Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Jeg har vista ultimate 64 på den pcen med 3870x2. Slik jeg forstår er det kun med 64 bit os, problemet oppstår.

 

Umiddelbart etter restart, etter inntallasjon av driveren, får jeg beskjed om at den ene kjerna er inkompatibel med software :hmm:

 

Bare å vente på 9.1 da.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9.1 kommer vel 14 januar vist tradisjonen stemmer med 2 onsdag i mnd.

 

8.12 er den jeg hadde minst problemer med. 8.10 og 8.11 raporterte unworkable driver etter rebot 1 gang men ble likevel grei.

 

mitt største problem er creative sine drivere men det kan jeg vel ikke skylde på ccc for. må restarte hver dag for at lyden ikke skal stottre.

 

edit: maskinen er på 24/7

Endret av Kolvrick
Lenke til kommentar
Er det fremdeles problemer med vifta(måling/styring) i nyeste driveren?

 

Nei. I CCC 8.12 (tror jeg det var) så kan man styre vifta selv på en enkel måte :D

 

 

Hvor mye watt trenger en ATI 4850?

 

Jeg har 400 WATT.

 

Model Number: FSP-400-60HLN

 

Visste jeg ikke er HELT på jordet, så er det denne jeg har.

Chieftec 400W

 

Kommer vell ann på hva du ellers har i kassa di

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor det plutselig har begynt å komme en lyd som høres ut som elektrisk støy når mitt Powercolor 4870 1gb er under påkjening.

 

er vel transistor piping enten i psu eller på skjermkortet

 

Har akkurat samme problemet jeg også. Noen som har peiling på hvordan vi kan få bort den lyden?

Lenke til kommentar

Piping kommer fra spoler eller kondensatorer. Dette fordi produsenten har brukt slike komponenter med lav kvalitet. Det er ingen måte å "fikse" det på annet enn å klage på produktet.

 

Overklokking fører ofte til at denne "defekten" inntrer raskere men også normal hard last.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå har jeg et 4870 (512mb). Spiller normalt i en oppløsning på 1680x1050. Men jeg har planer om å kjøpe meg TV. Vet ikke om jeg skal gå for FullHD eller HD-Ready. Tror det blir HD-Ready.

Skal koble TV til dataen med HDMI.

 

Er skjermkortet bra nok? Regner med at det går fint hvis jeg deaktiverer dataskjermen når jeg bruker TV. Men hva med dualscreen? Har jeg for dårlig skjermkort da?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...