Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dog tilsier byggarkitekturen på kortene at GX2 muligens er et verre utgangspunkt for klokking. x2 er tross alt enklere å modde til god kjøling, siden det er et enkelt PCB.

Ja, en skulle så absolutt tro det, men av erfaring så er det helt stikk motsatt. 9800 GX2 er faktisk i den øvre delen av skalaen når det kommer til overklokking. Om ikke noe av det beste. Ja såfremt man øker viftehastighet, og ikke har så høy temp dog.

Mitt Asus 9800 GX2 klarer 25-30 % overklokk på både kjerne og shader. (og 12 % på minne)

Dette i motsetning til HD 4870X2 jeg har hatt (de tre HD 4870'ene var heller ikke stort bedre), som bare klarte noen stuslige prosent. :(

Lenke til kommentar

Det var sammenlignet med X1950 XTX og 7950GT, som ikke er særlig gode per dags dato. Du burde absolutt gå for et HD4850 skjermkort.

 

EDIT: så du ikke hadde nok penger, men det er absolutt verdt å kjøpe 4850. Du kan ikke kjøre HD4xxx serien skjermkort med 3xxx serien skjermkort i crossfire, bare sånn du vet det ;)

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Jaok. Uansett så var det ikke budsjett til noe bedre. Det hele topper seg med utsøkt god komunikasjon mellom far og sønn (av min venn). Det viser deg at hans far regnet med at i prisen på 4080 kroner fikk jeg skvist inn cd/dvd rom, harddisk og wlan-kort i tillegg til hovedkort, ram, cpu og skjermkort.

 

Nå er jeg bare lei av foreldrene hans som ikke vil ofre gamlemaskinens deler.

Lenke til kommentar

Ati har kommet med Windows 7 drivere faktisk...neppe noen som sitter å leker med windows 7 enda men...

 

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=39069

 

737-39069: ATI Catalyst Windows 7 Preview Driver Package

 

The information in this article applies to the following configuration(s):

 

Radeon™ HD 4000 Series

Radeon™ HD 3000 Series

Radeon™ HD 2000 Series

Mobility Radeon™ HD 4000 Series

Mobility Radeon™ HD 3000 Series

Mobility Radeon™ HD 2000 Series

AMD 780G

AMD 780V

AMD 790GX

Windows 7

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Da bør du ikke gå for 4850, hvertfall ikek med standard kjøleren, det brummer bra mye. Og vis du starter å gjøre noe tungt så fyrer viften igang og du sitter der med nesten en jetmotor i pc'en. Tempsene er høøøøye, sitter med viften med 30% og da ligger tempen på rett under 80grader.

Tok og bestilte 4850 og Arctic Cooling Accelero S1. Så en test hvor idletempen gikk fra 65 til 32 og loadtempen gikk fra 87 til 65. Blir nok supert.

Lenke til kommentar
Ati har kommet med Windows 7 drivere faktisk...neppe noen som sitter å leker med windows 7 enda men...

 

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=39069

 

737-39069: ATI Catalyst Windows 7 Preview Driver Package

 

The information in this article applies to the following configuration(s):

 

Radeon™ HD 4000 Series

Radeon™ HD 3000 Series

Radeon™ HD 2000 Series

Mobility Radeon™ HD 4000 Series

Mobility Radeon™ HD 3000 Series

Mobility Radeon™ HD 2000 Series

AMD 780G

AMD 780V

AMD 790GX

Windows 7

 

Funker nok på Windows 7 BETA Build 6519

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...