SVD Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er det viktig at jeg innstallerer nVidia driverne før Ati sine? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg har like lite kunnskap på dette som deg, vil bare finne ut om det er mulig eller ikke=) Men utifra sånn han gjør det så bør du gjøre det ja:D Hvis ikke det går så prøv omvendt osv. Hadde vært sykt artig og høre åssen det funker for deg, om det funker i det hele tatt:P Endret 19. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
SVD Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Ok jeg skal teste med bare ha Ati først siden de er allerede installert, (det er 8.12) bruker bare nyeste fra nVidia også da, håper på og ikke få en smekk på fingrene og må reinstallere Vista 64bitten min skal teste NÅ! skal bruke verson 181.20 til nVidia Endret 19. januar 2009 av SVD Lenke til kommentar
SVD Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Har denne trivelige meldingen fra Device Manager: 8800gts: "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43) Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available." men den vet navnet på kortet og viser at det er en nVidia driver som er innstalert Ati kortet funker som før da Edit: skal prøve og koble på en skjerm på 8800gts Edit2: Tror jeg har synderen: Windows Vista uses the new, more stable Windows Display Driver Model (WDDM), which does not allow you to use more than one video driver when you use multiple monitors on a computer. Errors usually occur when you have more than one video card from different manufacturers, including any video support built into the motherboard on your computer. To use multi-monitor support with more than one video card, all the cards must use the same driver. This usually means using the same video card, or different cards from the same manufacturer (provided that they use the same driver). Most new video cards enable you to set up two monitors using the single video card, so you don't have to use more than one card for two monitors. For more information on using your video card, go to the manufacturer's website. For more information on using multiple monitors, search Help and Support for "multiple monitors." Dette betyr vel at man ikke kan bruke nVidia og Ati drivere på samme pc med Vista? Endret 19. januar 2009 av SVD Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 -- VIKTIG INFO TIL ALLE POWERCOLOR-EIERE -- Om dette gjelder kun 4870 eller om det også gjelder andre modeller fra Powercolor vet jeg ikke. Alle som har Powercolor 4870 512 med zerotherm kjøler bør lese dette! Jeg har som nevnt tidligere hatt store problemer med temperatur på mitt kort, da det har vært høye temperaturer både ved idle og ved last. Etter å ha remontert min maskin i dag bestemte jeg meg for og legge på ny kjølepasta mellom GPU og kjøler, og oppdager når jeg tar av kjøler at det ligger PLAST mellom kjøler og gpu! Vanlig hard beskyttelsesplast. Etter å ha fjernet denne plasten og lagt på ny pasta har jeg følgende temperaturer : GPU core : min 38c max 49c Før jeg fjernet plasten hadde jeg : GPU core : min 55c max 110c Dette vil jeg tro er en feil i produksjonen, og anbefaler alle andre eiere av Powercolor å sjekke dette snarest. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) SVD: Tror man må bruke Xp, husker og mene at Vista kunnem an ikke gjøre det:( Skal skaffe med Xp igjen så skal jeg teste med 4870 og 8800gts;) Det skal fungere under Windows 7 fikk jeg beskjed om nå, men ikke Vista:( Men Windiws 7 kan man teste gratis nå Endret 19. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) UnZane: Jeg hadde samme greia med tidlige versjoner av referanse-4850. Endret 19. januar 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 UnZane: Jeg hadde samme greia med tidlige versjoner av referanse-4850. Samme greia, som i at plast-biten var der på ditt kort også? Hvilket merke var dette, Powercolor? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 SVD: Tror man må bruke Xp, husker og mene at Vista kunnem an ikke gjøre det:(Skal skaffe med Xp igjen så skal jeg teste med 4870 og 8800gts;) Det skal fungere under Windows 7 fikk jeg beskjed om nå, men ikke Vista:( Men Windiws 7 kan man teste gratis nå Ja jeg fant ut det men er så vant til vista nå så har ikke veldig lyst på XP, kan vel heller ikke instalere XP etter Vista, jeg har innstalert XP 64bit dualbot men jeg aktiverte den aldri, men jeg får se om jeg får den i gang igjen Har hatt lyst til og teste Win. 7 også, finnes det noe "magisk" program som gjør at den ikke dør etter teste perioden? det og reinstalle OS er jeg rimelig lei av sjønner du Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 UnZane: Jeg hadde samme greia med tidlige versjoner av referanse-4850.Samme greia, som i at plast-biten var der på ditt kort også?Hvilket merke var dette, Powercolor? Deler av kjøleren var dekket av plast, ja.Som sagt, referanse-kort - dvs alle kortene laget av ATI (rødt PCB) Ja jeg fant ut det men er så vant til vista nå så har ikke veldig lyst på XP, kan vel heller ikke instalere XP etter Vista, jeg har innstalert XP 64bit dualbot men jeg aktiverte den aldri, men jeg får se om jeg får den i gang igjen Har hatt lyst til og teste Win. 7 også, finnes det noe "magisk" program som gjør at den ikke dør etter teste perioden? det og reinstalle OS er jeg rimelig lei av sjønner du Greia med XP er at man ikke kan bruke mer enn to GPUer, greia med Vista er at det nekter å kjøre ATI og Nvidia-drivere til sammen. Forhåpentligvis vil alt dette rettes i W7 Du kan teste helt frem til August, omtrent. Og da kan man sikkert snart oppdatere med en kjøpt lissens. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Ja og jeg som tenkte og ha to 4870 1gb i CF og et 8800gts som FPU. Skal laste ned Win 7, har uansett veldig lyst til og prøve det. Endret 20. januar 2009 av SVD Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) snip? Tidlegare versjonar? Eg kjøpte mitt i oktober/november. Eg har standardkjølar på eit 4850. På idle ligg temperaturen på 32 grader. Under speling har det låge på rundt 80-90 grader. Bør eg sjekke då eller? Endret 20. januar 2009 av aspic Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 snip? Tidlegare versjonar? Eg kjøpte mitt i oktober/november. Eg har standardkjølar på eit 4850. På idle ligg temperaturen på 32 grader. Under speling har det låge på rundt 80-90 grader. Bør eg sjekke då eller? Nå har jeg maks 65 grader på core, og dette er da etter ca 4 timer konstant spilling. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Med standard kjøling og litt meir krevjande spel enn kabal? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Med standard kjøling og litt meir krevjande spel enn kabal? Hehe, standard kjøler ja, bare fjernet plasten og la på ny pasta. Har spilt Race Driver : Grid i hele dag i 1680x1050. Alt av innstillinger på maks. Poster bilder av gpu med plast så snart jeg får de oversendt fra kompis. Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hei, fikk i dag min etterlengtede PC. Alt fungerer helt fint, og Vista installeres uten problem (64-bits). Installerer drivere til hovedkort osv, men problemet kommer da jeg prøver å installere driver til skjermkortet (det beryktede Sapphire Radeon HD 4870x2 2gb). Jeg laster ned driver fra Sapphire sin hjemmeside, Catalyst 8.12 Windows Vista (64-bit) på 60mb og noe, og prøver å installere. Under installasjonen står det at den nå installerer versjon 8.51XX versjonen av driveren. Etter installasjonen restarter jeg dataen min, og får som vanlig opp bildet i starten, men da jeg skal inn i Vista blir alt svart, og etter omtrent 5 min får jeg bluescreen. Jeg får også en feilmelding "Express gate error", hva gjør jeg galt? Installerer jeg feil fil, noe galt med skjermkortet? Edit: Skal også sies at jeg laster ned en del andre merkelige ting sammen med "driveren", når jeg installerer dette. Jeg får blant annet WoW free trial med på nedlastingen. Er det i det hele tatt en driver jeg laster ned? Du kan finne filen på Sapphire sin hjemmeside, drivers, vga, 4800-series, 4870x2 2gb ddr5 - der ligger filen. Endret 20. januar 2009 av Fryseboks1 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du laster nok ned riktig versjon. Prøv å klikk avinnstaller, når du kommer så langt at du kan velge intaller eller avinnstaller. Mulig det har blitt innstallert noen filer, og at det blir kluss da du fortsetter å innstallere. Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg kan ikke avinstallere når jeg ikke kommer meg inn i Vista. Derimot har jeg reinstallert Vista 2 ganger allerede, og installert driveren på nytt, hver gang skjer det samme - noe må da være feil her. Om det er filen eller skjermkortet vet jeg ikke. Det er heller ikke så mye kluss man kan gjøre under installasjonen, annet enn å trykke start, og vente på at den blir ferdig. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg kan ikke avinstallere når jeg ikke kommer meg inn i Vista.Derimot har jeg reinstallert Vista 2 ganger allerede, og installert driveren på nytt, hver gang skjer det samme - noe må da være feil her. Om det er filen eller skjermkortet vet jeg ikke. Det er heller ikke så mye kluss man kan gjøre under installasjonen, annet enn å trykke start, og vente på at den blir ferdig. Har du innstallert den dønn samme driveren to ganger? Uansett, Reinnstaller Vista og last ned den nyeste driveren fra Guru3d.com Lenke til kommentar
Fryseboks1 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Finner ikke noe Sapphire download på Guru3d. Kan jeg laste ned http://downloads.guru3d.com/ATI-Catalyst-8...nload-2144.html ? EDIT: Har nå prøvd og prøvd, finner ikke ut hva som kan være galt. Jeg har lest om mange problemer angående skjermkortet, men aldri lest om noen som ikke engang får startet opp PC'en med driveren installert. Har nå installert driver fra både Guru3d og Sapphire sin hjemmeside, noen tips? Endret 20. januar 2009 av Fryseboks1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå