simenhk Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Vurderer å kjøpe ett slikt kort, men har lest og hørt at det er en del driverproblemer. Iallefall når kortet var nytt. hvilket kort tenker du på?? Åh, beklager. Tenkte på 4870 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt, ikke på driver-siden ihvertfall. Litt iriterende på starten med og lage vifte-profil osv. men utenom stårlende fornøyd=) Lenke til kommentar
simenhk Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt, ikke på driver-siden ihvertfall.Litt iriterende på starten med og lage vifte-profil osv. men utenom stårlende fornøyd=) Hva mener du med det ? Må man ha et eget program for å "sette opp" viften? Isåfall hvordan gjør jeg det? Skal ha ny pc, og lurer på hvilke kort jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 I starten måtte man lage en profil for viften, men nå er det viftestyring på den nye driveren (8.10), så det går nok fint Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 4870 kan du trygt kjøpe;) Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 4870x2 kortet fungerer flotters her. Cod4 hang seg isted, men tipper det var fordi kortet ble for varmt. Må vel kjøre manuel vifte hastighet når jeg gamer. Far Cry 2 så drøyt ut, kjører alt på max og gfx blir meget pen. Idler på 83'c som er noe mye men. En ting jeg lurer på. Må ha et skjermkort til så jeg får koblet til hdtv'en, ser på et 2400 pro. Vil dette fungerer uten noe problem? Vil ikke at dette tuller med x2 kortet sin ytelse på noen måte. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hvorfor trennger du ett til? du kan koble til flere skjermer på 4870x2? Kanskje du har to fra før... isåfall ville jeg heller valgt et 4550 feks, værtfall ett kort av nyere dato. Skal ikke bety noe på ytelse, men har ikke selv noe erfaring med 4870x2. Edit: De må selvfølgelig ikke kjøres i crossfire, da vil du kanskje få ett ytelse tap, men står det som ett frittstående kort skal det gå bare bra. Endret 27. oktober 2008 av anordne Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Hvordan er viften på 4850? Og samme med temperaturene..? Jeg skal nemlig ha nytt skjermkort for støtte av både lyd og bilde til tv (som noen kanskje har fått med seg), og er avhengig av at skjermkortet er lydløst. Den minste brumming er uakseptabel Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Da bør du ikke gå for 4850, hvertfall ikek med standard kjøleren, det brummer bra mye. Og vis du starter å gjøre noe tungt så fyrer viften igang og du sitter der med nesten en jetmotor i pc'en. Tempsene er høøøøye, sitter med viften med 30% og da ligger tempen på rett under 80grader. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Om et såpass "svakt" kort bråker, hva i alle dager gjør 4870 og kraftigere da? Hvilke kjøleløsninger er av den stille sorten da? Vet at bl.a. Asus tidligere har hatt noen enkle, gode og stille kjøleløsninger. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 4870 har vel dualslot kjøler? 4850 har kun singleslot. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 4870 har vel dualslot kjøler? 4850 har kun singleslot. Det stemmer, ja. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Nå har NetShop fått inn denne kjøleren, utifra diverse tester så ser den rimelig grei ut. Regner med at det blir en sånn på meg etterhvert, men blir jævli dyr for en kjiip kjøler, 700 kroner med 2x92 mm vifter Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Hvordan er viften på 4850? Og samme med temperaturene..? Jeg skal nemlig ha nytt skjermkort for støtte av både lyd og bilde til tv (som noen kanskje har fått med seg), og er avhengig av at skjermkortet er lydløst. Den minste brumming er uakseptabel Hva med 4550? Knall HTPC kort, men langt i fra et gamer kort. Skal også finnes passive utgaver av det. Endret 28. oktober 2008 av heanwi Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Nå har NetShop fått inn denne kjøleren, utifra diverse tester så ser den rimelig grei ut. Regner med at det blir en sånn på meg etterhvert, men blir jævli dyr for en kjiip kjøler, 700 kroner med 2x92 mm vifter Hva gjør man ikke for stillhet? Må få byttet ut stock kjøleren jeg og. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Hva gjør man ikke for stillhet? Må få byttet ut stock kjøleren jeg og. Jupp, er uten kabinett og sitter 50 cm unna PC'n, og med stock-kjøleren på 40 så kan du tenke deg hvordan det bråker Den er og blir et must for meg, skulle ønsket den bare var lakkert svart, som den "nye" TRUE kjøleren er Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) 4870 har vel dualslot kjøler? 4850 har kun singleslot. Det stemmer, ja. Og litt mer ytdypende vil det si..? At 4870 er stillere? Hvordan er viften på 4850? Og samme med temperaturene..? Jeg skal nemlig ha nytt skjermkort for støtte av både lyd og bilde til tv (som noen kanskje har fått med seg), og er avhengig av at skjermkortet er lydløst. Den minste brumming er uakseptabel Hva med 4550? Knall HTPC kort, men langt i fra et gamer kort. Skal også finnes passive utgaver av det. Njaa, er jo alltids greit med _litt_ ytelse, så er redd 4550 kan bli litt svakt. Endret 28. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Hvorfor skulle jeg ellers svart Theo..... Fordi mange baserer seg på informasjon fra andre som har en tendens til å endre seg underveis. Det er da ingen selvfølge at alle svar her inne er selvopplevd sålenge det ikke dokumenteres eller henvises. HD 4870X2 har så dårlig overklokkingspotensial at jeg nesten ikke hadde orket å OC engang. Det tror jeg godt på, et særlig dårligere utgangspunkt for OC skal man slite med å finne. Dog tilsier byggarkitekturen på kortene at GX2 muligens er et verre utgangspunkt for klokking. x2 er tross alt enklere å modde til god kjøling, siden det er et enkelt PCB. Endret 28. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Nå har NetShop fått inn denne kjøleren, utifra diverse tester så ser den rimelig grei ut. Regner med at det blir en sånn på meg etterhvert, men blir jævli dyr for en kjiip kjøler, 700 kroner med 2x92 mm vifter Hva gjør man ikke for stillhet? Må få byttet ut stock kjøleren jeg og. det der er bare tull og kaste bort penger på...... www.netonnet.no har Arctic Cooling Accelero S1 R.2 til 200,- kombinerer man den med en stille vifte er den uslåelig, pris ytelse og ikke minst lyd. man greier fint og lage e t lydløst kort med en sånn kjøler Endret 28. oktober 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Bare å modde firmware til skjermkortet. Jeg har sannsynligvis kaldere kort enn det noen av dere som har skifta skjermkort kjøler. Idler fint rundt 30grader og det er overklokka. fw mod + hw mod = kaldt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå