Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var fornøyd med kjølingen på ATI4870 kortet mitt den gasset på hele tiden og det var umulig å sove med PC-en på. Så da satte jeg igang og begynte å modifisere kjøleren litt.

Her er før-bildene:

276141.jpeg

276142.jpeg

Jeg fjernet plasten rundt vifta, det var bare 4 skruer, deretter fjernet jeg selve viften, det var bare 1 skrue. Så begynte jeg å lure på hvordan ejg skulle montere en 120mm vifte på den... Det første og enkleste jeg kom på var strips. Dermed stripset jeg den fast, det tok ikke lange tiden, og her er resultatene:

276145.jpeg

276147.jpeg

Tempraturene er nå:

Idle: ca. 50 grader

Load: ca. 60 grader

Bonusen på det hele er at jeg slipper ell susingen fra den små og hissige viften :) Og det krevdes ikke mye tid, brukte ca. 15 min.

.Salbu!

Lenke til kommentar

Snafu hos ATi

(men heldigvis til det beste for oss)

feil på 4830 review

Når ATi sendte ut prøveeksemplar til testsidene "glemte" de å oppdatere BIOS'en så kortet gikk på full guff. Så testene viser 5-7% for lite ytelse.

oppdatert ytelse hos anand

Edit : Betyr det at den disabla ytelsen hos 4830 skjer i BIOS? Kanskje noen kan aktivere den :)

Endret av KaareAbdullah
Lenke til kommentar
Hvilke/t av HD 4870 går for å være mest støysvak?

Gainward HD4870 GS 1GB

POWERCOLOR HD4870 "PCS" 1GB

Er jo 1000 spenn forskjell. Jeg har lest en review av Gainward kortet og blei heltent! Men er det verdt det i forhold til Powercolor kortet?

UTROLIG! Bestilte nettopp PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 1GB GDDR5 til 2133 kr. Det må da være utrolig billig?!

powercolor "PCS" bråker noe helt sykt, værste kortet som er solgt noen ganger når det er snakk om lyd.....

men 5 minutter og en 12cm vifte senere så har man et nydelig kort uten og ødelegge noen garanti :)

samme mod som både jeg og Salbu har gjort, se noen poster over her.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...