Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som kjører Crossfire-x med 2x 4870x2? Hvordan fungerer dette? Er det noen vits? Nesten så jeg vurderer et kort til, da jeg må kjøpe en julepresang til meg selv i år :)
Du vil få såpass store problemer med mikrostuttering at jeg vil si det ikke er verdt det.

 

Googla litt på dette tidligere og det er ikke alle som opplever microstuttering. Hvorfro oppstår dette?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe et HD4870 nå siden det yter oppimot GTX280 om jeg ikke tar feil? Men har det kommet 1GB versjoner med gode 3.parts kjøleløsninger som ikke koster skjorta?

 

Jeg har powercolor sitt 4870 "PCS" med 1gb minne, de sier kjøleren bråker mye og det gjør den også når jeg for eksempel kjører folding på den men ellers på idle er den ganske ok, jeg betealte 2200kr på amentio for den, men det er en stund siden.

 

den idler på 39c og har load på ca 55c, da er den lett overklokket til gpu835\mem980mhz

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Noen her som kjører Crossfire-x med 2x 4870x2? Hvordan fungerer dette? Er det noen vits? Nesten så jeg vurderer et kort til, da jeg må kjøpe en julepresang til meg selv i år :)
Du vil få såpass store problemer med mikrostuttering at jeg vil si det ikke er verdt det.

Googla litt på dette tidligere og det er ikke alle som opplever microstuttering. Hvorfro oppstår dette?

Det oppstår når en kjerne må vente på en annen.

Crysis er en fin måte å teste dette på, da det måler både FPS kortene skal gi ut (ca) og FPS du får. Mens mine x2 lå godt over 60-70 FPS var jeg til tider nede i 7-20 FPS på skjermen.

Lenke til kommentar
Men hvis microstuttering er et problem og ATI vil fortsettte å beholde ytelsentronen, er det ikke da sansynlig at de vil rette opp problemet med CrossfireX og microstuttering ?? :hmm:

 

Det burde jo ikke være sååå vanskelig for dem :whistle:

 

Har selv testet 2x4870x2, og med capping av FPS og litt innsikt i ATI's drivere, var dette en fenomenal spillopplevelse. Microstuttering er ofte missoppfattet og brukt om helt andre ting, men dette ga en rå ytelse på 16xAA 16xAF 1920x1200 og god flyt, og mikrostutter fritt..

Blir HD4870x2 litt billigere, eller dukker opp på bruktmarkedet men grei pris, så var denne erfaringen så positiv at det ville friste veldig å skaffe ett til...

Lenke til kommentar

Er det no galt med skjermkortet eller drivere? ATI 4870

 

Noen ganger kan det hende at jeg får fullt av blå, røde, rosa firkanter. Dette skjer somregel når jeg spiller et spill.

Er det driveren som kræsjer eller er det noe med skjermkortet?

 

Temperaturen ligger på det samme når det skjer og når de funker normalt.

 

GTAIV-Drivercrash.jpg

 

 

( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1050029 )

Endret av BloodSpiller
Lenke til kommentar

Hei.

 

Beklager dersom dette allerede er diskutert til døde, men jeg sliter noe med skjermkortet.

Når jeg spiller så går det x-antall tid før det fryser (lyden hakker dersom det fryser på rett sted) og jeg må restarte.

Jeg får ingen feilmeldinger annet enn at jeg blir forespurt om jeg ønsker starte windows i safe mode.

 

Jeg kjører 8.12 driverne. Jeg hadde dette problemet helt siden jeg kjøpte kortet.

Kjører Vista 64 Home Premium.

 

Nesten så jeg vurderer å levere kortet tilbake da jeg aldri har opplevd slike problem med nVidia. Det er kun i spill dette skjer.

 

Hadde håpet at siste drivere fungerte, men nope.

 

Dersom noen vet noe om dette, så hadde jeg satt pris på å få vite det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...