Ourasi Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hm, lurer på om jeg skal invistere i GTX 295 og selge x2, lei av buggy drivere. Får støtt og stadig problemer som aldri har opplevd med nvidia kort her, begynner å bli annoying merker jeg. Du får spørre her etter løsninger, så ordner det seg nok. Uansett, å tro at dualgpu kortene til nvidia er noe mindre buggete, er mer enn litt feil. Historisk sett, så har vel ikke kjøperne av 7950gx2 og 9800gx2 akkurat vært de mest fornøyde, og da kan du inkludere meg.... At dette kommer til å bli så mye bedre med den nye modellen, har vi hørt, og ledd av senere.... Er du lei av buggete drivere, og ikke ute etter hjelp til å løse dem, så er ikke motstanderens dualkort løsningen, det er helt sikkert. Da gjør du nok et tryggere valg med singelgpu.. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hm, har et 9800gx2 liggende her, er meget fornøyd med det, opplevde aldri noen probler med det kortet. Sliter med med Cod5 og ati kort, får mye rare buggete feil. Men tipper det er spillet, men opplevde ikke noen slike bugs med Nvidia ever. Singel gpu blir vel ikke så aktuellt, gå ned i ytelse fra det jeg allerde har Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hm, lurer på om jeg skal invistere i GTX 295 og selge x2, lei av buggy drivere. Får støtt og stadig problemer som aldri har opplevd med nvidia kort her, begynner å bli annoying merker jeg. Kjøp GTX285. Holder i massevis. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Har Sapphire gjort noen endringer på kortet siden det visstnok skal være så mye problemer med det? Eller er det BIOS-en som er elending (den kan man vel bare bytte ut hvis kortet er likt alle de andre)? Merkelig, har brukt Sapphire 4870 512 siden tidlig juli, og har til gode å kræsje. Har vært brukt på 3 forskjellige hovedkort. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hm, lurer på om jeg skal invistere i GTX 295 og selge x2, lei av buggy drivere. Får støtt og stadig problemer som aldri har opplevd med nvidia kort her, begynner å bli annoying merker jeg. Kjøp GTX285. Holder i massevis. Steg i feil retning å kjøpe 285gtx, for min del med tanke på ytelse.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Et enkelt spørsmål fra en noob som ikke er flink å google: Er problemet som i denne testen var eneste minus løst i nye drivere? http://www.hardware.no/artikler/his_radeon_hd_4870_/54212/6 Takker for svar på forhånd Det er manuell viftekontroll inkludert i CCC dersom du ikke trives med auto innstillingen. Du kan også enkelt lage deg profiler med forskjellig viftehastighet, og spillprofiler med snarveier. Så ting ser endel lysere ut idag... Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hm, lurer på om jeg skal invistere i GTX 295 og selge x2, lei av buggy drivere. Får støtt og stadig problemer som aldri har opplevd med nvidia kort her, begynner å bli annoying merker jeg. Kjøp GTX285. Holder i massevis. Steg i feil retning å kjøpe 285gtx, for min del med tanke på ytelse.. Vell hvis maxishine kan kjøre GTAiv på sitt gtx 280 på 2560x1600, og det er ETT kort, og nvidia som aldri tukler med driverne og hele tiden forbedrer de, mens du klager jo selv på driverne til ATI, du snakker nå om planetens raskeste one-core GPU. Også sier du det er feil retning med tanke på ytelse.. Skam deg. Eid. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Du kan ikke regne inn GTA IV på noen måte. Dårlig portert spill til pc platformen. Håpløst spill når det kommer til SLI / CF, som ikke er støttet. Maxishine er også den siste personen i verden jeg kommer til å høre på når det kommer til noen ting. Du som blander inn one-core gpu kort her, noe som jeg aldri har nevt og heller ikke har noen interesse av. Hvorfor gå for 285gtx når jeg kan få 295gtx? Så å gå fra et 4870x2 til et 285gtx blir bakvent ja med tanke på ytelse, da jeg i praksis vil gå ned i ytelse, noe som ikke er aktuellt. Så ro deg ned med hele "skam deg" og "eid" utalelsene dine, hører ikke hjemme i denne tråden. Blir vel du som skal skamme deg for din utalselse og du "eide" nettop deg selv. Endret 10. januar 2009 av MiRaCL Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Du kan ikke regne inn GTA IV på noen måte. Dårlig portert spill til pc platformen.Håpløst spill når det kommer til SLI / CF, som ikke er støttet. Maxishine er også den siste personen i verden jeg kommer til å høre på når det kommer til noen ting. Du som blander inn one-core gpu kort her, noe som jeg aldri har nevt og heller ikke kommer til å kjøpe. Hvorfor gå for 285gtx når jeg kan få 295gtx? Så å gå fra et 4870x2 til et 285gtx blir bakvent ja med tanke på ytelse, da jeg i praksis vil gå ned i ytelse, noe som ikke er aktuellt. EDIT: Giallirossi, du er rapportert. DU blander deg inn i allt og er en skikkelig sekk full av brunt. Det må kunne gå ann og skjønne tull som vanlige mennesker, men kanskje ikke DU klarte og forstå en spøk. Jekka ned yeah right.. Står på Lovens side jeg. Så ro deg ned med hele "skam deg" og "eid" utalelsene dine. Jada, er helt cool.Tenkte bare på at GTX 295 kanskje ikke blir like optimalt i GTAiv med tanke på du får bare brukt den ene siden av sandwhich`n pga gta ikke støtter SLI eller at GTAiv ikke hadde støtte for noe, ett eller annet.. Noe som jeg syns er rart fordi nVidia slapp en driver som aktiverte SLi i nettopp GTAiv, men om det hjelper også får Sandwhich kortene vet jeg ikke.. Joa skjønner at du ikke har lyst til og nedgradere deg selv.. Men nå er GTX 295 kanskje litt dyr for sin ytelse.. Er bare 4-15% sprekere enn ett 4870x2, men for en ekte "Gamer" vill det være all peng vært og ha.. Dessuten syns jeg du bør ta en titt når du skal være med i nVidias båt, på dette: http://www.nvidia.com/object/GeForce_3D_Vision_Main.html Dette er noe ikke ATI har for tiden, nei Men JEG kunne virkelig trengt noen GTAiv benchmarks av GTX 295 + i7 920. Skal lissom bygge pc snart og det begynner og dra seg til nå ja.. Endret 10. januar 2009 av Plizket Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Har ps3 så er ikke kjempe bekymret over ytelsen til det spillet på pc. Grafikken er nice på pc, ytelsen er så som så. Kommer nok en patch etterhvert som implementerer sli og cf støtte, vil være merkelig om rockstar ikke støtter de 2 teknologiene. 295GTX er ikke farlig dyrt egentlig. Ikke missforstå meg, jeg er meget godt fornøyd med ytelsen på x2 kortet. Men etter jeg fikk det, så er pc'en også mere ustabil, noe jeg liker dårlig. Jeg kjører 4870x2 +3470 i samme maskin iom at jeg benytter 3 skjermer her. Buggy drivere fører til at manual fan control blir borte i ccc når 3470 er aktivisert. Mye sånn små rot med ati, som jeg aldri har opplevd med nvidia. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Men nå er GTX 295 kanskje litt dyr for sin ytelse.. Er bare 4-15% sprekere enn ett 4870x2, men for en ekte "Gamer" vill det være all peng vært og ha.. Du ser ut å ha gått glipp av at HD4870x2 slår GTX295 i 1680x1050 8xAA/16xAF og 2560x1600 4xAA/16xAF med henholdsvis 15.6% og 12.9% med siste driver http://translate.google.com/translate?hl=e...sl=de&tl=en Det forandrer seg litt dersom man tester mer enn nvidiatitler, selv om disse er inkludert her.. Men spiller du i lave oppløsninger og uten eyecandy, så er vel GTX295 en fin ting å ha.... Endret 10. januar 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Har ps3 så er ikke kjempe bekymret over ytelsen til det spillet på pc. Grafikken er nice på pc, ytelsen er så som så.Kommer nok en patch etterhvert som implementerer sli og cf støtte, vil være merkelig om rockstar ikke støtter de 2 teknologiene. 295GTX er ikke farlig dyrt egentlig. Ikke missforstå meg, jeg er meget godt fornøyd med ytelsen på x2 kortet. Men etter jeg fikk det, så er pc'en også mere ustabil, noe jeg liker dårlig. Jeg kjører 4870x2 +3470 i samme maskin iom at jeg benytter 3 skjermer her. Buggy drivere fører til at manual fan control blir borte i ccc når 3470 er aktivisert. Mye sånn små rot med ati, som jeg aldri har opplevd med nvidia. Da skjønner jeg hvorfor du vill bytte ja Jeg er livredd selv jeg, at jeg skal komme med ny pc og GTX 295, så går allt te helvette med nVidias nye topmodell.. Har sett benchmarks på Technic3d tror jeg det het, hvor 4870x2 var 2-3 FPS sprekere pga hadde mere minne tilgjengelig Det var kjedelig og se når GTX 295 er såpass sprekt at det burde kunne overgå det meste.. Vi trenger alle noen skikkelig benchmarks her av det kortet. Har bestillt "time" Hos denne karn som skal teste spillet for meg med det kortet for meg på GTAiv. Han har forresten de samme delene som jeg mener blir en slags "medium-to-high-range" gaming pc. Nemmelig X58 + i7 920 + GTX 295. Rammen hans er på 1866mhz, men 1600 er jo ikke "så" langt unna så kan ikke ha mye og si ossen resultatet blir Gleder meg, men gruer meg også til den testen som kommer imorra.. Ehrm I dag.. Fant linken! http://www.technic3d.com/article-803,8-zot...uble-impact.htm Endret 10. januar 2009 av Plizket Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Det yter dårligere i høyere oppløsning enn 4870X2, det er i vertfall tydelig. Særlig 2560x1600. I 1920x1200 yter det bedre. Kan jo være minnet som utgjør den ekstra lille forskjellen, men ATI kortene yter jo veldig godt i høye oppløsninger generelt. Både 4850, 4870 og 4870 X2. Kan nå også være driver-relatert. Endret 11. januar 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det yter dårligere i høyere oppløsning enn 4870X2, det er i vertfall tydelig. Særlig 2560x1600. I 1920x1200 yter det bedre. Kan jo være minnet som utgjør den ekstra lille forskjellen, men ATI kortene yter jo veldig godt i høye oppløsninger generelt. Både 4850, 4870 og 4870 X2. Kan nå også være driver-relatert. Det er kun 1-2FPS det er snakk om her. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 På GTA IV ja, men det finnes også andre spill her i verden..... Dersom du ser på hva det yter i flere spill i oppløsningen 2560x1600 vil du raskt se at 4870 X2 er merkbart raskere i nevnt oppløsning. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er kun 1-2FPS det er snakk om her. Nå koster vel også 295 GTX mer. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 På GTA IV ja, men det finnes også andre spill her i verden..... Dersom du ser på hva det yter i flere spill i oppløsningen 2560x1600 vil du raskt se at 4870 X2 er merkbart raskere i nevnt oppløsning. Joa det har jeg ikke sagt. Det er sant det. Jeg skal på max 1920x1200 så da kan, æ vælge kvem æ vii ha av de to GTX 295 skal jeg ha uansett. Tenk om en ny driver-update booster performance med hele 2-5 FPS? Nå er GTX 295 sprekere på 1920x1200 anyways, så da skal jeg vurdere Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det kan tyde på at 4870x2 vil ta igjen GTX295 også i 1920x1200 når spill blir mer shader intensive. Men det kan også være et driver problem eller en hardware sak på GTX295 der de minne trafikk besparene funksjonene (framebuffer komprimering, occlusion culling) ikke fungerer like effektivt i 2560x1600. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) According to THIS news, the version 9.1 (internal version: 8.561.3) of theCatalyst graphics drivers should be multithreaded or bring multithreaded support to some applications. In some Direct3D 10 games like Crysis, this will bring up to 9% (on a dual core CPU) or 22% (on a quad core CPU). Direct3D 9 and 10 are single threaded APIs by nature. So such a boost in performance on a quad core CPU is a very good news because that means that ATI is ready or is capable to release a nice multithreaded video driver for Direct3D 11. Keep in mind that Direct3D 11 is targeted at to be a multithreaded graphics API. ATI also just released a hotfix for Catalyst 8.12 that improves DirectX10 performance in various applications in multi-core CPU systems. This hotfix is for Windows Vista only. Endret 11. januar 2009 av Goodall Lenke til kommentar
Kvanli Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Takker for svar på forrige spørsmål, here's another: Hvorfor står det GDDR3 ram i produktoverskriften, mens det står GDDR5 i teknisk info? Netshop skrivefeil?: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=114473 kommer 4870 med gddr3 i det hele tatt, eller er det kun med gddr5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå