Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker 4870 og windows 7 build 6801...har ikke fått testet mye vettu enda

 

Skulle fyre opp americas army, men det samarbeider ikke helt, har ikke helt funnet ut hva problemet er

 

EuroTruck Simulator :blush: merker ingen forskjell...

 

kjørte vista 64 før...og sef windows 7 64 nå...

 

Kanskje jeg skal ta en "hatet" 3dmark06 :whistle:

 

edit:

3dmark06 lot seg innstalere, men det var visst det eneste også...

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Skal hoppe på Windows7 toget jeg også når det lekkes eller kommer en offentlig BETA og ikke "Pre-BETA"

Blir nok lagt inn på min nye Lenovo / IBM ThinkPad SL-300 som jeg får om 14dager!

 

Er bare et eller annet som sier meg at Windows7 blir bra, og at de små irritasjonsmomentene som holder meg unna Vista for øyeblikket vil være historie! Samtidig som det også vil bli lagt til noen små og gode nyvendiger, blir mer ressurseffektiv og spillytelsen går oppover!

 

Ser ut som fokuset på 64bit blir langt større nå med Windows7 også, ser ut som programutviklere skal ha mer fokus på 64bit enn 32bit, noe som er på tide! Irriterer meg enda over at Windows7 faktisk kommer i 32bit utgave da det faktum at Vista kom i både 32bit og 64bit har stagnert mye av utviklingen og optimaliseringen av 64bit programvare, men ser da endelig ut som ting skal snu nå!

 

Windows Server 2008 R2 blir også det første Microsoft operativsystemet som kommer i 64bit only, det vil nok også hjelpe en smule! :D

 

Veldig positivt at AMD / ATI ser ut til å ha stor interesse av og alt nå komme med greie Windows7 drivere, det lover godt for gode drivere ved Windows7 release!

Lenke til kommentar

Noen som opplever problemer med 4870x2 i spill? Sliter spessielt med cod4. Spillet låser/hele maskinen låser seg om må restartes. Akkuratt nå så skrudde bare maskinen seg helt av og så på igjen.

 

Bruker 8.10 driver med far cry 2 hotfix. Kjører vifte på 30%, da ligger temp på rundt g53'c, under load så er vifta på 50% og temp er ca 76'c.

 

Har ikke hatt noen problemer i andre spill. Noen som opplever ustabilitet med x2 kortet?

Lenke til kommentar

Ramguy: Ikke vet jeg, men jeg skiftet til nytt hovedkort og reinstallerte xp x64 i den forbindelse.

 

Så jeg kom over en del store .dll filer i system32 mappa, bl.a. ei på 14MB (!). Jeg sletta den og noen andre.

 

DPC latency checker synes det var en god ide, og respons tiden på systemet ble betraktelig bedre, og er nå tilbake på normalen, rundt 40us i snitt circa. Jeg sier ikke at det var synderen, men jeg sier at det kan være en god ide å kanskje se om du kan gjøre noen optimaliseringer.

 

Det er jo ei dll fil der som står for "display refresh"'t som skjer under system oppstart, dvs om du har installert CCC , noe jeg ikke gjør btw.

 

Kan legge ut hvilke filer jeg sletter så kanskje vi kan se om det er mulig å slette disse filene generelt.Hvis det er interesse for det.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

tok ned Hz på grafikk innstillingene fra 75Hz til 60Hz og nå går det som en kula! :)

har cirka 80-90 fps :D

 

 

DIIIIIIG :p

 

 

Add: av en raaaar grunn så hjalp ikke det heller, men fant på en metode.

når jeg går inn i et spill så alt-tab'er jeg til skrivebordet også går jeg inn til spillet igjen, og vips så har jeg 80-90 fps XD weird :p

Endret av skullcandy93
Lenke til kommentar

Noen som vet hva de røde lysene på baksiden av Hd4870x2 betyr? har 3 av 5 lyst opp på et gammelt hovedkort, som jeg tenkte jeg skulle bruke mens jeg venter på hovedkortet kommer tilbake. de lyser opp noe som det her:

 

 

|-----[|][|][x][x][x]

utgang X lyser, | er slukket

 

Kan det være at jeg har et så gammelt hovedkort at det ikke virker på det? Det er et pci-e 16x. (trur jeg for det passer til skjermkortet, men det er jo 3 år gammelt så er sikkert ikke pci-e 2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...