Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse driverene som ati har til 4870x2 er like stabile som han der sjefen i hottell i serklasse. Ting fungerer så ikke. Får høy 3dmark score og så lav.

Nå har jeg byttet til ny vista 64bit og det er bare lave scorer å få.

Ligger på 15600 istedet for 22k. Ser også att om du legger inn catalyst control center så vil det du justerer på der fortsatt vare aktivt om du avinnstalerer. Setter du ai på så får jeg ikke bilde. Hjelper ikke om du avinstallerer ccc eller drivere med nye.

Settingsene er der helt til du går inn med en versjon av ccc. Gått lei av disse driverene til ati. Att dem ikke greier å lage noe sikkelig som funnker. rart asså

Lenke til kommentar
Da har jeg puttet inn en Accelero twin turbo. Er det noen flere som har gjort det her?

Herlig å få byttet ut referansekjølern på mitt 4870. Da var det stille og kaldt igjen. :)

Har nå noen fått noen erfaringer med denne kjøleren.

Jeg får veldig lave idle og load temperaturer med kortet når jeg har sjekket. Men det er et problem jeg har fått som jeg ikke har hatt før.

Når jeg lar Ati reguelere viftehastigheten og blir sittende lenge og spille (Fallout3) så har jeg opplevd etter en god stund at pc'en krasjer. Første som skjer er error, så slår skjermen seg av. Når jeg rebooter så får jeg Bios bildet og så slår skjermen seg av igjen. Venter jeg en stund er alt i orden. Så her tror jeg det er et varmeproblem noen plass. Men tror ikke det ligger på GPU.

Har opplevd det samme med 60% fixed viftehastighet også!

Men ennå ikke opplevd det med 100%.

Lurer på om noen andre har hatt noen lignende opplevelser?

Har en mistanke om at det er VRM Phase 1,2&3 som er problemet, for de har veldig høye temperaturer under load.

Lenke til kommentar

Jeg får veldig lave idle og load temperaturer med kortet når jeg har sjekket. Men det er et problem jeg har fått som jeg ikke har hatt før.

Når jeg lar Ati reguelere viftehastigheten og blir sittende lenge og spille (Fallout3) så har jeg opplevd etter en god stund at pc'en krasjer. Første som skjer er error, så slår skjermen seg av. Når jeg rebooter så får jeg Bios bildet og så slår skjermen seg av igjen. Venter jeg en stund er alt i orden. Så her tror jeg det er et varmeproblem noen plass. Men tror ikke det ligger på GPU.

Har en mistanke om at det er VRM Phase 1,2&3 som er problemet, for de har veldig høye temperaturer under load.

Hvordan er støyen med viftehastigheten på 100% da? Lurer på å kjøpe en sånn selv, men da skal den være stillere enn den som sitter her fra før(stock)!

Lenke til kommentar

Hvordan er støyen med viftehastigheten på 100% da? Lurer på å kjøpe en sånn selv, men da skal den være stillere enn den som sitter her fra før(stock)!

Når vifta går på max er den litt høyere enn stock intel kjøleren. Men slår jeg den ned til 75% hører jeg den ikke i det heletatt.

Er MYE finere lyd også i forhold til stockkjøleren til Ati. Er absolutt å anbefale. Temperaturene er 20-30 grader lavere også..

Lenke til kommentar

Hei, sitter på et Sapphire 4870 som har begynt å oppføre seg råttent igjen. Det failer i spill (gtaIV, spore, stalker cs), dvs det virker som om driveren eller kortet bare skrur seg av, for jeg hører spillyder og slikt i bakgrunnen men skjermen er enten rutete, svart eller stripete. Vet det er noe galt med boisen jeg har men oppdateringen fra sapphire virker ikke. Jeg får bare P/N Mismatch. Så da lurer jeg på om noen med den updaten eller en nyere som funker kan legge den opp her for meg? Setter veldig pris på det:)

Edit: kortet er Sapphire 4870 512mb. Tar imot eldre og nyere BIOS'er bare de virker:D

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...