Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Jeg forandret nettopp på ordren min fra Komplett.

Fra: 650watts strømforsyning, 4gb ram, HD 4870 1gb, Quad core 2.83 ghz

Til: 750watts strømforsyning, 4gb ram, Sapphire Radeon 4870x2 2gb, E8500 duo core 3.16ghz

Dette ble merkelig nok 300kr billigere, Quaden er nokså dyr. Var dette lurt av meg?

Ikke tenk på oppløsning eller noe slikt, bare generell spillytelse. Eneste jeg nå frykter er

at kabinettet jeg kjøpte er for dårlig, og at jeg må spe på 700kr på dette.

Endret av Fryseboks1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er villig til å forsøke det til tross for det, man har jo rett på et nytt skjermkort

hvis det er defekt. PC'en bygges også av Komplett, så man skulle jo tro at de testet

PC'en før den sender den. Men jeg frykter at noe vil gå galt grunnet kabinettet mitt,

standard kabinettet man ser i den PC'en hvor de inkluderer en 24" skjerm. Vil komponentene

kunne kjøre i dette kabinettet (kan sette opp viftene på skjermkortet / kabinettet),

eller vil noe mest sannsynlig gå galt etter en periode?

Lenke til kommentar
Fryseboks1.

Vil bare si at det er utrolig mange(også flere her på forumet) som gir uttrykk for at skjermkortet du har valgt kræsjer utrolig ofte.

Det er bare 512MB versjonen av 4870 som har det problemet.

Jeg er villig til å forsøke det til tross for det, man har jo rett på et nytt skjermkort hvis det er defekt. PC'en bygges også av Komplett, så man skulle jo tro at de testet PC'en før den sender den. Men jeg frykter at noe vil gå galt grunnet kabinettet mitt, standard kabinettet man ser i den PC'en hvor de inkluderer en 24" skjerm. Vil komponentene kunne kjøre i dette kabinettet (kan sette opp viftene på skjermkortet / kabinettet), eller vil noe mest sannsynlig gå galt etter en periode?

Det skal gå helt fint - så lenge skjermkortet passer, that is :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Fryseboks1.

Vil bare si at det er utrolig mange(også flere her på forumet) som gir uttrykk for at skjermkortet du har valgt kræsjer utrolig ofte.

Jeg har lest at folk har problemer med sapphire sin 4870x2 også.

Lenke til kommentar
Fryseboks1.

Jeg har lest at folk har problemer med sapphire sin 4870x2 også.

Sant... Søk på trøbbel med Asus 4870x2, så kommer likevel Sapphire's navn opp flest ganger.

Sliter selv med det kortet.

Lenke til kommentar

Skulle hoppe over til 8.12 idag og det endte med et brak. Etter installasjonen, når PCen skal starte opp windows igjen, så blir skjermen svart og starter på ny i en endeløs repetisjon.

Jeg fant hotfix, men det er idiotisk nok bare for Vista, og jeg har XP 64bit(og Radeon 4870x2.)

Er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt?

Lenke til kommentar

får vente til onsdag å se om det blir noe bedre da?

sitter med Amd chipzet, cpu og sapphire sitt 4870x2 kort å kjører driverpack 8,12 uten hotfix. å har ingen problemer.

sammenlignet chipzet med griffin som kun har hatt problemer å vi har samme bios så det tyder nesten på sammarbeids problemer med hovedkort.

nvidia chipzet og intel kansje? har ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Ser ut til å være en driver feil med crossfire og dualcore(++.) De har gitt ut hotfix, men bare for Vista, idiotisk nok.

Får faen være grenser til ræva drivertesting hos Ati.

Hvem gidder å bruke noe annet enn vista og win 7 nå? :tease:

*Dasker Nizzen*

Lenke til kommentar

Noen som har testet Sapphire HD4850x2 med crossfire aktivt og 3 skjermer aktive?

Alternativt 2x 4850 eller 2x 4870 med 3 skjermer aktive og crossfire aktivert?

Har behov for 3-4 skjermer aktive, og vil helst slippe å deaktivere / aktivere crossfire ved gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...