Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Det blir jo ikke helt riktig uansett, ettersom man avhenger mer av minnebåndbredden når GPU frekvensen går opp, så det hadde hvert bedre og fått 4850 sin GPU opp på hastigheten til 4870 sin for sammenligning.

Du har nok rett i det, men det gav en liten pekepinn. Gleder meg veldig til rv740 for å se om det er noen forskjell 128-bit/gddr5 vs 256-bit/gddr3. Har allerede hd4870, men vurderer å selge det + resten av pc'en og heller bygge en mye stillere pc med phenom II og rv740. Blir som en liten nedgradering med grafikkortet, men jeg spiller på lav oppløsning så det vil ikke være noe stort problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om en artikkel der de kjører 4870 og 4850 sammen i CF? eller grafer over resultatene.

Har ingen link eller graf, men har lest noen tester på det før og det viste seg og være så og si det samme som to 4850 i CF, altså ingen merkbar forskjell. :)

Lenke til kommentar

Testet Gainward kortet mitt (igjen) i går kveld :) Er ganske fornøyd med klokken, og det er bare på luft :new_woot:

E8600 @ 4.4GHz

HD4870x2 @ 840/4300 ikke så galt med tanke på at det er et x2 kort :love:

21201 i 06 er jo en grei score... faktisk den høyeste jeg har hatt..

post-97480-1233734351_thumb.jpg

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

pent, Kent :thumbup: . Mange som ikke klarer høyt på X2 har jeg sett i div. forum. klarer du og presse det mer da?

Håper at jeg skal klare 20k med 4870-kortet etterhvert, det erm ålet ihvertfall=)

Vet du om noen modda-bioser med økning på volten på core?

Har funnet ute at 850\4500 er totalt maks med stock kjøling og ikke noen mods på kortet. Tror når jeg får festet et Tek-9 rør på 4870 og litt is så skal det klaskes på.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
pent, Kent :thumbup: . Mange som ikke klarer høyt på X2 har jeg sett i div. forum. klarer du og presse det mer da?

Håper at jeg skal klare 20k med 4870-kortet etterhvert, det erm ålet ihvertfall=)

Vet du om noen modda-bioser med økning på volten på core?

Har funnet ute at 850\4500 er totalt maks med stock kjøling og ikke noen mods på kortet. Tror når jeg får festet et Tek-9 rør på 4870 og litt is så skal det klaskes på.

Takker :blush: Har ikke prøvd å presse noe særlig mer. Pc´en står i stua, og der er tempe´n behagelig for folk og ikke for "hot hardware" ;)

Vet ikke om noen modda bioser, er litt redd for å rasere kortet, det koster tross alt 5000 :roll: Meeen, kanskje etterhvert :D

Jeg må bare gratulere deg med resultatene dine, og jeg tviler ikke et sekund på at du når målet ditt på 20000++ :thumbs::w00t:

Jeg følger spent med i tråden din :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Ser fortsatt etter en bra pris på 4870 1gb men ser prisen fortsatt er klistret til rundt 2350kr. Noen som ha info om det kommer et prisdropp her snart evnt når nærmeste midrange slipp kommer?.

Kommer et nytt mainstream kort rundt mars/april med rv740.

Spesifikasjonene ifølge ryktene er:

40nm

640sp @ 700mhz

128-bit gddr5 @ 3600mhz

Dette regner jeg med blir et dritbillig kort pga 40nm og 128-bit minne bus.

Ytelsen bli vel på nivå med 4830-4850.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...