Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål om det å kjøre HD ut på hd4870x2 korte. Om jeg kjører 1080i ut via hdmi kabel, går det greit og kjøre lyd ut via den optiske kabel som vanlig? Eller må lyden gå gjennom hdmi kabeln. Har ikke prøvd å kobble korte til tv enda, men sitter å lurer på det.

 

Åja, hvilken spiller burde jeg bruke til hd avspilling??

Power dvd, win dvd ell funnker mp classic bra nok? :D

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En god regel er å kikke på hva som er kjølt via orginalkjøleren (når du tar den av).

Det er kun de 6 mosfetene nærmest i bildet som trenger kjøling.

 

Jeg har kjøleribber til dem. Men jeg har også kjøleribber til "VRM"

 

Du kan ta en titt på de nederste bildene her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006178&hl=

 

Det er mitt kort somm er en OC versjon med en annen kjøler en orginalen... Den eneste moden jeg har gjort er å bytte viften... Ingen kjøleribber.

Lenke til kommentar
En god regel er å kikke på hva som er kjølt via orginalkjøleren (når du tar den av).

Det er kun de 6 mosfetene nærmest i bildet som trenger kjøling.

 

Jeg har kjøleribber til dem. Men jeg har også kjøleribber til "VRM"

 

Du kan ta en titt på de nederste bildene her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1006178&hl=

 

Det er mitt kort somm er en OC versjon med en annen kjøler en orginalen... Den eneste moden jeg har gjort er å bytte viften... Ingen kjøleribber.

Så du sier at jeg skal drite i VRM-kjøleribbene(Special Heat Spreader for Voltage Regulator Cooling) og kun bruke minne-kjøleribbene (i tillegg til hovedkjøleren)?

 

Og for å gjenta meg selv: kjøleren er en Arctic Cooling Accelero S1 Rev.2

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Noen som har spilt Red Alert 3 med skjermkortet av typ Sapphire HD 4870 512Mb? Når jeg hoster en session, fryser spillet etter noen sekunder og noen ganger går skjermen sort og noen ganger kommer det opp masse artifacts i form av små bokser. Alt annet fungerer ellers.

 

Er dette et problem som kanskje rammer dette skjermkortet mon tro? :hmm:

 

MULIG LØST!!

Radeon 4870 Graphic lockup crash fix

Viser seg at variasjonen i GPU-hastighet fører i noen spill crash akkurat slik jeg opplever det. Har enda ikke prøvd løsningen men er temmelig sikker på at dette fikser mitt problem da det de andre opplever er identisk til hva jeg opplever.

Lenke til kommentar
Noen som har spilt Red Alert 3 med skjermkortet av typ Sapphire HD 4870 512Mb? Når jeg hoster en session, fryser spillet etter noen sekunder og noen ganger går skjermen sort og noen ganger kommer det opp masse artifacts i form av små bokser. Alt annet fungerer ellers.

 

Er dette et problem som kanskje rammer dette skjermkortet mon tro? :hmm:

 

MULIG LØST!!

Radeon 4870 Graphic lockup crash fix

Viser seg at variasjonen i GPU-hastighet fører i noen spill crash akkurat slik jeg opplever det. Har enda ikke prøvd løsningen men er temmelig sikker på at dette fikser mitt problem da det de andre opplever er identisk til hva jeg opplever.

 

Det er en enklere workaround ved å benytte ATI Tray Tools u/CCC med 2D og 3D profil.

Fjern/avinstaller ATI drivere & CCC.

+ bruk driversweaper etterpå.

 

Installer ATI drivere (kun drivere , ikke CCC)

Installer siste ATT tools

Finner den her : http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=275077

 

Lag en profil i ATT for 2D med riktige settings for GPU/mem (eks 500/900)

Lagre profilen som default som vil bli brukt når windows loades.

 

Lag en 3D profil i ATT (kopier fra den du har laget for 2D) men sett GPU til 750 og memory til 900.

Intruer ATT til å "apply" denne 3D profilen til alle 3D applikasjoner.

Påse at automatisk skifting til ATT 3D profil skjer ved å velge "auto overclocking".

 

 

 

Er en laaang tråd om samme problemet her som jeg har deltatt i:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12362857

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål om det å kjøre HD ut på hd4870x2 korte. Om jeg kjører 1080i ut via hdmi kabel, går det greit og kjøre lyd ut via den optiske kabel som vanlig? Eller må lyden gå gjennom hdmi kabeln. Har ikke prøvd å kobble korte til tv enda, men sitter å lurer på det.

 

Åja, hvilken spiller burde jeg bruke til hd avspilling??

Power dvd, win dvd ell funnker mp classic bra nok? :D

 

Det går fint. Du velger selv hvilken lydkilde du vil benytte. Du kan koble til begge, og velg hvilken som skal aktiveres etter behov.

Lenke til kommentar

Nei har ikke det. Første gangen denne er testa. En som var med min bruders xbox.

Får sjekke den på noe anna som har hdmi når torsdagen kommer og jeg kommer meg hjem.

Litt kjedelig detta, men er vel litt slit som må til for att det skal fungere..

 

Får ikke installert avivo64 eller hva det heter. Men det har vel ingen betydning? Skal vel ikke være nødvendig med catalyst heller??

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar
hvis du ikke stiller på vifta så ligger den på 70-80 grader, jeg bruker stock-vifta og ligger på 45idle...men jeg har vifta på 50%også da.

Ok, var litt rask der, har faktisk ikke brukt stock kjøler selv :p, men ligger på 30 grader under vann, antok at det ikke var så stor forskjell idle.

 

Er veldig stor forskjell på vann og luft...kan være det=)

JFM: Gi oss load-temp, idle betyr ikke en døtt :new_woot: din skrytegutt

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...