Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva slags program er greiest å bruke når jeg skal justere hastigheten på vifte MOT angitt temperatur på 4870X2?

 

har prøvd rivatuner, men får ikke satt hastighet mot den temperaturen jeg vil.. (får justert hastigheten)

 

Du kan jo prøve deg med radeon bios editor som nevnt noen ganger tidligere.

Da kjører du først Gpu-Z og lagrer skjermkortets bios for så å redigere den i radeon bios editor, som du installerer til skjermkortet med atiflash via å boote fra en boot floppy/usb enhet.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var et bra valg. Har det selv da, så kan ha noe med det å gjøre.
Ja det var det som gav meg mest for pengene fant jeg ut. Og som sagt så har jeg ikke merket noen problemer. Men nå har ikke jeg klokket kortet da. Kan være der sakens kjerne ligger. Om det er noen vel å merke. Ofte bare røyk og ingen ild.
Lenke til kommentar

Du har gjort et meget bra valg. Det var bare en generasjon av sapphire kortene som hadde den gale BIOS'en (som jeg var så heldig å kjøpte:P)

De nyere kortene som selges nå har ikke den:D

Etterpå skal jeg koble til min splitter nye Sony Bravia 40" LCD til mitt sapphire kort, det blir moro:D

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve deg med radeon bios editor som nevnt noen ganger tidligere.

Da kjører du først Gpu-Z og lagrer skjermkortets bios for så å redigere den i radeon bios editor, som du installerer til skjermkortet med atiflash via å boote fra en boot floppy/usb enhet.

 

DET blir alt for tungvint.. med 2900XT kortene jeg hadde, så gikk dette fint i rivatuner.. men hvorfor ikke med 4870x2?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Sapphire 4870 en uke etter lansering. Kan jeg ha "feil" bios? Har ikke merka noe galt til nå. Samme gjelder broren min

 

Du kan sjekke det og hvis du har følgende:

* PN 188-01E85-001SA

* SKU# 11133-00-20R

 

Og Denne informasjonen i ATI CCC:

 

* Original BIOS on board with date: 24.07.2008

* BIOS version: 011.006.000.003.000000

 

Hvis ikke du har det, skal det ikke være et problem. Uansett så virker det som om det er en batch en stund etter lansering det gjelder.

 

 

Men fra det ene til det andre, så fikk jeg en 40 tommer LCD til jul igår (*skryt

*:p) og har koblet den til med overgang fra DVI til HDMI til mitt 4870 kort. Men når jeg velger 1920 x 1080 så fyller ikke bilde hele skjermen og det blir svarte kanter. Jeg får full HD, men på et for få antall pixler på skjermen. DVS Ut oppløsningen fra PCen er fordelt på for få pixler på skjermen, slik at det ser ut slik som når man velger for høy oppløsning på en skjerm og allt blir uklart.

Noen som hvet hvilke innstillinger jeg skal velge i CCC?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Sapphire 4870 en uke etter lansering. Kan jeg ha "feil" bios? Har ikke merka noe galt til nå. Samme gjelder broren min

 

 

Samme gjorde jeg. Kjøpte faktisk 2 stk. Har ikkje merket noe galt med dem enda :)

 

Kanskje det ikkje var noe feil med dem aller første korta som kom på markedet :D

 

Edit: 27.06.08 fikk jeg korta. Noen tideligere? :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Som jeg har forstått er det bare en batch en stund etter lansering dette gjelder.

 

Men jeg lurer på en ekstremt noobe ting:P (føler meg MEGET nybegynner)

Har prøvd å finne ut av hvordan jeg skal få fra PCen til å vises over hele displayet på TVen. Men både i CCC og på nesten alle sider står det at man kan skade displayet av å velge feil innstillinger. Er det noe som helst hold i dette? Klarer ikke å forstå hvordan det skal gå til men tar ikke sjansen.

 

Hvilke innstillnger har dere brukt i CCC for deres LCD TVer koblet til PCen for få bilde over hele skjermen?

Lenke til kommentar

Nettopp fått meg en 24 tommer, så har gått fra 1600x1200 til 1920x1200 i oppløsning. Så jeg lurer derfor på hva man vil tjene på å gå fra en ATI 4870 til ATI 4870X2? Tenker da såklart på ytelse i div. spill.

 

(Resten av maskinvaren får dere sett i profilen, om det er relevant).

 

Edit: Er 512MB versjonen jeg har av 4870.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Nettopp fått meg en 24 tommer, så har gått fra 1600x1200 til 1920x1200 i oppløsning. Så jeg lurer derfor på hva man vil tjene på å gå fra en ATI 4870 til ATI 4870X2? Tenker da såklart på ytelse i div. spill.

 

(Resten av maskinvaren får dere sett i profilen, om det er relevant).

 

4870 er som laget for 1920x1200. Driver de aller fleste spill meget bra i denne oppløsningen. Unntak er jo Crysis.

Lenke til kommentar
hvis TV'en har 1:1 pixelmapping, så skal dette gå automatisk mener jeg. jeg har dette, og på min 37" LCD går det automatisk

 

Trodde dette selv også, så ikke noen grunn til at det ikke skulle være det. Men tror jeg har ordnet det nå, ATI CCC sto innstilt på - 7%underscale og når jeg satt det til null fylte den skjermen. Men hvis jeg kjører mindre oppløsning enn FULL-HD blir den underscalet igjen, det hadde vert fint å kunne kjøre clone screen og 1680 X 1050 på den. Bilde er litt skarpere og lysere enn på min 22" PC skjerm men det tror jeg ikke jeg får gjort stort med. Takk for hjelpen anyway:D

Lenke til kommentar
Nettopp fått meg en 24 tommer, så har gått fra 1600x1200 til 1920x1200 i oppløsning. Så jeg lurer derfor på hva man vil tjene på å gå fra en ATI 4870 til ATI 4870X2? Tenker da såklart på ytelse i div. spill.

 

(Resten av maskinvaren får dere sett i profilen, om det er relevant).

 

4870 er som laget for 1920x1200. Driver de aller fleste spill meget bra i denne oppløsningen. Unntak er jo Crysis.

Sliter også litt med World in Conflitct og Far Cry 2 i den oppløsningen. Ivhertfall om du legger på en 2x/4x AA.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Sapphire 4870 en uke etter lansering. Kan jeg ha "feil" bios? Har ikke merka noe galt til nå. Samme gjelder broren min

 

 

Samme gjorde jeg. Kjøpte faktisk 2 stk. Har ikkje merket noe galt med dem enda :)

 

Kanskje det ikkje var noe feil med dem aller første korta som kom på markedet :D

 

Edit: 27.06.08 fikk jeg korta. Noen tideligere? :p

 

Jeg var en uke etter deg ca

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...