Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Obs: Wheelman, blir ganske stort med tre 24". Var overraskende mye du faktisk må snu hodet. ;)

Jeg ville nok holdt meg til to større skjermer. :D

Det blir stort ja, men å spille med bare to skjermer er litt rart. :p

Bl.a. så blir siktet delt i FPS-spill, og bilen delt i bilspill, noe som man slipper med 3 skjermer. :)

 

Vet at ivhertfall 9800GT, 9800GX2 (alle i 9-serien?), GTX260, GTX280 har støtte for det.

Samt HD 3000 og HD 4000 serien til ATI. Muligens også HD 2000.

Stemmer, men merk at nVidia-kort må ha en intern kabel fra lydkortet/hovedkortet til skjermkortet(bare leder lyden gjennom kortet og ut via HDMI), mens ATi sine kort har eget lydkort innebygd, som man enkelt velger som standard lydkort istedet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen plan om hvordan en skal spille på tre 24"?

Finnes jo litt forskjellig programvare der ute som (på et svært fåtals spill) skal klare å fikse dette. Men av erfaring så har disse fungerte svært dårlig.

 

Nå er jeg spent. :D

Å kjøre i 1280x1024 på alle skjermene er jo ikke akkurat velding kult. (med den saken fra Matrox)

Lenke til kommentar
Noen som har testet med sine ATI-kort opp mot TV-en? Er lyden grei? Stiller ikke de største kravene til lyden, men greit å vite om eventuelle begrensninger.

Nå har jeg ikke de beste høytallerene å teste det på (innebygde i tv'en) men hos meg så var lyden bedre med HDMI enn den var med jack, slapp blant annet litt irriterende skurring.

Lenke til kommentar
Uuuu, det hørtes jo utrolig bra ut :)

 

Noen som har testet med sine ATI-kort opp mot TV-en? Er lyden grei? Stiller ikke de største kravene til lyden, men greit å vite om eventuelle begrensninger.

 

Lyden blir bra med hdmi kabel til tv.

 

Jeg bruker kabel mellom lydkortet på pcen til forsterkeren på musikkanlegget i tillegg, så jeg kan velge selv utfra hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Jeg bruker litt av hvert :p

 

Du bør fint klare et 4870x2 med CPUen din på en 3,6-ish, hvilket hovedkort har du?

 

Jeg har Asus P5E hovedkort. ;)

Det har jo helt OK kjøling, tror ikke varmen fra et 4870x2 bør være noe problem.

 

Mulig det. :p Hva kan du si om støyen på 4870x2 i forhold til 8800GT og 3870 da?

Lenke til kommentar
de spillene jeg spiller skal fungere på tre skjermer om man kjører windowed mode, og bare strekker de over

Fungerer Crossfire da?

Bare en måte å finne ut det på :b

 

Vist du kjører crossfire, kan du koble til 3 skjermer uten Matrox-en da?

 

Det er jeg litt usikker på, men jeg tror faktisk to er maks.

Skal se om jeg får testa det.

Lenke til kommentar
Noen som har testet med sine ATI-kort opp mot TV-en? Er lyden grei? Stiller ikke de største kravene til lyden, men greit å vite om eventuelle begrensninger.

Nå har jeg ikke de beste høytallerene å teste det på (innebygde i tv'en) men hos meg så var lyden bedre med HDMI enn den var med jack, slapp blant annet litt irriterende skurring.

Supert! Da går jeg nok for et ATI 4xxx-kort. Siden jeg ikke har brukt for så mye ytelse, så er vel 4850 et bra valg? Det yter vel mer enn mitt 8800GT uansett(?).

Lenke til kommentar
Noen som har testet med sine ATI-kort opp mot TV-en? Er lyden grei? Stiller ikke de største kravene til lyden, men greit å vite om eventuelle begrensninger.

Nå har jeg ikke de beste høytallerene å teste det på (innebygde i tv'en) men hos meg så var lyden bedre med HDMI enn den var med jack, slapp blant annet litt irriterende skurring.

Supert! Da går jeg nok for et ATI 4xxx-kort. Siden jeg ikke har brukt for så mye ytelse, så er vel 4850 et bra valg? Det yter vel mer enn mitt 8800GT uansett(?).

Ikke et dumt valg :) Det yter bedre enn 8800gt ja, yter omtrent likt som 8800gts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...