Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt, ikke på driver-siden ihvertfall.

Litt iriterende på starten med og lage vifte-profil osv. men utenom stårlende fornøyd=)

 

Hva mener du med det ? Må man ha et eget program for å "sette opp" viften? Isåfall hvordan gjør jeg det? Skal ha ny pc, og lurer på hvilke kort jeg skal kjøpe

Lenke til kommentar

4870x2 kortet fungerer flotters her. Cod4 hang seg isted, men tipper det var fordi kortet ble for varmt. Må vel kjøre manuel vifte hastighet når jeg gamer.

Far Cry 2 så drøyt ut, kjører alt på max og gfx blir meget pen.

 

Idler på 83'c som er noe mye men.

 

En ting jeg lurer på. Må ha et skjermkort til så jeg får koblet til hdtv'en, ser på et 2400 pro. Vil dette fungerer uten noe problem? Vil ikke at dette tuller med x2 kortet sin ytelse på noen måte.

Lenke til kommentar

Hvorfor trennger du ett til? du kan koble til flere skjermer på 4870x2? Kanskje du har to fra før... isåfall ville jeg heller valgt et 4550 feks, værtfall ett kort av nyere dato. Skal ikke bety noe på ytelse, men har ikke selv noe erfaring med 4870x2.

 

Edit: De må selvfølgelig ikke kjøres i crossfire, da vil du kanskje få ett ytelse tap, men står det som ett frittstående kort skal det gå bare bra.

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Hvordan er viften på 4850? Og samme med temperaturene..?

 

Jeg skal nemlig ha nytt skjermkort for støtte av både lyd og bilde til tv (som noen kanskje har fått med seg), og er avhengig av at skjermkortet er lydløst. Den minste brumming er uakseptabel

 

 

Hva med 4550? Knall HTPC kort, men langt i fra et gamer kort. Skal også finnes passive utgaver av det.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
4870 har vel dualslot kjøler? 4850 har kun singleslot.

Det stemmer, ja.

Og litt mer ytdypende vil det si..? At 4870 er stillere?

 

Hvordan er viften på 4850? Og samme med temperaturene..?

 

Jeg skal nemlig ha nytt skjermkort for støtte av både lyd og bilde til tv (som noen kanskje har fått med seg), og er avhengig av at skjermkortet er lydløst. Den minste brumming er uakseptabel

 

Hva med 4550? Knall HTPC kort, men langt i fra et gamer kort. Skal også finnes passive utgaver av det.

Njaa, er jo alltids greit med _litt_ ytelse, så er redd 4550 kan bli litt svakt. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle jeg ellers svart Theo..... :hmm:
Fordi mange baserer seg på informasjon fra andre som har en tendens til å endre seg underveis. Det er da ingen selvfølge at alle svar her inne er selvopplevd sålenge det ikke dokumenteres eller henvises.

 

HD 4870X2 har så dårlig overklokkingspotensial at jeg nesten ikke hadde orket å OC engang. :(
Det tror jeg godt på, et særlig dårligere utgangspunkt for OC skal man slite med å finne.

 

Dog tilsier byggarkitekturen på kortene at GX2 muligens er et verre utgangspunkt for klokking. x2 er tross alt enklere å modde til god kjøling, siden det er et enkelt PCB.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nå har NetShop fått inn denne kjøleren, utifra diverse tester så ser den rimelig grei ut. Regner med at det blir en sånn på meg etterhvert, men blir jævli dyr for en kjiip kjøler, 700 kroner med 2x92 mm vifter :(

Hva gjør man ikke for stillhet? Må få byttet ut stock kjøleren jeg og.

 

 

det der er bare tull og kaste bort penger på...... www.netonnet.no har Arctic Cooling Accelero S1 R.2 til 200,- kombinerer man den med en stille vifte er den uslåelig, pris ytelse og ikke minst lyd. man greier fint og lage e

t lydløst kort med en sånn kjøler

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...