Kent -amdme- Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Takk til Ourasi for bra tips Jeg avinstallerte Vantage og la det inn på nytt, og da var alt i orden Her er mine res: Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Serriøst tomas7137 1.4V for 4Ghz?!Jeg trengte da ikke mer enn 1.25V for 4 Ghz. JA helt riktig alt under 1.4 ender opp med feil i alle testprogg Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Er dette en noenlunde normal score med single 4870? Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Er dette en noenlunde normal score med single 4870? joda grei score det der. fikk samme score med 8800ultra jeg. dam for en nydelig skjønnhet du har der i bakgrunn. love hu der i smalville. grrrrrrrrrrrrr Endret 6. desember 2008 av tomas7137 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Disse driverene som ati har til 4870x2 er like stabile som han der sjefen i hottell i serklasse. Ting fungerer så ikke. Får høy 3dmark score og så lav. Nå har jeg byttet til ny vista 64bit og det er bare lave scorer å få. Ligger på 15600 istedet for 22k. Ser også att om du legger inn catalyst control center så vil det du justerer på der fortsatt vare aktivt om du avinnstalerer. Setter du ai på så får jeg ikke bilde. Hjelper ikke om du avinstallerer ccc eller drivere med nye. Settingsene er der helt til du går inn med en versjon av ccc. Gått lei av disse driverene til ati. Att dem ikke greier å lage noe sikkelig som funnker. rart asså Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Serriøst tomas7137 1.4V for 4Ghz?!Jeg trengte da ikke mer enn 1.25V for 4 Ghz. JA helt riktig alt under 1.4 ender opp med feil i alle testprogg Har du prøvd og sette inn GTL-volten selv og hvor mye bruker du på Fsb Vtt(Fsb volten)? Lenke til kommentar
tomas7137 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Serriøst tomas7137 1.4V for 4Ghz?!Jeg trengte da ikke mer enn 1.25V for 4 Ghz. JA helt riktig alt under 1.4 ender opp med feil i alle testprogg Har du prøvd og sette inn GTL-volten selv og hvor mye bruker du på Fsb Vtt(Fsb volten)? gtl volt? Endret 6. desember 2008 av tomas7137 Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Da har jeg puttet inn en Accelero twin turbo. Er det noen flere som har gjort det her? Herlig å få byttet ut referansekjølern på mitt 4870. Da var det stille og kaldt igjen. Har nå noen fått noen erfaringer med denne kjøleren. Jeg får veldig lave idle og load temperaturer med kortet når jeg har sjekket. Men det er et problem jeg har fått som jeg ikke har hatt før. Når jeg lar Ati reguelere viftehastigheten og blir sittende lenge og spille (Fallout3) så har jeg opplevd etter en god stund at pc'en krasjer. Første som skjer er error, så slår skjermen seg av. Når jeg rebooter så får jeg Bios bildet og så slår skjermen seg av igjen. Venter jeg en stund er alt i orden. Så her tror jeg det er et varmeproblem noen plass. Men tror ikke det ligger på GPU. Har opplevd det samme med 60% fixed viftehastighet også! Men ennå ikke opplevd det med 100%. Lurer på om noen andre har hatt noen lignende opplevelser? Har en mistanke om at det er VRM Phase 1,2&3 som er problemet, for de har veldig høye temperaturer under load. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Har nå noen fått noen erfaringer med denne kjøleren. Jeg får veldig lave idle og load temperaturer med kortet når jeg har sjekket. Men det er et problem jeg har fått som jeg ikke har hatt før. Når jeg lar Ati reguelere viftehastigheten og blir sittende lenge og spille (Fallout3) så har jeg opplevd etter en god stund at pc'en krasjer. Første som skjer er error, så slår skjermen seg av. Når jeg rebooter så får jeg Bios bildet og så slår skjermen seg av igjen. Venter jeg en stund er alt i orden. Så her tror jeg det er et varmeproblem noen plass. Men tror ikke det ligger på GPU. Har opplevd det samme med 60% fixed viftehastighet også! Men ennå ikke opplevd det med 100%. Lurer på om noen andre har hatt noen lignende opplevelser? Har en mistanke om at det er VRM Phase 1,2&3 som er problemet, for de har veldig høye temperaturer under load. Hvordan er støyen med viftehastigheten på 100% da? Lurer på å kjøpe en sånn selv, men da skal den være stillere enn den som sitter her fra før(stock)! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kent: Jeg har alltid hatt problemer med kombinasjonen Vantage og ATI, men min erfaring tilsier at de bugsene man får ikke utgjør noen forskjell på scoren Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Har aldri hatt noen bugs med Vantage og ATI. (HD 4870'ene og HD 4870X2 ivhertfall) Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har nå noen fått noen erfaringer med denne kjøleren. Jeg får veldig lave idle og load temperaturer med kortet når jeg har sjekket. Men det er et problem jeg har fått som jeg ikke har hatt før. Når jeg lar Ati reguelere viftehastigheten og blir sittende lenge og spille (Fallout3) så har jeg opplevd etter en god stund at pc'en krasjer. Første som skjer er error, så slår skjermen seg av. Når jeg rebooter så får jeg Bios bildet og så slår skjermen seg av igjen. Venter jeg en stund er alt i orden. Så her tror jeg det er et varmeproblem noen plass. Men tror ikke det ligger på GPU. Har opplevd det samme med 60% fixed viftehastighet også! Men ennå ikke opplevd det med 100%. Lurer på om noen andre har hatt noen lignende opplevelser? Har en mistanke om at det er VRM Phase 1,2&3 som er problemet, for de har veldig høye temperaturer under load. Hvordan er støyen med viftehastigheten på 100% da? Lurer på å kjøpe en sånn selv, men da skal den være stillere enn den som sitter her fra før(stock)! Når vifta går på max er den litt høyere enn stock intel kjøleren. Men slår jeg den ned til 75% hører jeg den ikke i det heletatt. Er MYE finere lyd også i forhold til stockkjøleren til Ati. Er absolutt å anbefale. Temperaturene er 20-30 grader lavere også.. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Da tror jeg at det blir en sånn en når jeg får januarstipendet. Driver å folder med skjermkortet også, så blir varmt! Men hva man ikke gjør for forskninga, og hw sitt lag! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Er dette en noenlunde normal score med single 4870? Får omtrent samme score med 4870 OC og uklokka Q9550 prosessor... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kent: Jeg har alltid hatt problemer med kombinasjonen Vantage og ATI, men min erfaring tilsier at de bugsene man får ikke utgjør noen forskjell på scoren Alt har ordnet seg nå. Og jeg er strålende fornøyd :!: og noen tusen fattigere Lenke til kommentar
Timster Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hei, sitter på et Sapphire 4870 som har begynt å oppføre seg råttent igjen. Det failer i spill (gtaIV, spore, stalker cs), dvs det virker som om driveren eller kortet bare skrur seg av, for jeg hører spillyder og slikt i bakgrunnen men skjermen er enten rutete, svart eller stripete. Vet det er noe galt med boisen jeg har men oppdateringen fra sapphire virker ikke. Jeg får bare P/N Mismatch. Så da lurer jeg på om noen med den updaten eller en nyere som funker kan legge den opp her for meg? Setter veldig pris på det:) Edit: kortet er Sapphire 4870 512mb. Tar imot eldre og nyere BIOS'er bare de virker:D Endret 7. desember 2008 av Timster Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Noe rart hos meg igjen også, har lagt inn ny windows, og får plutselig betydelig lavere score på 3dmark06. Alt er likt som før, windosen, programene, drivere, instillinger osv osv...I dont get it.. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hvilke innstillinger brukes når dere tester 3dmark Vantage? Slik den står når du starter opp? Her er hva jeg fikk. Noe som er helt galt tror jeg. Skal bytte til anna vista versjon og installere alt på nytt. Endret 7. desember 2008 av turbo_fever Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Noe er seriøst galt med gpu scoren din. Har du prøvd å reinstallere driveren? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jepp, mange ganger. Men tror denne vista versjonen er litt på tryne. Skal ha inn en anna ikvell. GPU-z viser og att skjermkort har 500mhz og 500mhz. Brukt rivatuner så stiller det seg til 750mhz og 900mhz på ene anfre har 750mhz 950mhz. Bare tull. Sattser på det blir ikvell nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå