Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... ikke det at man trenger å klokke det.

 

Neivell???

 

Alt som kan klokkes, må klokkes, så mye som mulig. Sånn er det bare.

 

I helgen skal eg overklokke brødrister og eggkoker :!:

 

He he.. det er akkurat det jeg er vant til jeg også, derfor ble det litt nedtur nå :p

 

Vannkjøling Kent, vannkjøling! :ph34r:

 

Ja, jeg er fullstendig klar over at på dette kortet trengs det vannkjøling. Det er SINNSYKT varmt :!: Det burde komme med vannkjøling som standard :D

Lenke til kommentar
... ikke det at man trenger å klokke det.

 

Neivell???

 

Alt som kan klokkes, må klokkes, så mye som mulig. Sånn er det bare.

 

I helgen skal eg overklokke brødrister og eggkoker :!:

 

He he.. det er akkurat det jeg er vant til jeg også, derfor ble det litt nedtur nå :p

 

Vannkjøling Kent, vannkjøling! :ph34r:

 

Ja, jeg er fullstendig klar over at på dette kortet trengs det vannkjøling. Det er SINNSYKT varmt :!: Det burde komme med vannkjøling som standard :D

Ikke glem at man har en bug der etter en kaldstart eller reboot så funker ikke powerplay før man har vært inne i et spill. Trodde dette var fixet, men ser det nå er det samme som 8.10.

Mitt x2 er heller ikke sprekt på klokking, klarer dog 782/925 stabilt 24/7, det er synd det ikke er mer klokkevennlig siden det synes å ha god effekt på ytelsen, spesiellt Core klokking... Mitt ligger normalt på 56/45C idle (veldig mye høyere med buggen) og ser den er oppe i litt over 80C under spilling..

Lenke til kommentar
Hmmmm.... jeg må stille viften på kortet mitt manuelt til 50% for at jeg skal komme meg igjennom 3d06 :dontgetit: Skal det virkelig være slik???

 

Hvis jeg ikke stiller opp viften låser programmet og/eller pc´en seg :thumbdown:

 

edit: Har catalyst 8.11

Spinner viften opp kraftig når du spiller eller bencher med Auto på? Du har ikke manuell huket på hele tiden? Dersom den ikke gjør det er det jo autofunksjonen som er bugga. Mitt ville kokt over det også om den ikke spant opp i spill vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Hmmm... vil tror at det er autofunksjonen som er bugga da.

 

MEN.... 3dmark Vantage går uten at jeg stiller opp viften. Er ikke det rart??

 

Når du nevner bugga.. er det programfeil eller hwfeil?

Da må du vel prøve en bios oppdatering, eller lage noe opplegg der han spinner opp under spilling, Rivatuner funker vel men er vel masse stress å sette opp, men skal kunne settes i 80% til x tempratur...

Lenke til kommentar
Hmmm... vil tror at det er autofunksjonen som er bugga da.

 

MEN.... 3dmark Vantage går uten at jeg stiller opp viften. Er ikke det rart??

 

Når du nevner bugga.. er det programfeil eller hwfeil?

Da må du vel prøve en bios oppdatering, eller lage noe opplegg der han spinner opp under spilling, Rivatuner funker vel men er vel masse stress å sette opp, men skal kunne settes i 80% til x tempratur...

 

filler´n... det letteste er vel å oppdatere bios. Eller sende det inn og få et nytt :whistle:

Lenke til kommentar
Hmmm... vil tror at det er autofunksjonen som er bugga da.

 

MEN.... 3dmark Vantage går uten at jeg stiller opp viften. Er ikke det rart??

 

Når du nevner bugga.. er det programfeil eller hwfeil?

Da må du vel prøve en bios oppdatering, eller lage noe opplegg der han spinner opp under spilling, Rivatuner funker vel men er vel masse stress å sette opp, men skal kunne settes i 80% til x tempratur...

 

filler´n... det letteste er vel å oppdatere bios. Eller sende det inn og få et nytt :whistle:

 

Jeg mente vel å si at man skal kunne sette valgfritt % på vifte til valgt tempratur på flere steg, eks. 50C på 25% viftehastighet, 60C på 35%, 70C på 50% etc...

Så litt rotete ut den forklaringen jeg ga isted...

Men personlig ville jeg byttet med mindre en biosfix var tilgjengelig, er ikke noe gøy å styre med allt dette....

Lenke til kommentar

Jeg mente vel å si at man skal kunne sette valgfritt % på vifte til valgt tempratur på flere steg, eks. 50C på 25% viftehastighet, 60C på 35%, 70C på 50% etc...

Så litt rotete ut den forklaringen jeg ga isted...

Men personlig ville jeg byttet med mindre en biosfix var tilgjengelig, er ikke noe gøy å styre med allt dette....

 

Tror at jeg skal ta en tlf til komplett på mandag og høre hva de sier. Kanskje jeg skal spørre om jeg kan oppgradere til Gainwared "goes like hell" versjonen. Den har jo bedre kjøling :hmm:

 

Liker ikke å måtte "reparere" nytt utstyr :thumbdown:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...