Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Ta av kjøleren og se om det ligger plast mellom gpu og kjøler.

Det hadde jeg, etter at den ble fjernet og ny kjølepasta kom på ligger nå kortet på maks 45 grader idle og 65 grader load.

Da er det rart at jeg får såpass høy temperatur som 60-61 grader ved idle. Loadtempen ligger på ca 75 grader. Klokker GPU seg ned når det ikke kjøres 3D applikasjoner? Min ser ut til å ligge på 500 MhZ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta av kjøleren og se om det ligger plast mellom gpu og kjøler.

Det hadde jeg, etter at den ble fjernet og ny kjølepasta kom på ligger nå kortet på maks 45 grader idle og 65 grader load.

Da er det rart at jeg får såpass høy temperatur som 60-61 grader ved idle. Loadtempen ligger på ca 75 grader. Klokker GPU seg ned når det ikke kjøres 3D applikasjoner? Min ser ut til å ligge på 500 MhZ.

Bare core som klokker seg ned, minnet kjører på fullt hele tiden.

Hvis man klokkerm ed Rivatuner så virker det ikke som den klokekr seg ned på core eller minne.

Lenke til kommentar

Noen mulighet for at en 500w størmforsyning holdet til dette oppsette:

Msi K9A2 Platinum

1x western digital caviar 1tb

1x samsung spinpoint 750gb

g.skill 1066mhz

Phenom 9850 @ 2,7ghz (standar volt)

2x Powercolor 4870 1gb

1x Creative X-fi xtreme gamer

Jeg har 1x Powercolor 4870 1gb for øyeblikket og vurderer en til.

P.s det er en dyr strømforsyning, kosta rundt om 800kr i Tyskeland og det står at den er godkjent for SLI. Han jeg kjøpte den av sa at jeg fikk mye mer får pengene vist jeg kjøpte den på 500w av et ordentlig merke til 800kr i forhold til å kjøpe en på 600-700w til 600-700kr. Og det virket som han hadde peiling, det virket ikke som han sa det bare for å selge den :p

Lenke til kommentar
Noen mulighet for at en 500w størmforsyning holdet til dette oppsette:

Msi K9A2 Platinum

1x western digital caviar 1tb

1x samsung spinpoint 750gb

g.skill 1066mhz

Phenom 9850 @ 2,7ghz (standar volt)

2x Powercolor 4870 1gb

1x Creative X-fi xtreme gamer

Jeg har 1x Powercolor 4870 1gb for øyeblikket og vurderer en til.

P.s det er en dyr strømforsyning, kosta rundt om 800kr i Tyskeland og det står at den er godkjent for SLI. Han jeg kjøpte den av sa at jeg fikk mye mer får pengene vist jeg kjøpte den på 500w av et ordentlig merke til 800kr i forhold til å kjøpe en på 600-700w til 600-700kr. Og det virket som han hadde peiling, det virket ikke som han sa det bare for å selge den :p

det holder ja :)

Vel.... 2xhd4870 (referanse kort) med tdp ca 150w

Phenom 9850 125w

Hk/ram 15-20w

vifter... tja:P

2xhdd rundt 10w hver idle, 20-30w i bruk.

Dette vil med litt spilling over tid antaglig ta livet av hovedsikringa i PSUn.

Ikke at det er det verste, men du vil få spenningsfall over komponentene i pcn som

kan i verste fall føre til skade, men mest sannsynlig BSOD av ulike slag:)

Det skal en del til å sarve hk/ram eller skjermkortet, så å prøve har lite å si.

Sikringer er til for å brukes:P

Smekk i HD kortet og kjenn på undersiden av PSU`n etter du har spillt en stund.

Siden du ikke oppgir merke på PSU`n så blir det vanskelig å si om den tåler det,

her er det voldsomme forskjeller på hva de faktisk tåler av juling.

Hvis ikke sikringa går, så får du antaglig som tidligere nevnt:

-spenningsfall

-varme og gode komponenter

-De alltid like festlige blåskjermene;)

Hvis ikke, da har du en kvalitets PSU av rang:)

Lenke til kommentar

Catalyst 9.1

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Jada det står 9.1.....men hva skjer når man klikker på en av linkene??? Jo kommer til 8.12 og klikker på linken der igjen så.......ja du gjettet riktig save as....bla bla 8.12 bla bla

Men det tyder vel på at det ikke er lenge før vi får 9.1? Kanskje? La oss krysse fingerne og håpe i hvertfall

edit:

en quote fra amd forumet

I think ATI site has been hacked some1 changed the listing page !!! just to fool people . i think ati does not know abt it !!!!
I hope not!

I realy hope this is not a joke...

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Link til Vista64 Cat. 9.1 : http://www.mediafire.com/file/3dhmrz1tnzi/...m_enu_74234.exe

Ser ekte ut, med WHQL etc., men garantere det, det kan jeg ikke. Lastet dem selv, ikke innstallert ennå...Det er forøvrig helt vanlig det som skjer på AMD siden, der linkene beskriver ny driver, mens linken faktisk laster gammel, virker som en komplisert side å jobbe med, eller at den som oppdaterer trenger pause mellom tastetrykkene......

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
De er merkverdig sene nå, anntyder problemer med 9.1.

Det er vel en like stor sjanse for at det er en stor oppdatering, og mange nye profiler som legges til, som tar noe tid. Med hotfix 8.12 fikk de X2 opp og forbi GTX295 i en rekke spill og oppløsninger, faktisk så mye som 16% raskere i snitt i bla. 1680x1050 8AA/16AF...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...