Ourasi Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 He hehehe!!!! Funker fint her :!: Noe bedre klokk, og hvordan ble varmen, og hvilken volt. Noen erfaringer er velkomne... Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Har dere lagt merke til at sapphire har byttet kjøler på samtlige av sine HD4870 modeller? Jeg sendte inn mitt gamle sapphire hd4870 forrige uke, og fikk meg en meget hyggelig overraskelse når jeg så at de har montert "toxic" kjøleren på det vanlige kortet også Ser komplett har fått det opp: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=383505 Kortet er så utrolig mye kjøligere med denne kjøleren til sammenligning, på mitt gamle hd4870 med referanse kjøleren hadde jeg ca 80 grader idle med vifte på auto. Med dette kortet har jeg aldri vært over 40 grader idle enda og kortet er lydløst (sikkert pga. mye større og bedre vifte). Viften spinner opp endel under load, men bråker ikke i nerheten av så mye som referansekjøleren! litt merkelig at jeg også fikk over 1000 poeng mer i 3dmark06 med det nye kortet på stock, enn hva jeg fikk med mitt gamle 4870 overklokket til 800/1000 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Pent!! -Marius- Jeg har ikke fått testet skikkelig -Ourasi-, jeg har bare sjekket at "modde´n" funker, og det gjør den. Men jeg må bare kjøre litt stresstesting for å se hvor mye varmere kortet blir osv. før jeg bencher Hmmmm.. Lurer på hvordan det går med -Fluesopp´en-. Regner med at han har "moddet" han også Lenke til kommentar
Timster Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har lyst til å gjøre det samme som deg Marius. Måtte du betale frakt da du sendte det tilbake? Har jo som sagt (klagd over før:P) et Sapphire kort av den batchen med faulty BIOS, vurderer å sende det tilbake for å få et nytt med bedre kjøler og BIOS. Er det noe som helst håp i dette eller flasher de bare det kortet jeg sender til dem? Er komplett det er snakk om her. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) RivaTuner plugin supporting GT2xx and HD4870 Voltage Tuning http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=217002 Noen av dere som har satt opp volten på deres 4870 kort? Lurer på hvor høyt jeg skal tørre å sette den Standard er 1.2625v på gpu. Satt den til 1,3 volt først jeg Best å begynne litt forsiktig med stock kjøler *fegis mode* Endret 8. februar 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Satt den til 1,3 volt først jeg Best å begynne litt forsiktig med stock kjøler *fegis mode* Sånn blir det når man blir pappa Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Grattis Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg har lyst til å gjøre det samme som deg Marius. Måtte du betale frakt da du sendte det tilbake? Har jo som sagt (klagd over før:P) et Sapphire kort av den batchen med faulty BIOS, vurderer å sende det tilbake for å få et nytt med bedre kjøler og BIOS. Er det noe som helst håp i dette eller flasher de bare det kortet jeg sender til dem? Er komplett det er snakk om her. Problemet hos meg var at jeg ikke fikk bilde på skjermen (kan ha hatt noe med bios flashing å gjøre ) Betalte rundt 100kr i frakt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Satt den til 1,3 volt først jeg Best å begynne litt forsiktig med stock kjøler *fegis mode* Sånn blir det når man blir pappa Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Grattis Takk Kjører nå på 1.3125v og på 835mhz på core. Tar litt looper i 3dmark06. Hva kjører egentlig folk sine 4870kort på? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Takk Kjører nå på 1.3125v og på 835mhz på core. Tar litt looper i 3dmark06. Hva kjører egentlig folk sine 4870kort på? Tehe, Gratulerer. Neste volt-moddingen til Nizzen blir bleiskift Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Noen som kan poste benchs? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 aldri lekt med rivatuner...så jeg klarte ikke å rote meg rundt der jeg Vet ikke om jeg engang pakket ut eller la den plugin greia ritig sted engang Noen som vil vise en noob på rivatuner hvordan jeg får klokka mitt 4870 kort? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 1 ikonet i den lille firkanten. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Forbanna rivatuner resetter overklokken for hver test i 3dmark, eller for hvert program som startes. GT1 i 3dmark06 starter med 835 core. Når GT2 starter så resettes overklokken til default 750mhz. Hvordan skal jeg fikse dette tro? Det var ikkje slik før. Kanskje den nye rivatuner har en bug? Eller kanskje den nye driveren? Kan noen sjekke med 3dmark og ha monitoren oppe? Sjekk om overklokken resettes. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Du må disable Overdrive, gjør du ikke det så får du aldri kjørt ferdig en 06-omgang uten at klokken detter ned. Kjører mitt på 850\1125 stock volt, er ikke hjemme for tiden så får ikke testet volt-styringen i Riva før onsdag:( Endret 9. februar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Pent!! -Marius- Jeg har ikke fått testet skikkelig -Ourasi-, jeg har bare sjekket at "modde´n" funker, og det gjør den. Men jeg må bare kjøre litt stresstesting for å se hvor mye varmere kortet blir osv. før jeg bencher Hmmmm.. Lurer på hvordan det går med -Fluesopp´en-. Regner med at han har "moddet" han også Må komme meg hjem først, så innlegget her akkurat når vi kom frem ( Huset til svigers ) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du må disable Overdrive, gjør du ikke det så får du aldri kjørt ferdig en 06-omgang uten at klokken detter ned. Kjører mitt på 850\1125 stock volt, er ikke hjemme for tiden så får ikke testet volt-styringen i Riva før onsdag:( Tusen takk for tipset SDer jammen ut som man må reinstallere driver for å disable overdrive igjen? Eller har du et godt tips her også Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Øppdeit! La til en link til rivatuner under "Relatert" i første posten. Takk til Nizzen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du må disable Overdrive, gjør du ikke det så får du aldri kjørt ferdig en 06-omgang uten at klokken detter ned. Kjører mitt på 850\1125 stock volt, er ikke hjemme for tiden så får ikke testet volt-styringen i Riva før onsdag:( Tusen takk for tipset SDer jammen ut som man må reinstallere driver for å disable overdrive igjen? Eller har du et godt tips her også Slå av Rivatuner helt siden den virker inn på Overdrive, så slår du av Overdrive og restarter pcen;) Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 HAr CF-støtten blitt bedre på Crysis? -jeg skal stappe et 4870 inn i maskinen og har 8800GTX'en på jobb. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du må disable Overdrive, gjør du ikke det så får du aldri kjørt ferdig en 06-omgang uten at klokken detter ned. Kjører mitt på 850\1125 stock volt, er ikke hjemme for tiden så får ikke testet volt-styringen i Riva før onsdag:( Tusen takk for tipset SDer jammen ut som man må reinstallere driver for å disable overdrive igjen? Eller har du et godt tips her også Slå av Rivatuner helt siden den virker inn på Overdrive, så slår du av Overdrive og restarter pcen;) Det funka ikkje nei Får avinstallere driveren da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå