Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Da har jeg puttet inn en Accelero twin turbo. Er det noen flere som har gjort det her?

Herlig å få byttet ut referansekjølern på mitt 4870. Da var det stille og kaldt igjen. :)

 

Hvor er det mulighet for å kjøpe denne kjøleren? Finner den ikke i prisguiden..

 

Edit: Fant den på microplex, men gi meg gjerne link til der du kjøpe den.

 

Er denne kjøleren noe bra? Iforhold til stock kjøler på 4870? Greit at den ikke bråker så mye, men kjøleren den bedre?

Kjøpte den via Microplex / Netshop.

 

Og joda, merker temperaturforskjeller. Nå har jeg tross alt min stående på ca. 30% konstant, og den tok en 10-20 grader i idle. Kan kjøre igang Furmark senere, og kikke litt på temperaturene under load. Men så langt er jeg strålende fornøyd. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått nykortet, Gainward 4870x2 "Goes Like Hell" edition.... og så langt går det akkurat som i navnet, til helvette :thumbdown:

 

Jeg får artifacts i Vantage både på stock hastighet, nedklokket, viftene på stock, og med viftene på 100%... Hva i all verden kan være galt??

Dette Golden Sample kortet er faktisk dårligere enn den vanlige utgaven med en vifte... :shrug:

 

Holder på å laste ned 3dmark06 for å se hva som skjer der :dontgetit:

 

edit. kjører beta 8.12.

Kanskje jeg skal prøve driveren som fulgte med :ermm:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Nå har jeg fått nykortet, Gainward 4870x2 "Goes Like Hell" edition.... og så langt går det akkurat som i navnet, til helvette :thumbdown:

 

Jeg får artifacts i Vantage både på stock hastighet, nedklokket, viftene på stock, og med viftene på 100%... Hva i all verden kan være galt??

Dette Golden Sample kortet er faktisk dårligere enn den vanlige utgaven med en vifte... :shrug:

 

Holder på å laste ned 3dmark06 for å se hva som skjer der :dontgetit:

 

edit. kjører beta 8.12.

Kanskje jeg skal prøve driveren som fulgte med :ermm:

 

Min erfaring med Vantage var ganske lik din, etter installering av Vantage måtte jeg legge inn hotfix og reboote flere ganger. Siden har det vært strøkent, selv etter ny driver. Noe snodig med Vantage install, hadde noe av det samma på GTX280, men trengte ikke fullt så mange reboots...

Fix for dette er altså: Reboot og test Vantage, får du artifakts så gjenta dette til de er borte...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Nå har jeg fått nykortet, Gainward 4870x2 "Goes Like Hell" edition.... og så langt går det akkurat som i navnet, til helvette :thumbdown:

 

Jeg får artifacts i Vantage både på stock hastighet, nedklokket, viftene på stock, og med viftene på 100%... Hva i all verden kan være galt??

Dette Golden Sample kortet er faktisk dårligere enn den vanlige utgaven med en vifte... :shrug:

 

Holder på å laste ned 3dmark06 for å se hva som skjer der :dontgetit:

 

edit. kjører beta 8.12.

Kanskje jeg skal prøve driveren som fulgte med :ermm:

 

Min erfaring med Vantage var ganske lik din, etter installering av Vantage måtte jeg legge inn hotfix og reboote flere ganger. Siden har det vært strøkent, selv etter ny driver. Noe snodig med Vantage install, hadde noe av det samma på GTX280, men trengte ikke fullt så mange reboots...

Fix for dette er altså: Reboot og test Vantage, får du artifakts så gjenta dette til de er borte...

 

Takk :yes: skal prøve dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...