Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, for litt over en måned siden begynte det å komme en lav, men likevel irriterende høy-frekvent pipe/summelyd av 4870x2 kortet mitt når jeg spiller spill o.l., noe som er veldig kjipt. Kjøpte kortet i midten av september, og rundt slutten av oktober dukket den opp.. Noen som vet hva som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Hei, for litt over en måned siden begynte det å komme en lav, men likevel irriterende høy-frekvent pipe/summelyd av 4870x2 kortet mitt når jeg spiller spill o.l., noe som er veldig kjipt. Kjøpte kortet i midten av september, og rundt slutten av oktober dukket den opp.. Noen som vet hva som forårsaker dette?

Opplever noe det samme, men bare ved bruk av lave oppløsninger, som 640x480 og 800x600, samme problem med høyere oppløsning?

Lenke til kommentar
Hei, for litt over en måned siden begynte det å komme en lav, men likevel irriterende høy-frekvent pipe/summelyd av 4870x2 kortet mitt når jeg spiller spill o.l., noe som er veldig kjipt. Kjøpte kortet i midten av september, og rundt slutten av oktober dukket den opp.. Noen som vet hva som forårsaker dette?

Opplever noe det samme, men bare ved bruk av lave oppløsninger, som 640x480 og 800x600, samme problem med høyere oppløsning?

 

Samme problemet her også, men kun akkurat når jeg skal inn i et spill eller starte 3dmark. Aldri ellers...

Lenke til kommentar

@Slythas:

Har du prøvd å regulere litt på viftehastigheten? I den tid når jeg regulerte litt fram og tilbake oppdaget jeg at visse hastigheter var mindre gunstige enn andre, hva som gjelder viftebråk. Noen ganger kunne det bli litt mer bråkete å skru ned på viftehastigheten t.o.m. Teorien min er altså at noe har blitt litt slitt elns og forandret litt på hvor fort vifta går til gitt hastighet, og dermed havnet i en av de mindre gunstige hastighetsprosentene.

 

Min erfaring er dog basert på et 4850-kort, så det kan hende at det ble helt feil.

Lenke til kommentar
Da har jeg puttet inn en Accelero twin turbo. Er det noen flere som har gjort det her?

Herlig å få byttet ut referansekjølern på mitt 4870. Da var det stille og kaldt igjen. :)

 

Hvor er det mulighet for å kjøpe denne kjøleren? Finner den ikke i prisguiden..

 

Edit: Fant den på microplex, men gi meg gjerne link til der du kjøpe den.

 

Er denne kjøleren noe bra? Iforhold til stock kjøler på 4870? Greit at den ikke bråker så mye, men kjøleren den bedre?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ser at det ikke er noen her som har trykket dette på nett enda.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...62&Itemid=1

 

Catalyst 8.12 leaked

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...65&Itemid=1

 

Crysis + 2-7%

 

Crysis Warhead + 2-3%

 

Devil May Cry 4 + 1-6%

 

Far Cry 2

+ noAA scores are fixed for Crossfire configs; this is worth +20% on slower cards, and as much as 70% on faster ones

+ 5-10% gains when AA is enabled

 

FEAR + 2-6%

 

Left 4 Dead + 2-4%

 

Lost Planet Colonies + 3-10%, mostly in Area 2

 

Prey + 2-5%

 

STALKER Clear Sky + 5-10%, primarily on Crossfire configurations

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...