Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg puttet inn en Accelero twin turbo. Er det noen flere som har gjort det her?

 

Jeg får ikke styrt den via AtiCC og jeg tror ikke ting fungerer som de skal..

 

*****

Edit

 

HAHA, grunnen til at jeg ikke trodde det funket var at det kom jo ingen lyd fra viftene..

Nå har jeg satt viftene på 100 % da hører jeg en liten susing i viftene og temperaturen droppa som en stein! Herregud, den er stillere enn stock på 25%!!!

 

Idle er 33 grader lavere enn med stock kjøler!! Herregud, er jo helt vanvittig lavt, har 37 grader på gpu core nå. Mot 70-72 for en time siden;)

 

Dette skal jeg LOVE dere er verdt penga.. Må anstrenge meg for å høre viften mens jeg skriver på tastaturet her nå..

 

 

Er du lei av temperatur og viftestøy på din 4870, kjøp deg en Accelero Twin Turbo på Microplex. Lenge siden jeg har brukt penger på noe jeg virkelig har følt var verdt hver ei krone.

Endret av Nikern
Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange Ampere det står på dres 4870 Kort i Everest (Helst 1 Gb versjonen)?

 

Mitt står det 23.03 og ifølge enkelte så skal dette være veldig høyt. Jeg prøvde her forleden å bytte kjøler til T-radden (Fra Netshop), men det var helt håpløst iforhold til Temperaturene jeg fikk (Lå jevnt over på 60 grader, og Dioden på 38).

 

Kort sagt, er 23.03 Ampere normalt?

Lenke til kommentar
Da har jeg puttet inn en Accelero twin turbo. Er det noen flere som har gjort det her?

 

Jeg har som nevt før ikke Twin turbo, men Arctic Cooling Accelero S1 Rev.2 og Noctua NF-P12-1300

 

 

Kjøleren er i grunn den samme. Eneste er viftene som er forskjell. Siden disse kjøleren er så lik settes de på på samme måte. Jeg leste litt her før jeg monterte min: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=70379

 

Edit: Tror foresten at det er bedre å kjøpe Twin turbo enn den kjøleren jeg har...

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Da har jeg latt Ati CCC tatt en Auto-tune for å se hvor langt jeg kom med den nye kjøleren.

 

Nå står kortet mitt på 840MHz GPU & 1190 MHz Memory clock. ;)

 

Da skal jeg spille litt for å se om temperaturen forandrer seg noe;)

 

Funker det på spill, eller blir det flimrete? Merker du noe forskjell i fps?

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt OT, men spør alikevell, kan man bruke for eksempel et 8800gts til og kjøre physx mens 4870 til vanlig grafikk?

 

Jeg får det nemlig ikke til! står bare "No Ageia physx installed" i physx properties.

har ikke installert nVidia driverne siden det ikke skal trenges så vidt jeg vet, dessuten slipper jeg driverproblemer.

 

Jeg har brukt physx før, men det var bare med 8800gts som både grafikk og physx.

 

Takker for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Dessuten... i fjor på denne tiden kjøpte jeg 1stk hd3850 og 4stk hd3870 til en samlet sum av 8000kr. Etterpå sendte jeg dem til WheelMan for å få dem volmoddet :dremel: Så sånn sett bruker jeg mindre penger i år :whistle:

Det var vel The_Ghost ;)

 

Hehe, det gjelder å se positivt på ting :D

Sikker? :ph34r:

 

Lurer på hvor mange Ampere det står på dres 4870 Kort i Everest (Helst 1 Gb versjonen)?

 

Mitt står det 23.03 og ifølge enkelte så skal dette være veldig høyt. Jeg prøvde her forleden å bytte kjøler til T-radden (Fra Netshop), men det var helt håpløst iforhold til Temperaturene jeg fikk (Lå jevnt over på 60 grader, og Dioden på 38).

 

Kort sagt, er 23.03 Ampere normalt?

Det er litt mye, mulig du har en bug.

 

Dette er kanskje litt OT, men spør alikevell, kan man bruke for eksempel et 8800gts til og kjøre physx mens 4870 til vanlig grafikk?

 

Jeg får det nemlig ikke til! står bare "No Ageia physx installed" i physx properties.

har ikke installert nVidia driverne siden det ikke skal trenges så vidt jeg vet, dessuten slipper jeg driverproblemer.

 

Jeg har brukt physx før, men det var bare med 8800gts som både grafikk og physx.

 

Takker for eventuelle svar!

Kjører du Vista?

Lenke til kommentar
Dette er kanskje litt OT, men spør alikevell, kan man bruke for eksempel et 8800gts til og kjøre physx mens 4870 til vanlig grafikk?

 

Jeg får det nemlig ikke til! står bare "No Ageia physx installed" i physx properties.

har ikke installert nVidia driverne siden det ikke skal trenges så vidt jeg vet, dessuten slipper jeg driverproblemer.

 

Jeg har brukt physx før, men det var bare med 8800gts som både grafikk og physx.

 

Takker for eventuelle svar!

Mener nVidia stengte for dette i nyere PhysX-drivere, nettopp fordi de ikke ville folk skulle benytte seg av det.

Lenke til kommentar
Da har jeg latt Ati CCC tatt en Auto-tune for å se hvor langt jeg kom med den nye kjøleren.

 

Nå står kortet mitt på 840MHz GPU & 1190 MHz Memory clock. ;)

 

Da skal jeg spille litt for å se om temperaturen forandrer seg noe;)

 

Funker det på spill, eller blir det flimrete? Merker du noe forskjell i fps?

 

Opplevde pixelfeil når jeg testa med Atitool etterpå, men nedjusterte litt for å fjerne dette problemet. Men kjører ikke overklokket til vanlig, trengs jo ikke:).

 

Men opplevde i dag at pc'en slo seg av pga jeg hadde satt en fixed fan speed for lavt for 2 timers spilling med fallout 3 :/

 

Men det er rettet nå;) Var vel litt for optimistisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...