får ikke kjørt spill i den oppløsningen med en sjanglete Celeron

så prosessorkraft er heller ikke helt uten betydning.

Lenke til kommentar
Tipper dere mener denne + denne viften?

Og hvorfor varierer minne-frekvensen så mye mellom de forskjellige kortene? HIS 512mb er på 3600MHz og Sapphire Radeon 512mb på bare 900MHz og Toxic 512mb/1gb skifter fra 1000MHz til 4000MHz?

Siden det er gddr5 det er snakk om, er den effektive frekvensen ved 900mhz, 3600mhz.

så det er det samme.

EDIT:

jeg tror foresten at du kan sette på en hvilken som helst vifte på den kjøleren der, så du kan sette på en vanlig 120mm vifte, de bråker mindre

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Hvis jeg ønsker å kunne spille med i 1920x1200 oppløsning med high (ikke maks) grafikk og uten AA og FFAA eller hva det heter, hvilket radeon kort foreslår dere da? :p

For å si det sånn, du får ikke kjørt spill i den oppløsningen med en sjanglete Celeron

ok, takk for kjapt svar!

for ikke gå for alt off topic, vil du ha anbefalt i7 prosessor eller holder det med med en 4 kjerner modell som er bedre enn q6600 men ikke så dyr som i7?

(jeg vil helst ha 4 kjerner for maskinen skal ikke bare brukes til spilling :p)

Lenke til kommentar
Tipper dere mener denne + denne viften?

Og hvorfor varierer minne-frekvensen så mye mellom de forskjellige kortene? HIS 512mb er på 3600MHz og Sapphire Radeon 512mb på bare 900MHz og Toxic 512mb/1gb skifter fra 1000MHz til 4000MHz?

Siden det er gddr5 det er snakk om, er den effektive frekvensen ved 900mhz, 3600mhz.

så det er det samme.

EDIT:

jeg tror foresten at du kan sette på en hvilken som helst vifte på den kjøleren der, så du kan sette på en vanlig 120mm vifte, de bråker mindre

Trodde selv at det var forskjell mellom 900 mhz og 3600 mhz kortene, men så feil kan man ta :p

Regner med å kjøpe Sapphire Radeon HD 4870 1gb og har fra før av Zalman 900-cu. Vil jeg vinne mye på å skifte originalkjøleren med denne?

Lenke til kommentar

ok, takk for kjapt svar!

for ikke gå for alt off topic, vil du ha anbefalt i7 prosessor eller holder det med med en 4 kjerner modell som er bedre enn q6600 men ikke så dyr som i7?

Har aldri brukt Intel og har heller ikke peiling på det, men har selv en PhenomII 940 som duger i massevis til 1920x1080 og spill sammen med et 4870x2. I7 vil vel være litt mer fremtidsrettet, men da snakker vi nok om en oppgradering pålydende 5-6000kr. minst.

Lenke til kommentar

ok, takk for kjapt svar!

Har aldri brukt Intel og har heller ikke peiling på det, men har selv en PhenomII 940 som duger i massevis til 1920x1080 og spill sammen med et 4870x2. I7 vil vel være litt mer fremtidsrettet, men da snakker vi nok om en oppgradering pålydende 5-6000kr. minst.

ok, igjen takk for svar! :p

Har igrunn lyst å ha meg et amd oppsett

mvh

Amir Hayek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...