Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plizket: Kan vi ikke gi oss med dette nVidia/ATI-fanboy tullet nå? De fleste velger utifra hva de foretrekker og har behov for. 4870 X2 yter fremdeles bedre i forhold til prisen enn GTX 295 og er et utmerket kort for dem som ikke vil ut med en tusenlapp ekstra for GTX 295. :)

 

Selv kjøper jeg det som yter best, altså GTX 295. Ikke for å støtte nVidia, men for å få best mulig ytelse. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan 4870 1GB vil yte mot GTX285? Klør i fingerne om dagen og førstnevnte har pene priser ned i 2200,- og hvis drivere, erfaringer og ytelse er god så vet jeg ikke om jeg gidder å vente for å betale en del mer.

 

Men ytelsen er evt. den siste variabelen for at jeg skal bestemme meg. Hvis GTX285 yter 20-40% bedre så gidder jeg å vente.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spørsmål...

 

Skal 4870x2 kjøres som Crossfire???

Dvs. når jeg spiller Call of Duty 4, så skal jeg ha YES på Dual Video Cards?

 

Gjorde nettopp dette, og kortet oppførte seg litt annerledes.

Vifta justerte noe mer, Aktiviteten viste jevnt over dobbelt så mye som tidligere...

og temperaturen stoppa litt tidligere.

 

Samtidig så kjørte jeg nettopp ett par timer uten noen form for kræsj på maks eyecandy...

 

Er det ett håp likevel?

Lenke til kommentar
Plizket: Kan vi ikke gi oss med dette nVidia/ATI-fanboy tullet nå? De fleste velger utifra hva de foretrekker og har behov for. 4870 X2 yter fremdeles bedre i forhold til prisen enn GTX 295 og er et utmerket kort for dem som ikke vil ut med en tusenlapp ekstra for GTX 295. :)

 

Selv kjøper jeg det som yter best, altså GTX 295. Ikke for å støtte nVidia, men for å få best mulig ytelse. :)

 

Er nok ikke en 1000kr. Billigeste x2 i prisguiden på lager er for 3746,– for 295gtx hos multicom er 4 479,- så det blir 733kr :)

Lenke til kommentar
Spørsmål...

 

Skal 4870x2 kjøres som Crossfire???

Dvs. når jeg spiller Call of Duty 4, så skal jeg ha YES på Dual Video Cards?

 

Gjorde nettopp dette, og kortet oppførte seg litt annerledes.

Vifta justerte noe mer, Aktiviteten viste jevnt over dobbelt så mye som tidligere...

og temperaturen stoppa litt tidligere.

 

Samtidig så kjørte jeg nettopp ett par timer uten noen form for kræsj på maks eyecandy...

 

Er det ett håp likevel?

 

 

Spiller ingen rolle på ytelse i COD4/COD5 om du velger ja eller nei på "dual video cars", grunnen til dette er at x2 kjører intern CF. I cod5 så må man sette den til no for å slippe gfx bugs med vann effekter. Har ingen ting å si på fps.

Jeg merker iallefall ingen forskjell på ytselse hos meg.

 

 

Plizket: Du må slutte å bruke Gta IV som et referanse spill for benchmarks. Dette spillet er dårlig portert over fra consoll og har dårlig sli støtte og enda dårligere CF støtte.

Inntill det kommer en patch som fikser mye av tingene med dette spillet på pc, så er fps tall helt uvesentlig.

btw så glemte du å legge ut bilde av hvordan x2 yter i andre spill i den testen.

 

Ati må optimalisere driverene sine for Dead Space. Latterlig at nvidia kort yter så mye bedre en ati kort i dette spillet.

Lenke til kommentar

Tja, det med å enable dual video-cards i COD er litt frem og tilbake. På mitt gamle 8800GTS 320MB måtte jeg slå det på, ellers fikk jeg massive FPS-drops, mens med 7900GTO-kortet mitt var det samme om det var slått av eller på - og jeg har lest om flere som har opplevd det samme. Med andre ord er det ikke noe fasitsvar for om dette skal være slått av eller på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...