Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger noen anbefalinger til en crossfire hovedkort.

Har ikke fulgt så all verden med hovedkort nå for tiden og prøvde å lete fram litt men jeg ble bare forvirra.

Har nå 2 stykk hd4870. Andre er uåpnet, tenkte å selge den men siden jeg har 2 så kunne jeg like greit prøve ut crossfire.

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt så all verden med hovedkort nå for tiden og prøvde å lete fram litt men jeg ble bare forvirra.

Har nå 2 stykk hd4870. Andre er uåpnet, tenkte å selge den men siden jeg har 2 så kunne jeg like greit prøve ut crossfire.

Asus P5E. Du ser det i signaturen min. Og ja, jeg har kjørt 2 stk 4870 på det

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Du kan prøve med P5K kortet ditt, det kjører desverre 16\4...men du skal få en ytelseøkning uansett=)

Lenke til kommentar

asus 790fx klarer 2x16 kort, eller 16+8+8, eller 8+8+8+8.

Kjører som dere ser 4870x2 på det, men har ikke kjørt det grundig i benchmark.

COD4 drar greit 60-100 FPS med alt på max (inkludert eyecandy og sånt) i 1920x1200. En skjelden gang i blandt når det er mye røyk og eksplosjoner og sånt kan fps dette til 50 i kort tid, men det er ikke merkbart i gameplay.

Age of conan kjører også på 60+ fps med alt på max (1920x1200 her også).

Har vært gangske opptatt av studier og sånt, så har ikke fått testa det grundig på andre krevende spill.

Men grafikk er ikke alt, det jeg liker best med kortet er at jeg kan gjøre praktisk talt hva jeg vil uten at det hakker. Selv om jeg kjører folding@home i bakgrunn når jeg spiller CSS har jeg fortsatt konstant 100 fps (har 100 i limit) uten antydning til drop selv på deathmatch servere. Det gjør sikkert heller ikke noe at jeg har quad cpu, 8gb ram, eller SSD disker da :p

Lenke til kommentar
asus 790fx klarer 2x16 kort, eller 16+8+8, eller 8+8+8+8.

Kjører som dere ser 4870x2 på det, men har ikke kjørt det grundig i benchmark.

COD4 drar greit 60-100 FPS med alt på max (inkludert eyecandy og sånt) i 1920x1200. En skjelden gang i blandt når det er mye røyk og eksplosjoner og sånt kan fps dette til 50 i kort tid, men det er ikke merkbart i gameplay.

Age of conan kjører også på 60+ fps med alt på max (1920x1200 her også).

Har vært gangske opptatt av studier og sånt, så har ikke fått testa det grundig på andre krevende spill.

Men grafikk er ikke alt, det jeg liker best med kortet er at jeg kan gjøre praktisk talt hva jeg vil uten at det hakker. Selv om jeg kjører folding@home i bakgrunn når jeg spiller CSS har jeg fortsatt konstant 100 fps (har 100 i limit) uten antydning til drop selv på deathmatch servere. Det gjør sikkert heller ikke noe at jeg har quad cpu, 8gb ram, eller SSD disker da :p

Hadde du faktisk kjørt folding i bakgrunnen uten at et spill gikk lagfritt, så er det heller et problem enn noe positivt. Folding skal jo kjøre CPU/GPU på 100 %, og da vil du ikke kunne spille, uansett hvor rask maskin du har. 8GB RAM, Quad-Core eller SSD-disker hjelper ikke på den saken.

For siden Folding lar andre mer krevende prosesser kommer forran, så vil folding bli nedprioritet, og kjører derfor ikke for full pupp i bakgrunnen. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...