Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har det kommet noen nye drivere som fungerer bedre med COD: Worl at War enda? Sliter med gfx bug med 4870x2 kortet.

 

Noen som har tips til å få vifta på kortet til å justere seg automatisk til bestemmte nivåer utifra 2d / 3d apllikasjon?

Ingen gfx bug her med x2 og 8.11, har du prøvd å slå av dual video cards i options i spillet?

Lenke til kommentar

STALKER Clear Sky DX10.1 pacthen er ute.

 

http://game.amd.com/us-en/play_info.aspx?id=19&p=0

 

- Added DX10.1 support.

- Added antialiasing for alpha-tested objects (("alpha-to-coverage" for DX10.0, emulation of "alpha-to-coverage" on DX10.1 to increase quality, original DX10.1 implementation for higher quality).

- Added a new higher level of quality for shadows from the sun (ultra).

- Added the new technology of "min/max shadowmap" (use advantages of DX10.1 on suitable videocards) to increase quality of the sunshaft effect for top videocards and on high resolution.

 

Bør brukes sammen med Catalyst 8.11 hotfixen:

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=38664

 

 

Videre er også SEGA's Stormrise og EA's Battleforge blit annonsert med DX10.1 støtte.

 

Hva DX10.1 bringer til Stormmrise:

DX10.1 allows you to read back from a Multi-Sampled Anti-Aliased (MSAA) depth buffer, which means it is no longer necessary to render depth out separately. This means that the current Multiple Render Target (MRT) setup can be bypassed for DX10.1 capable HW, and therefore yielding a performance gain.

• DX10.1 introduced fixed sample patterns for MSAA modes, and also allows the Pixel Shader (PS) to output the MSAA Coverage Mask. This enables us to gain full MSAA Alpha Tested geometry, leading to higher visual quality.

• DX10.1 adds a new instruction called Gather, which can gather 4 texture samples at once, at a much lower cost than issuing 4 separate Sample instructions. Consequently we are able to optimize our shadow map technique, and even shoot for higher quality.

• The Gather instruction will also allow us to optimize our Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) algorithm - again producing a higher image quality.

 

Battleforge skal angivelig kjøre 30% raskere med DX10.1 kontra DX10 takket være færre rendering passes.

 

Så det ser ikke ut som at DX10.1 blir fullt så irrelevant likevel.

Lenke til kommentar
2 raske spørsmål...

 

1. Sliter dere med catalyst ? Min fungerte bra litt, men nå starter ikke programmet. Feil med noen exe filer eller noe. Har prøvd å uninstall og install flere ganger uten hell.

 

2. Skal kortet skrike så mye ? Alså ikke vifte lyd, men "strøm" skrik\uling ?

 

 

1. Nei. Fix: Ikke installert catalyst control center, kun driveren. En god del av de filene kan også slettes btw. Men gidd forklare detaljer om det.

 

2. Last ned Gpu-Z. Med gpu-z, lagre skjermkortet's bios også kalt firmware.

Last ned Radeon Bios Editor. Åpne laget firmware. Gå til vifte innstillinger (fan settings), og trykk "set all fan settings to recommended values"

 

Du kan også klokke opp/ned skjermkortet med RBE. Det betyr man kan også fixe en noe irriterende "refresh" "bug", som oppstår når skjermkortet går opp/ned i skjermkortets minnehastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...