Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når man OC, er GPU-hastigheten dynamisk? Står fortsatt på 500MHz selv om minnefrekvensen har justert seg

den powerplay funksjonen som styrer frekvens, du skjøner det hvis du åpner biosen i bioseditor.

safe klokk er vel så lenge det er stabilt uten artifacts. jeg kjører 840 helt fint

Dvs at den justerer opp tempoen etter behov lik Cool'n'Quiet?

Lenke til kommentar

ATI har flere powerstates med ulik voltage/cpu core freq./memory freq.

BIOS Post

2D ( f.eks i windows )

3D Low

3D High

UVD ( f.eks avspilling av video/HD matriale )

At det hos deg viser fremdeles 500mhz betyr at du overklokker 3D powerstates - mens 2D er uberørt.

Kortet svitsjer til 3D profil (og overklokk) når det merker at du kjører 3D applikasjoner

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kan dere fortelle meg hvilken av 4870x2 som er like støysvake som det jeg har bestilt da?

Jeg er fullstendig klar over at kortet jeg har bestilt ligger veldig høyt i pris, men prisen er egentlig ikke så viktig så lenge det ikke bråker!

Endret av Farskaka
Lenke til kommentar

Har bestilt ny pc og skjerm på amentio, blant annet som noen andre har nevnt powercolor 4870 "PCS" 1GB, til 2133kr det er jo kjempe billig! i forhold til de andre med 1gb minne, kjøpte en ekstra 120mm vifte for og sette på kortet som noen andre har gjort her, takk for tipset foresten!

Har allerede skrevet inn den nye pcen i signaturen, :p selv om jeg ikke har fått den, cpuen skal foresten byttes ut med en deneb i framtiden.

Lenke til kommentar

Jeg kjører selv 4870x2 i crossfire, og kan ikke akkurat si at systemet bråker..

Ved idle ligger riktignok kjernene rundt 80 grader, men kortene er fortsatt ikke hørbare. Når man spiller går jo selvfølgelig viftehastigheten noen hakk opp, men da har man jo også somregel litt lyd på. Selv den minste hviskelyd i hvilket som helst spill vil ganske lett overdøve selv et 4870x2 crossfire-oppsett.

Lenke til kommentar

Las nettopp dette på VG:

4870X2:

Kortet har to dvi-porter og medfølgende hdmi-adapter som også gir lyd uten ekstra tilkobling til lydkort eller hovedkort.

Finnes det en oversikt over hvilke kort som støtter dette? (Altså bilde OG lyd fra PC til TV via én og samme kabel).

Har per i dag et 8800GT, som jeg regner med ikke støtter dette. Jeg er derfor interessert i å oppgradere til et ATI-kort som støtter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...