Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

70 Grader.

Idle???

 

Heller 40 grader.

Om du setter vifte på maks ja.

 

Men stock så ligger den som regel på en 70-80 grader idle.

Personlig foretrekker jeg å ha disse ørene i mange år fremover, og vil ikke at et HD 4870 skal stoppe meg fra det. :p

+1

 

 

Med min nye kjøler så ligger jeg på 40-45grader idle :D
Så du spurte for å skryte? :nei:

 

Idle har lite å si, gi oss heller load-temp.

50ish mener jeg å huske.

 

cpu - cpu - gpu - chipset - tank - pumpe - trippel rad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
50ish mener jeg å huske.

 

cpu - cpu - gpu - chipset - tank - pumpe - trippel rad.

Nå var det ikke akkurat deg jeg spurte, men likevel interessant. Hvilke CPUer og hvilken blokk på GPU?

Jeg tenker jeg kommer til å kjøre vann på GPU snart. Kjører cpu - tank - pumpe - trippel rad jeg også :)

Vet, følte et eksponeringsbehov :p

 

Opteron 2347@1,26 og 1,28vcore, swiftech apogee gt extreme og gtx, mcwm60 ellerhvadenåheter på gpu

Lenke til kommentar
Med min nye kjøler så ligger jeg på 40-45grader idle :D
Så du spurte for å skryte? :nei:

 

Idle har lite å si, gi oss heller load-temp.

 

Jeg spurte for å se om det var verd å sette på kjøleren. Kan gi load-temp senere i dag, om det ønskes...

 

JFM: Gi oss load-temp, idle betyr ikke en døtt :new_woot: din skrytegutt

 

Senere i dag når jeg får spilt litt...

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Hihi, gjorde en skikkelig jalla mod i mitt Antec P182 her om dagen for å senke tempen på 4870. Jeg tok ut alle skjermene som bakpå kabinettet der hvor man plugger inn kort og puttet en vifte der:P Bare brukte strikk og strappet den fast. Senket tempen med noen grader, nok til at viften ikke spant opp og ned hele tiden.

Lenke til kommentar
Hihi, gjorde en skikkelig jalla mod i mitt Antec P182 her om dagen for å senke tempen på 4870. Jeg tok ut alle skjermene som bakpå kabinettet der hvor man plugger inn kort og puttet en vifte der:P Bare brukte strikk og strappet den fast. Senket tempen med noen grader, nok til at viften ikke spant opp og ned hele tiden.

Bilde? Ble nesten litt nysgjerrig. :wee:

Lenke til kommentar
Men bråker til gjengjeld noe veldig.

Som jeg sa som en kuriositet i en annen tråd: dersom jeg "capper" FPS i COD4 til det mitt gamle GTX280 klarte i snitt, så bråker HD4870x2 kortet mindre, med bedre FPS der det trengs som mest.. Mitt andre onlinespill, capper til 85fps, og der kan jeg for første gang kjøre 1920x1200 16xAA/16xaf og være CPU begrenset..... Noe som slett ikke var tillfelle med GTX280 og 16xMSAA, så i sum har jeg egentlig mindre bråk nå, men jeg spiller ikke spill som Crysis og FC2 da.....

 

For de som sliter med flimmer/waves på X2 og CF kan kikke litt på denne: http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p...mp;postcount=25

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Kan jo være -100 grader også.

Good point :p

 

Er du i syden eller noe eller? Det var da ufint varmt... Mitt er på 82C maxtemp, og idler på 54/44C, uten å ha rørt noe på viften. Auto all the way...
Men bråker til gjengjeld noe veldig.

;)

 

Men bråker til gjengjeld noe veldig.

Som jeg sa som en kuriositet i en annen tråd: dersom jeg "capper" FPS

"Capper" FPS jeg også.

 

Vannblokk har kommet forresten, venter bare på resten av kjølesystemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...