Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Synes det virket som en bra score det. Representerer dine spesifikasjoner greit nok ivhertfall.

 

Blir jo litt lavere score pga at skjermkortet ikke takler å håndtere noen fysikk-kalkulasjoner i skrivende stund. GTX 280 får jo 4 ganger bedre poengsum på prosessordelen. Som naturligvis resulterer i høyere totalsum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får prøve meg frem med uoffisielle drivere i fremtiden. Ikke stort annet å gjøre så lenge ATI nekter å ta ansvar, og gjøre noe med dette problemet. Eller i det minste anerkjenne det.

Kjenner den følelsen så alt for godt. Hold ut der, når du endelig finner svar på problemet blir seieren vel så stor.

 

Vet om det er noe kompatibelitetsproblemer mellom skjermkortet/driverne og O/S-et? F.eks. hvis Vista påstår at det er driverne som forårsaker problemene (bsod o.l.) så er det som oftest langt i fra sannheten. Vista er lumsk, det har ikke hele massen i mot seg fordi det funker stort sett greit hos de fleste, men med enkelte hardwareoppsett kan den finne på å slå seg vrang.

Lenke til kommentar
ATI's HD 49x0 coming soon-ish

HD 58xx launching with DX 11

By Paul Taylor

Friday, 12 December 2008, 23:20 WITH NVIDIA'S GTX 295 announcement just around the corner, the satanic rumourmill - as Nick fondly puts it - is in overdrive once again, fuelled by leaked specs and a vivid imagination, it seems.

 

What are we talking about? Well, several Chinese forums were a-buzz today with talk of a RV775XT and RV775Pro, alleged derivatives of the current RV770 marchitecture with some odd bits and pieces of additional tech - smaller dies on the same process without a re-design, for example. This included a return to GDDR4, die sizes mysteriously shrinking on a 55nm process, and some extra stream processors and TMUs.

 

The most interesting part of the posts was the one about DAAMIT having refined the fabbing process resulting in better yields that would allow it to put out parts with lower redundancy, that is, less silicon set aside for the eventuality of a manufacturing defect. This would mean some serious cherry-picking taking place and a limited supply of cards, at best, not to mention the economics of the thing...

 

We rang up ATI's Chris Hook about this and he clarified several points about those specifications. The general consensus is that someone compiled fragments of possible products and put them in a nice looking table. While, in good PR fashion, not admitting or denying anything we threw at him, he did help us figure out what's wrong with the info.

 

ATI won't be launching anything in January, that's more or less guaranteed. A refresh to the current range of cards will be launched over the course of 1H-09, but not as early as January (CeBIT sounds like as good a time as any). That will include a delayed RV740 derivative and a suped-up RV770, which should receive the HD 49xx moniker. GDDR3 and GDDR5 will remain the memory bits and pieces, but ATI has dropped GDDR4 for good... too expensive and too much like GDDR5, said the Cap'n. Now the juicy bit is that AMD has narrowed down the 40nm parts launch to the first half of 2009 too, so between the derivatives and the shrinks there will be plenty of options on the market in 2009.

 

Last, but certainly not least, the 58xx series cards will be reserved for Q4 2009 and will pair up with Microsoft's DirectX 11 launch. So fanbois and fangoils, you'll have to wait a while.

 

There was more but we were sworn to secrecy, under penalty of death by Sasquatch buggery. We'll keep it to ourselves. µ

Lenke til kommentar
Har Problemer med et Gainward Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

 

Får en hel del grafikk feil på spill, og spillene flipper etter 4-7min. Har 8.12 driveren å grei temp på vifta!

 

 

 

 

Asus Striker II Extreme

Quad Q9550 2.83GHz

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB

ASUS Silent Knight II CPU Cooler

Corsair Powersupply 650W

Gainward Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

 

Har selv Gainward 4870x2 og jeg har ingen problemer. Kjører korte på 34% viftehastighet til normalt bruk, da ligger kortet på ca 50'c idle. Kjører det på 54% under spilling og da ligger det på 74'c ca. Har opplevd at pc'en henger seg opp når jeg kjører med auto vifte hastighet. Opplever dog ikke grafikk feil i spill.

Lenke til kommentar
hva er greiest mtp ytelse og klokking, 2 stk 4870 i crossfire, eller 4870X2?

 

hva bør man velge ?

 

Utifra det jeg har sett, så overklokker 2 stk 4870 bedre enn 1 stk 4870x2. Hadde selv hatt 2 stk 4870 i crossfire med meget godt resultat.

 

Med orginal luftkjøling så tror jeg man vil få mere ut av 2 stk 4870 1 gb enn med 4870x2. Den bitte lille ytelsesfordelen 4870x2 har over 2 stk 4870 i CFX, tar man lett igjen med at de klokker bedre mener jeg.

 

Tror jammen med man kan få et stillere system med overklokka 4870 i CFX enn med overklokka 4870x2. Dette med stock kjøling.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om ATI Radeon HD 3470 kan kjøre far cry 2?

Trenger svar PLZ!

 

Tror du skal slite der.

Nærmere info om grafikkbrikke her

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...470.9594.0.html

 

du viste vel ikke at det er laptop versonen av 3470?

 

Du kan kalle meg synsk.

Jeg antar at det er laptop versjonen han skal ha.

Det er vel ingen som bruker Intel Core 2 Duo T5750 i stasjonær.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1047416

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...