Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Det trenger ikke være Realtek hdmi ut etc, bare hdmi ut er fint nok det.

Men okay.

 

Du har vel flere skjermkort da? Både igp, internt på hovedkortet, og dedikert skjermkort?

 

Uansett er det nok bare å finne riktig innstilling også har du det i boks. Du må nok ta deg en tur i bios igjen =)

 

Også på skrivebordet, høyreklikk og egenskaper, innstillinger, og se hvilket adapter du kjører med der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå omsider fått "Realtek HDA HDMI Out"-valget i lydinnstillinger, så tenkte jeg skulle sjekke om jeg fikk lyd på TV-en nå! :)

 

MEN, når jeg høgreklikker på skrivebordet og prøver å gå inn på "Catalyst Control Center", så får jeg bare opp denne feilmeldingen (bildet under).

 

Hvordan i alle dager kommer jeg meg inn i CCC?

 

Les teksten i dialogboksen da..

 

Hvorfor klikker du ikke bare på "advanced view" knappen da.

Det er vel ingen som benytter CCC med basic/simple view uansett.

Lenke til kommentar
Kan noen linke til den viftefiks greia til HD4870x2?

Og hvordan slår jeg av v-sync? Får bare 24 fps i cs 1.6..

Selv med V-sync så burde du strengt talt ikke ha 24 FPS. (eller har du aktivert 24 Hz-modus?)

Som jo også vil føles svært "laggette" selv når en er i skrivebordet. Er det ikke en kommando i CS (max_fps eller noe i den duren)

 

Du deaktiverer7aktivere V-sync i Controllapenelt til ATI -> 3D -> Alle instillinger -> Vent på loddrett oppdatering -> Alltid Av

Lenke til kommentar
Kan noen linke til den viftefiks greia til HD4870x2?

Og hvordan slår jeg av v-sync? Får bare 24 fps i cs 1.6..

Selv med V-sync så burde du strengt talt ikke ha 24 FPS. (eller har du aktivert 24 Hz-modus?)

Som jo også vil føles svært "laggette" selv når en er i skrivebordet. Er det ikke en kommando i CS (max_fps eller noe i den duren)

 

Du deaktiverer7aktivere V-sync i Controllapenelt til ATI -> 3D -> Alle instillinger -> Vent på loddrett oppdatering -> Alltid Av

Finner ingenting om loddrett oppdatering i 3D.

Edit: Vet ikke helt hva jeg gjorde, men nå har jeg 100 fps.

 

Men så var det jo den der viftefiksen, kan noen linke den?

Endret av bOnka
Lenke til kommentar

Noen som har spilt Red Alert 3 med skjermkortet? Når jeg hoster en session, fryser spillet etter noen sekunder og noen ganger går skjermen sort og noen ganger kommer det opp masse artifacts i form av små bokser. Alt annet fungerer ellers.

 

Er dette et problem som kanskje rammer dette skjermkortet mon tro? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...