amiganostalgia Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Det trenger ikke være Realtek hdmi ut etc, bare hdmi ut er fint nok det. Men okay. Du har vel flere skjermkort da? Både igp, internt på hovedkortet, og dedikert skjermkort? Uansett er det nok bare å finne riktig innstilling også har du det i boks. Du må nok ta deg en tur i bios igjen =) Også på skrivebordet, høyreklikk og egenskaper, innstillinger, og se hvilket adapter du kjører med der. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har ikke noe annet enn "Realtek ..."-valget, men det fungerer supert anyway Skal sjekke det med adapter når jeg kommer hjem til PCen. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 amiganostalgia: Hvor ser jeg hvilken adapter jeg kjører med? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 Du ser at det står "1. Plug and Play-skjerm på ATI Radeon HD 4800 Series)". Det betyr at ett slikt skjermkort er i bruk som primær skjermkort. Som er da ditt dedikerte skjermkort, dvs ikke internt på evt hovedkort o.l. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2008 Rapporter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Ja, okei. Men hvorfor får jeg opp feilmelding når jeg prøver å komme inn i CCC? (Se bilde øverst på denne siden). Forøvrig, bruker dere Rivatuner til å overklokke/sjekke temps? Endret 7. november 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Har nå omsider fått "Realtek HDA HDMI Out"-valget i lydinnstillinger, så tenkte jeg skulle sjekke om jeg fikk lyd på TV-en nå! MEN, når jeg høgreklikker på skrivebordet og prøver å gå inn på "Catalyst Control Center", så får jeg bare opp denne feilmeldingen (bildet under). Hvordan i alle dager kommer jeg meg inn i CCC? Les teksten i dialogboksen da.. Hvorfor klikker du ikke bare på "advanced view" knappen da. Det er vel ingen som benytter CCC med basic/simple view uansett. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Såklart har jeg trykt på "Advanced View"! Men da bare lukker boksen seg, og ingenting skjer. Lenke til kommentar
bOnka Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Kan noen linke til den viftefiks greia til HD4870x2? Og hvordan slår jeg av v-sync? Får bare 24 fps i cs 1.6.. Endret 8. november 2008 av bOnka Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Unnskyld at eg ikkje kan svare på spørsmålet ditt, bOnka, men du har 4870X2 og spelar Counter-Strike 1.6? Litt sløsing med krefter? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Så med andre ord kan han BARE spille spill som makser grafikkortets krefter? Hehe.. Må da vel være lov å spille eldre spill også Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Han kan spille hva han vil for meg. Men tviler på at han bruker kortet kun til CS. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Kan noen linke til den viftefiks greia til HD4870x2?Og hvordan slår jeg av v-sync? Får bare 24 fps i cs 1.6.. Selv med V-sync så burde du strengt talt ikke ha 24 FPS. (eller har du aktivert 24 Hz-modus?) Som jo også vil føles svært "laggette" selv når en er i skrivebordet. Er det ikke en kommando i CS (max_fps eller noe i den duren) Du deaktiverer7aktivere V-sync i Controllapenelt til ATI -> 3D -> Alle instillinger -> Vent på loddrett oppdatering -> Alltid Av Lenke til kommentar
bOnka Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Kan noen linke til den viftefiks greia til HD4870x2?Og hvordan slår jeg av v-sync? Får bare 24 fps i cs 1.6.. Selv med V-sync så burde du strengt talt ikke ha 24 FPS. (eller har du aktivert 24 Hz-modus?) Som jo også vil føles svært "laggette" selv når en er i skrivebordet. Er det ikke en kommando i CS (max_fps eller noe i den duren) Du deaktiverer7aktivere V-sync i Controllapenelt til ATI -> 3D -> Alle instillinger -> Vent på loddrett oppdatering -> Alltid Av Finner ingenting om loddrett oppdatering i 3D. Edit: Vet ikke helt hva jeg gjorde, men nå har jeg 100 fps. Men så var det jo den der viftefiksen, kan noen linke den? Endret 8. november 2008 av bOnka Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Hva bruker dere til å stressteste skjermkortene deres? (Bortsett fra 3DMark o.l.). ATI Tool? Eller har Rivatuner en slik funksjon også? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Hva bruker dere til å stressteste skjermkortene deres? (Bortsett fra 3DMark o.l.). ATI Tool? Eller har Rivatuner en slik funksjon også? http://downloads.guru3d.com/FurMark-v1.4.0...nload-1965.html FurMark er hva jeg har sett brukt for 38xx serien og jeg vil anta den fortsatt er relevant for 48xx. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Det virker at endelig flere partnere tar HD48x varmen på alvor. ASUS Delivers New Custom Cooled EAH4870X2 and EAH4830 Video Cards Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Spennende kjøleløsning. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 8. november 2008 Rapporter Del Skrevet 8. november 2008 Meget bra av ASUS. Håper det ikke blir priset alt for mye over basic kort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Det virker at endelig flere partnere tar HD48x varmen på alvor. ASUS Delivers New Custom Cooled EAH4870X2 and EAH4830 Video Cards Flott kort, og dette ville jo komme som man sa i starten. Dog er støynivået på dette interesant. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. november 2008 Rapporter Del Skrevet 9. november 2008 Noen som har spilt Red Alert 3 med skjermkortet? Når jeg hoster en session, fryser spillet etter noen sekunder og noen ganger går skjermen sort og noen ganger kommer det opp masse artifacts i form av små bokser. Alt annet fungerer ellers. Er dette et problem som kanskje rammer dette skjermkortet mon tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå