Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Sorry off topic, men no som eg har dåke på tråden... Er 850w overkill for dette oppsettet?

Edit: Har ikkje lagt til hovudkort endå..

kanskje litt overkill, men det er greit og ha noe og gå på, spessielt hvis du skal ha CF senere :)

Edit: du kan jo også vurdere AMD prosessor nå som phenom II er kommet, og også vist seg og være veldig bra spesielt på overklokking og pris\ytelse nå som det er en prisreduksjon der du får en phenom 940BE for 2000kr og 920 for 1800kr!

Såg interresant ut det, men 1800kr? Var 2200 og 2500 sist gang eg sjekka :p Så eg trur fortsatt e8400 er eit klokt valg.

Edit: og sidan eg ikkje skal ha crossfire trippar eg ned til 750w

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Såg interresant ut det, men 1800kr? Var 2200 og 2500 sist gang eg sjekka :p Så eg trur fortsatt e8400 er eit klokt valg.

Hvis du bruker søker med fritekst...så vil du se de billige prisene ;)

Prisguiden har tydligvis kræsja eller no...er mange produkter som ikke oppdaterer seg! Har sendt mail på det kontaktskjema så får håpe de riktige prisene dukker opp snart :yes:

Phenom 920 1806,- og phenom 940 2072,-

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Hvis du bruker søker med fritekst...så vil du se de billige prisene ;)

Prisguiden har tydligvis kræsja eller no...er mange produkter som ikke oppdaterer seg! Har sendt mail på det kontaktskjema så får håpe de riktige prisene dukker opp snart :yes:

Fikk frem noen priser på 1800,- når jeg endret litt nå, men prisene er fortsatt feil. Mulig dette har noe med butikken og ikke prisguiden å gjøre, men det vet jeg ikke. Jeg lar mailen din stå uløst, så noen litt høyere oppe i prisguiden kan ta en titt :)

Lenke til kommentar
Jau, dette er en bug som har vært der en stund, forsvinner dersom du slår av aero......Om det er et 64bit aero fenomen er jeg usikker på, siden jeg ikke har testet 32bit med x2 kortet.. Dette problemet er ikke tilstede ved alle filformat, så kanskje man bør gi denne info til ATI via tilbakemeldings programmet, da den sikkert er lett å fixe..

Bruker selv MPC, og ser for det meste på serier og bruker frizoom til å fjerne den lille rammen, og dermed slipper jeg å slå av og på aero. Ved xvid/mkv filmer med ultrawide og tykke rammer, slår jeg av aero...

Om man leser release notes for catalyst driverene under "issues not resolved " har man disse display corruption greiene ved avspilling av mpeg2 fremdeles i 8.12

Altså er det ikke noe i selve 48xx kortet som forårsaker dette, men sw og drivere.

Takk for oppklaringen! :)

Da slipper jeg hvertfall å tenke på at det er noe feil med pcen min.

Regnet med at det var software relatert, men tenkte kanskje det var noe jeg kunne gjøre for å bli kvitt det.

Håper de får fikset det snart i en av de neste driverene.

Lenke til kommentar

Har etter langt om lenge bestemt meg for å slenge meg med på ATI-gjengen igjen (alle maskinene hjemme har til nå sportet nVidia-kort, mest p.g.a F@H). Bestilte et Asus HD4870 med Dark Knight-kjøler, fant ingen review av akkurat det kortet, men håper det funker bra.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med driverne disse dager?

Per dags dato sitter jeg på et nVIDIA kort etter jeg ble gal av mitt HD4870 på grunn av Catalyst driverne, har ting forandret seg noe?

Slet veldig med at når LCD-skjermen gikk i sparemodus så oppførte maskinen seg akkurat som om hele skjermen ble frakoblet så mitt Dual-View oppsett ble deaktivert så jeg måtte sette det opp på nytt hver eneste gang jeg satt meg ned ved maskinen igjen?! Ufattelig irriterende..

Samtidig så slet AMD / ATI med nye spill, for nye store titler måtte det alltid en hotfix eller helt ny driver til for at spillet i det hele tatt skulle fungere?

Mye rart som jeg aldri hadde opplevd med nVIDIA kort de seneste årene, noe som var en stor skuffelse..

Nå vurderer jeg HD4870X2 opp mot GTX295, men lener meg mot GTX295 hovedsaklig på grunn av driverne?

Lenke til kommentar

Mulig jeg har hatt flaks. Har hatt et utall med både nvidia og ati kort gjennom årene, og har aldri hatt noe som helst problem med noen av dem.

Eneste må være denne physx saken som følger nvidia driverne. Får ikke innstallert denne på vista 64. Ser ut som innstallasjonen stopper midtveis.

4870 kortet mitt har jeg hatt stående i min personlige pc siden juli 08, og har ikke hatt problem en eneste gang.

Lenke til kommentar

Var litt småskeptisk selv, hørte det var krøll med 8.12-driverene på ett eller annet, men får vel kortet mitt innen 9.1 har kommet så får se hva som skjer da. Har forsåvidt hatt ATI-kort i mange av maskinene før (Radeon 9000, 9600, 9800 og X1950 Pro) uten å merke noe til driverproblemer når mange andre klaget i øst og vest, så kanskje jeg også bare var heldig hehe. Venter i spenning på mitt kort og håper på det beste. Har forsåvidt heller ikke hatt noe å klage på mtp. nVidia.

Lenke til kommentar
Samtidig så slet AMD / ATI med nye spill, for nye store titler måtte det alltid en hotfix eller helt ny driver til for at spillet i det hele tatt skulle fungere?

Dette har vært mer snakk om ytelse optimaliseringer og crossfire profiler til disse nye spillene. Pga WHQL sertifisering og ellers hvordan ATi jobber tar det noe tid før slike ting blir inkorporert i de ordinære driver lanseringene.

Lenke til kommentar
Var litt småskeptisk selv, hørte det var krøll med 8.12-driverene på ett eller annet, men får vel kortet mitt innen 9.1 har kommet så får se hva som skjer da. Har forsåvidt hatt ATI-kort i mange av maskinene før (Radeon 9000, 9600, 9800 og X1950 Pro) uten å merke noe til driverproblemer når mange andre klaget i øst og vest, så kanskje jeg også bare var heldig hehe. Venter i spenning på mitt kort og håper på det beste. Har forsåvidt heller ikke hatt noe å klage på mtp. nVidia.

Rett skal være rett. Husker nå at 8.12 driveren deaktiverer en kjerne på 3870x2 kortet mitt. Var ikke verre enn å gå tilbake en versjon.

Lenke til kommentar

Har heller aldri opplevd noen problemer med 3870,4870 i noen som helst vinkel.

Geforce 4200 Titanium funket også greit.

Har hatt en del problem med 6600 GT SLI (driveren), det er det eneste.

Endret av zaynox
Lenke til kommentar

Mye av driverproblemene til ATI har vel vært i forskjellige konfigurasjoner med cross-fire?

8.10 "ødela" mitt 4870x2 pga. at kortet startet i 3D mode hver gang maskinen ble startet opp.

Måtte hver gang starte ett spill og avslutte dette for at den skulle roe seg ned til 2D mode.

Greit når man er tilstede ved restart, men ikke så greit nå maskina restarter midt på natta og guffet på med full 3D og vifta på 27% tror jeg det var. Hjalp ikke å justere opp viftehastighet, da CCC ikke aktiverte mine settings før maskinen ble logget på igjen.

Mulig mitt kort var defekt, men når det ligger 5-6 timer rundt 100 grader liker jeg det ikke.

Er klar over at kortet sikkert tåler så høy temp, men HK, Lydkort osv. i nærheten blir også påvirket.

Akkurat dette løste seg med 8.12 driveren.

Vurderer nytt 4870x2 eller GTX295.

Ble litt i tvil på GTX295 når jeg ser det er problemer med PhysX og Vista 64 i ett innlegg her.....

Har dessuten ett X-48 HK og x-fire er eneste mulighet om jeg vil ha 2 kort. (ikke at jeg tror det blir aktuelt da...) :-)

Vanskelig valg!

Lenke til kommentar
Sorry off topic, men no som eg har dåke på tråden... Er 850w overkill for dette oppsettet?

Edit: Har ikkje lagt til hovudkort endå..

Edit: og sidan eg ikkje skal ha crossfire trippar eg ned til 750w

Det holder med en 450 / 550W til det oppsettet. Som nevnt flere ganger tidligere kan man overklokke godt med 4870x2 i Crossfire + Q6600 B3 selv på en 620W Corsair modulær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...