Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Evo:

Det virker rett og slett uforståelig med mindre du kjørte 2x4870x2 og en del annet tungt utstyr.

 

JFM:

Skjermkortet er mer enn godt nok til å kjøre begge skjermer samtidig med full oppløsning.

Ossen blir oppløsninga når man tar 4870x2, putter på HDMI converter og kjører på en full-HD 1080p samsung 8 serie tv?

Blir 1920x1080 vell?

 

Da holder både GTX295 og 4870x2 i massevis :new_woot:

Lenke til kommentar
Piping kommer fra spoler eller kondensatorer. Dette fordi produsenten har brukt slike komponenter med lav kvalitet. Det er ingen måte å "fikse" det på annet enn å klage på produktet.

 

Overklokking fører ofte til at denne "defekten" inntrer raskere men også normal hard last.

 

Har aldri overklokka skjermkortet og har kun hatt det i 1-2 måneder, så det er jo dårlig at det alerede kommer slik piping. Skal sende inn en klage til powercolor, men regner ikke med det hjelper stort.

Endret av zaynox
Lenke til kommentar

da er FarCry 2 innstallert, og tok selvfølgelig benchmarken for å se hvordan det fungerer.

 

mitt oppsett:

 

Q6600 @ 3.6Ghz

4870X2 stock

4Gb minne

Vista

 

jeg får dette: synes dette var fryktelig lavt, er dette normal score? avarage fps på 32??

post-49079-1231088939_thumb.jpg

post-49079-1231088946_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
satte oppløsning fra 1600X1200 75Hz til 1600X1200 60Hz, og fikk da 50fps avarage, det er 20 fps mer.. noen som kan forklare det?

 

Det hjelper også å oppgi AA&AF ved ønske om kommentarer til bencher, men noe er i allefall galt, og den første benchen er neppe med 2 kjerner aktivert.

Jeg har ikke testet FC2 benchen selv, men med 8.12 skal man kunne se 70fps+ på 1920x1200 4xAA 16xAF med en godt overklokket quad.

Din differanse på 60hz vs. 75hz er nok bare ett symptom på at ting ikke er optimalt satt opp, eller driveren du bruker ikke er optimalisert for spillet.

 

Har du LCD skjerm? Da er det maks 60HZ du kan bruke uansett. Merkelig uansett - har du nyeste driver, eller har du bare innstallert den som følger med CD'en ?

 

Ifølge hans profil sitter han med en 19" CRT skjerm.

Lenke til kommentar
har en 19" Samsung Syncmaster 997MB CRT skjerm, bruker nyeste catalyst 8.12

 

Test Vantage for å skjekk at begge kjerner er igang, og post scoren. Det er vel rapportert at 8.12 medfører problemer for noen, ved at en kjerne er disablet, men da skulle du fått feilmeldinger under/etter innstallasjonen av driveren...

Lenke til kommentar
Det hjelper også å oppgi AA&AF ved ønske om kommentarer til bencher

 

AA er på 8X, AF får man ikke stilt inn det jeg har sett

 

hva slags score bør jeg forvente i Vantage?

 

skal se om jeg får lastet det ned i løpet av kvelden

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Det hjelper også å oppgi AA&AF ved ønske om kommentarer til bencher

 

AA er på 8X, AF får man ikke stilt inn det jeg har sett

 

hva slags score bør jeg forvente i Vantage?

 

skal se om jeg får lastet det ned i løpet av kvelden

 

Performance GPU score på 14000+ kan du nok regne med, selv får jeg 15750 på GPU med en veldig "light" klokk på x2 kortet.

 

Anngående FarCry2, test på 4xAA i 1920x1200, der er det flest resultater å finne på 8.12 driveren, da er det lett å se om allt er slik det bør være.

 

Når det gjelder AA nivåer, så vær klar over at på tunge spill så faller ofte fps veldig mye når man går fra 4x til 8x Antialising. På høye oppløsninger så tjener du ikke inn det du taper i fps på visuelle forbedringer ved å gå fra 4x til 8x mener jeg, tapet er ofte allt for stort selv om noen spill har lite tap, FarCry2 er nok ikke et slikt spill.. Med høye oppløsninger mener jeg 1600x1200-1920x1200 og oppover.

Lenke til kommentar

Wheelman:

Sant det, men frem tom. 180.48 med 9800GX2 har det vært for mange bugs med Nvidia også. Jeg vet ikke om de har noe lurt i ermet med 185 serien.

 

9800GX2 er også rimelig gammel teknologi basert på G92 og når de ennå ikke har laget gode løsninger for dette blir det spennende å se resultatene med et nytt GTX295. Jeg solgte begge mine 9800GX2 nå mye pga slikt.

 

Men når sant skal sier synes jeg ATI har bugs som er vanskeligere å leve med, så her må AMD skjerpe seg skikkelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...