Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Søker en enkel drivercleaner for å rense ut siste driten av grafikkdrivere på pc'en.

 

 

I det siste har mitt HD 3870x2 begynt å fuske, ny wista og reinstall av spill hjalp lite....maskinen fryser instant(Selv i windows desktop). Nå som jeg har disablet drivere, har ikke pcen fryst seg en eneste gang. Noe som gjør at jeg mistenker GPU hard/driver feil.

 

Bestile jo meg HD 4870 1gb skjermkort fra Sapphire.... håper jeg ikke opplever alle probleme som har googlet/lest her om... ;)

 

Har jeg forstått rett når RivaTuner er et annet verktøy som gjør det samme som ATI CCC?

Dvs med RivaTuner og ati drivere kommer jeg langt ?

Lenke til kommentar
Sapphire 4870 512MB versjonen hadde problemer med powerplayen i korta/ATI-driver med juni eller juli 2008 biosen.

Det er rettet med ny VGA bios for lenge siden for berørte kort.

 

3D spill med vekselsvis veldig-lav -> høy/medium 3D load førte til driverkrasj under mhz vekslingen på core eller på mem.

 

Dette har vi hørt om, men ikkje 1 gb versjonen :)

Lenke til kommentar
Lite vits med 4870x2 hvis man ikke skal spille i 1920x1200 eller mer. Da holder det med mye billigere kort

 

men hvis man tenker litt fremtidsrettet samtidig, så kan 4870X2 fremdeles være et godt valg, er forsåvidt enig i det med oppløsning, men nye spill kommer hele tiden, og grafikken blir bare mer krevende

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

hvorfor kan jeg ikke justere viftehastigheten med denne "menyen"??

 

Untitled.jpg

 

men kun på denne? som ikke engang virker, får stilt hastigheten, men ikke mot den temperaturen jeg vil..

 

Untitled1.jpg

 

 

 

 

har satt Rivatuner /Fan til 3, men er kun den øverste skjermen i rullgardinen i hovedmenyen som reagerer på innstillingene

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...